Jag är 17 år och sökte min första bil. Jag var inne på att köpa en Nissan 200sx men sen såg jag Setheran på Blocket och bestämde mig för att åka och kolla på den. Resan resulterade i ett köp och nu står den hemma i garaget =).... Visa mer
Sträckläst hela projekttråden nu, riktigt skoj projekt och roligt att den ser så jävlans bra ut nu. Vad är dina framtida planer för den? Med tanke på att du jobbade utomlands osv.
Mvh
Jag ska försöka avsluta detta projekt fast att en projekt-bil blir ju aldrig riktigt "klar" sen så börjas det på något nytt projekt Kanske så blir det mc till nästa gång
Här har vi nu hur det sista på motorn blev Lite bränsleslangar, pump osv med det k-jetronic-systemet som jag använder. Jag har fått motorn att gå bra nu efter mycket fiffel med tändning och bränsle.
Vi planade topparna kanske aningen mycket för vi hade mellan 10 bar till 11,5 bars komp i cylindrarna och det fick den att spika vid högre varv. vi läste os fram till att ställa tändningen till 15 graders förtändning och vi ändrade bränslet till 98 oktan med oktantillsats så vi kör nu med ca 102 oktanigt bränsle, och städe upp bränsletrycket från 4.3 bar till 5,2 bar. Det gjorde det lite bättre men det var inte bra än. Tändstiften var väldigt ljusbruna, och en sådan konstruktion på motor osv behöver mer bränsle så vi har en 5:e spridare som är elektronisk som sitter precis bakom spjälat och den satt vi på en strömbrytare i cupen. vi använde denna spridaren förut bara för choke vid start men nu är den permanent påslagen vid 2000 rpm eller mer. Och efter det har den gått rent och lent
Här är lite mer bilder från fälgbygget. Insidan av fälgen är aluminium, tallriken är också aluminium medans den yttre läppen är plåt alt är ihopbultat med bult utan mutter. allt är gängat i delarna. Det blev en del svarvat som ni kanske förstår och alla kontaktytor blev planade och fina i fräsen
Fälgbygget var ju out standing! Tycker helt klart att det ska vara så breda och så hög profil på däcken, ser mer passande ut då bilen ser ut som ett äldre monster, inga lågprofil på denna!
NU gott folk ska jag dela goda nyheter! I lördags var jag hemma på kortvesit för att ha fotografering med Setheran(The Plastic Bomber) för att få några sjysta bilder på bilen och för att förmodligen i oktober så släpps ett nummer av Bilsport där jag och min bil kommer att delta Så här är lite smakprover på hur det kan se ut
En annan sak också är att jag har varit och vägt bilen och (på en våg för lastbilar så vikten kan diffa på ca 15kg) på tavlan stod det 740KG med 10liter bränsle! Jag måste säga att det är bättre än förväntat med ca 100 KG
Lätt som en fjäder, men har du räknat på ca vad motorn skall ge? Vore intressant att veta :-)
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Lätt som en fjäder, men har du räknat på ca vad motorn skall ge? Vore intressant att veta :-)
Jag skulle gissa på ca 150hk men jag vet inte exakt men jag vet att det rör på sig i alla fall
Episkt hur som haver! Du får gärna klämma upp en liten film då du drar en repa eller en burn lr ngt, alltid underhållande att se :-)
Har redan öst beröm över dig tidigare ang bygget, men om du glömt det så skall du veta att jag är nåde imponerad av dig och resultatet!
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"