Jag är 17 år och sökte min första bil. Jag var inne på att köpa en Nissan 200sx men sen såg jag Setheran på Blocket och bestämde mig för att åka och kolla på den. Resan resulterade i ett köp och nu står den hemma i garaget =).... Visa mer
Grymt jobbat. Funderar dock på infästning av vingen. Sitter den bara i plåten eller är det någon förstärkning på undersidan? Kommer det hålla? det kan bli hyffsat stora krafter på den stora vingen.
Grymt jobbat. Funderar dock på infästning av vingen. Sitter den bara i plåten eller är det någon förstärkning på undersidan? Kommer det hålla? det kan bli hyffsat stora krafter på den stora vingen.
exakt den tanken jag hade också, Ser ut att kunna slita loss plåten från glasfibret ganska lätt men vad vet jag, jag är inte raketforskare Grymt byggt i alla fall!
Nu tycker jag allt att det har varit dött i denna tråden allt för länge! Hur går det egentligen med detta råa bygge? Är ju så det börjar Klia i kroppen när man ser detta bygget!!!
Jag är ledsen att jag inte har uppdaterat på ett tag för att jag har haft en del för mig de senaste veckorna men nu är jag igång igen och jag uppdaterar snart
satte mig och sträckläste allt inatt, å såg bara att det var längesedan senaste uppdateringen fastnade stenhårt för den så därför jag var lite väl läsivrig när det bara tog slut
Jag är ledsen att jag inte har uppdaterat på ett tag för att jag har haft en del för mig de senaste veckorna men nu är jag igång igen och jag uppdaterar snart
Alltid trist när man måste prioritera annat. Kul att du är igång igen,
NU är det dax igen o jag börjar med tanken 40 liters fulecell som ska placeras över växellådan bak
Så här köpte jag den för 200 spänn, saknas lite delar men det fixar jag
Nytt tanklock i plast och i med bränsnivågivare
Det ör spår i tanken där man ska spänna fast den (30mm) och på undersidan hade jag tänkt att bygga en "hylla" där tanken står på och spänna fast den med band
ramen som satt i innan för den andra tanken var byggd an 300mm breda metallrör så jag använder dem till att bygga hyllan (Återvinning)
Då kollar jag att det blev rätt längd o det blev det
Slipa ren dem lite också för de ska målas senare
Jag böjer till ett plattjärn som ska stött "hyllan" som går tvärs över motorrummet