Första bilen Kitcar Sethera

Jag är 17 år och sökte min första bil. Jag var inne på att köpa en Nissan 200sx men sen såg jag Setheran på Blocket och bestämde mig för att åka och kolla på den. Resan resulterade i ett köp och nu står den hemma i garaget =). Det är en Kitcar Sethera byggd på en VW typ 1 chassi med en glasfiber-kaross son blev byggd på mitten av 80-talet med VW typ 1 drivlina, men jag har planer på att byta drivlinan och lite mer smått & gott
  • 514 Följare
  • 506 158 Visningar
  • Projektet avslutat 5 november 2017
Erick
4 september 2014 · 4 767 Inlägg

Vad va det med tankpåfyllningen som var knasigt då? smile

Det finns bredare spacers än 45mm wink

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
NickePersson
8 september 2014 · 391 Inlägg

Erick skrev:
Vad va det med tankpåfyllningen som var knasigt då? smile

Det finns bredare spacers än 45mm wink

Jag tankade förut i motorutrymmet och det gillade inte besiktningen hmm Så jag löste det med ett hål i huven wink

tyvärr inte wink Det blir nog andra fälgar till nästa säsong tongue

Volkswagen Sethera "The Plsatic Bomber" (1968)
pontusandersson95
8 september 2014 · 86 Inlägg

NickePersson skrev:

Erick skrev:
Vad va det med tankpåfyllningen som var knasigt då? smile

Det finns bredare spacers än 45mm wink

Jag tankade förut i motorutrymmet och det gillade inte besiktningen hmm Så jag löste det med ett hål i huven wink

tyvärr inte wink Det blir nog andra fälgar till nästa säsong tongue

http://butik.spacer.se/sv/ där finns specialbeställda spacers upp till 120mm! smile

Volvo V70 "D5" (2005)
Volvo 740 "T5" (1988)
Erick
8 september 2014 · 4 767 Inlägg

NickePersson skrev:

Erick skrev:
Vad va det med tankpåfyllningen som var knasigt då? smile

Det finns bredare spacers än 45mm wink

Jag tankade förut i motorutrymmet och det gillade inte besiktningen hmm Så jag löste det med ett hål i huven wink

tyvärr inte wink Det blir nog andra fälgar till nästa säsong tongue

Vi har 95mm spacers på frugans porsche big_smile

Och den har tankpåfyllningen inne i bagaget (där fram så man måste öppna huven) och den är ju godkänd med det.

Nåväl du har ju löst problemet redan ändå smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
nameless
9 september 2014 · 181 Inlägg

Erick skrev:

NickePersson skrev:

Erick skrev:
Vad va det med tankpåfyllningen som var knasigt då? smile

Det finns bredare spacers än 45mm wink

Jag tankade förut i motorutrymmet och det gillade inte besiktningen hmm Så jag löste det med ett hål i huven wink

tyvärr inte wink Det blir nog andra fälgar till nästa säsong tongue

Vi har 95mm spacers på frugans porsche big_smile

Och den har tankpåfyllningen inne i bagaget (där fram så man måste öppna huven) och den är ju godkänd med det.

Nåväl du har ju löst problemet redan ändå smile

fast tror att han menar att han tankade -i motorytrymmet- han har ju tanken precis ovanför / vid motorn, så förstår faktiskt att bilprovningen inte var så glada på de.

Volvo 945 "Busisen" (1998)
Djo
9 september 2014 · 10 158 Inlägg

nameless skrev:

Erick skrev:

NickePersson skrev:

Jag tankade förut i motorutrymmet och det gillade inte besiktningen hmm Så jag löste det med ett hål i huven wink

tyvärr inte wink Det blir nog andra fälgar till nästa säsong tongue

Vi har 95mm spacers på frugans porsche big_smile

Och den har tankpåfyllningen inne i bagaget (där fram så man måste öppna huven) och den är ju godkänd med det.

Nåväl du har ju löst problemet redan ändå smile

fast tror att han menar att han tankade -i motorytrymmet- han har ju tanken precis ovanför / vid motorn, så förstår faktiskt att bilprovningen inte var så glada på de.

Du får ej ha tankning inne i motorutrymme eller i skuffen om den inte är helt luft tät mot kupen vid ombyggt fordon.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
nameless
9 september 2014 · 181 Inlägg

reglerna för bagaget är väll bara att du måste ha påfyllningen från utsidan ?
till banbes måste man däremot ha brandvägg och grejer

eller är jag ute och cyklar nu ?

Volvo 945 "Busisen" (1998)
Dr_struts
9 september 2014 · 1 861 Inlägg

Hinkar på här jag! Grymt bygge, läst lite en gång ibland innan men tog mig i kragen och sträckläste hela skiten nu så nu ska vi följa på riktigt!

Tycker som vissa andra att vingen är allt för hög men det är en smaksak och huvudsaken är att du är nöjd! ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Ceasarsalladen G4Z Racing
10 september 2014 · 132 Inlägg

Dr_struts skrev:
Hinkar på här jag! Grymt bygge, läst lite en gång ibland innan men tog mig i kragen och sträckläste hela skiten nu så nu ska vi följa på riktigt!

Tycker som vissa andra att vingen är allt för hög men det är en smaksak och huvudsaken är att du är nöjd! ^^

Han har kortat ner fästena till vingen redan smile

Titta gärna in på www.g4z-racing.com om du är intresserad av vad jag skruvar med!
Bmw E36 320i byggs om till banbil!
Dr_struts
10 september 2014 · 1 861 Inlägg

Ceasarsalladen skrev:

Dr_struts skrev:
Hinkar på här jag! Grymt bygge, läst lite en gång ibland innan men tog mig i kragen och sträckläste hela skiten nu så nu ska vi följa på riktigt!

Tycker som vissa andra att vingen är allt för hög men det är en smaksak och huvudsaken är att du är nöjd! ^^

Han har kortat ner fästena till vingen redan smile

Aj fan, det som hände i albumet han länka till? Inne på mobilen oftast så länken blev översedd ;o

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Djo
10 september 2014 · 10 158 Inlägg

nameless skrev:
reglerna för bagaget är väll bara att du måste ha påfyllningen från utsidan ?
till banbes måste man däremot ha brandvägg och grejer

eller är jag ute och cyklar nu ?

Jo och ej i skuff som jag skrev. wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
nixon89 klabbarpan
11 september 2014 · 3 041 Inlägg

Kan det stämma att du var i gislaved med bilen för en helg sedan? Om inte så har du en dubbelgångare wink

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
NickePersson
11 september 2014 · 391 Inlägg

nixon89 skrev:
Kan det stämma att du var i gislaved med bilen för en helg sedan? Om inte så har du en dubbelgångare wink

Jajjamän, jag är ute å glider nästan varje dag i Anderstorp tongue

Volkswagen Sethera "The Plsatic Bomber" (1968)
nixon89 klabbarpan
11 september 2014 · 3 041 Inlägg

Aha smile körde en svart v70 med en e30 på biltransport:)

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
AdamDahlstrom Fotograf
14 september 2014 · 155 Inlägg

Lite bilder på Nicklas fina Sethera som togs för några veckor sedan.

https://farm4.staticflickr.com/3880/14857781246_67745b85a8_c.jpg

https://farm4.staticflickr.com/3900/15234987825_87c70bfa73_c.jpg

https://farm4.staticflickr.com/3867/15234989345_ba468ea0ea_c.jpg

https://farm6.staticflickr.com/5573/15211965966_ba84aa58bb_c.jpg

Gilla gärna min sida på Facebook: https://www.facebook.com/adamdahlstromphotograpy
sk0rpan
14 september 2014 · 301 Inlägg

jävla grym den är!!

Mazda RX-7 (1994)
Ceasarsalladen G4Z Racing
14 september 2014 · 132 Inlägg

Najs smile Inredningen gjorde du riktigt bra!

En liten fråga bara, är ditt avgassystem färdigt eller blir det något annat till nya motorn? Tycker verkligen om bilen i stort, det enda som inte riktigt föll mig i smaken är dina 4" dieselböjar där bak. Känns inte riktigt som de passar in med racinglooken som bilen har i övrigt. Detta är naturligtvis bara en liten petitess på en fantastisk välbyggd bil. Jag förstår att du njuter av varje sekund bakom ratten nu när den äntligen få rulla på vägen. wink


/Mvh

Senast redigerat av Ceasarsalladen (14 september 2014)

Titta gärna in på www.g4z-racing.com om du är intresserad av vad jag skruvar med!
Bmw E36 320i byggs om till banbil!
NickePersson
14 september 2014 · 391 Inlägg

Ceasarsalladen skrev:
Najs smile Inredningen gjorde du riktigt bra!

En liten fråga bara, är ditt avgassystem färdigt eller blir det något annat till nya motorn? Tycker verkligen om bilen i stort, det enda som inte riktigt föll mig i smaken är dina 4" dieselböjar där bak. Känns inte riktigt som de passar in med racinglooken som bilen har i övrigt. Detta är naturligtvis bara en liten petitess på en fantastisk välbyggd bil. Jag förstår att du njuter av varje sekund bakom ratten nu när den äntligen få rulla på vägen. wink


/Mvh

Avgassystemet kommer vara så här åtminstone ett tag till men sen har jag andra planer tongue

Volkswagen Sethera "The Plsatic Bomber" (1968)
Gussam
15 september 2014 · 619 Inlägg

NickePersson skrev:

Ceasarsalladen skrev:
Najs smile Inredningen gjorde du riktigt bra!

En liten fråga bara, är ditt avgassystem färdigt eller blir det något annat till nya motorn? Tycker verkligen om bilen i stort, det enda som inte riktigt föll mig i smaken är dina 4" dieselböjar där bak. Känns inte riktigt som de passar in med racinglooken som bilen har i övrigt. Detta är naturligtvis bara en liten petitess på en fantastisk välbyggd bil. Jag förstår att du njuter av varje sekund bakom ratten nu när den äntligen få rulla på vägen. wink


/Mvh

Avgassystemet kommer vara så här åtminstone ett tag till men sen har jag andra planer tongue

Motorn du har haft stående i garaget? Har för mig att du nämnde något om det tidigare i projektet

Hofgreven
16 september 2014 · 27 Inlägg

Fan vilken härlig bil! Hatten av, snyggt byggt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang