Angående inbyte stylad bil

Muttley
15 oktober 2013 ·

Ville du ha över 40?   ESC kan väl inte vara så pass dumma att de faktiskt ger mer för den.  De kommer ju nog aldrig få den såld isåfall utan en dunderförlust. Och sist jag kolla så jobbar de inte med förluster ?

Evildan
15 oktober 2013 ·

tkd_rille skrev:
Ville du ha över 40?   ESC kan väl inte vara så pass dumma att de faktiskt ger mer för den.  De kommer ju nog aldrig få den såld isåfall utan en dunderförlust. Och sist jag kolla så jobbar de inte med förluster ?

Här är annonsen:
http://www.blocket.se/kronoberg/Volkswa … 12&w=3
Kollar intresset för min sommarpärla.

200 hk med BSR Steg 1
Nybesiktigad
Recaro sportstolar
Nylackat kjolpaket
13900 mil
Full historik!
Xenon konverter på helljus
Neonljus under fronten
Stolvärme fram
Mittarmstöd bak
Klimatanläggning (AC behöver ny gas)
Farthållare (ur funktion)
19" Avon fälgar med 235 däck (en fälg är lite kantstött och en har jag lagat)
All el runt om
Laddmätare (laddar 1,0 bar)
JVC USB-Stereo med Bluetooth och MOSFET på stora ljudpaketet (8 högtalare) låter kanon
Mugghållare
Ren baklucka med elektrisk öppning (dock har jag åter monterat baktorkaren)

Har bytt bromsarna bak och vindrutan har bytts i min ägo.

Finns säkert mer att skriva som jag inte kommer på nu!

Riktig VW-pärla att glida runt i! Bra drag i turbon!

Pris: Bud! Men bud under 40000 nonchaleras. Får jag inget vettigt bud i höst säljer jag den i vår för betydligt högre pris.

Jag kan tänka mig ett byte mot VW Golf IV 01-03, Polo 00-03 eller Skoda Octavia 01-03 1.8T kombi. Jag vill dock ha pengar emellan. Ej byte mot sommarbil.

Vid byte, maila med bilder på bilen. Ring om du vill göra en seriös affär!

Muttley
15 oktober 2013 ·

Evildan skrev:

tkd_rille skrev:
Ville du ha över 40?   ESC kan väl inte vara så pass dumma att de faktiskt ger mer för den.  De kommer ju nog aldrig få den såld isåfall utan en dunderförlust. Och sist jag kolla så jobbar de inte med förluster ?

Här är annonsen:
http://www.blocket.se/kronoberg/Volkswa … 12&w=3

Tack.
Ja summa sumarum ligger till på detta viset.   Hittar du en enda bilfirma som vill ta emot den för de priset,  ens över 25 så ska du vara lycklig.
Säljer man privat får man vänta tills lyckan kommer.

YEE
15 oktober 2013 · 23 Inlägg

ett tips är att lägga ett pris på blocket annonsen, annars syns inte den ifall du sorterar på billigast först

Senast redigerat av YEE (15 oktober 2013)

Aquilla
16 oktober 2013 · 299 Inlägg

garaget i ett nötskal! man kan ha en söndarstylad och värsta tuffaste golfen eller volvon med dekaler och 19" hjul o neonlack och få över 4or i betyg...men har man en original klassiker som en M5 e34 i originalskick brukar snittet ligga på 3... big_smile

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
A-Dahlgren Dahlgren
16 oktober 2013 · 450 Inlägg

Väldigt svårt att sälja Stylade bilar.
Hade själv en Volvo s60 2,4T  som var rejält stylad, 01a med 16000mil
Stylingen fick jag inte ut en krona för,
Men för allt jobb med motor och växellåda så fick jag extra betalt.
Det var en 2,4T med 314hk.
16T agg, gröna bosch spridare, JR filter i burken, 3" downpipe + racekatt från ferritas,
TME byggt 2,5" rostfrittsystem efter katt med dubbla rör.
Mappad av autotech motorsport och mte,
bättre tryckplatta och lamell. kommer inte ihåg vilket märke.
Helt nya 18" fälgar med nya däck , ny rekondad osv,
den gick för 77500kr.
då kan jag räkna en förlust på ca 100000kr i styling och multimedia.
1,5 år tidigare rullade buden på 120k, men då höll jag fortfarande på att bygga om bilen och var helt frälst vid den så jag nekade alla bud.
Bilen finns på min sida, Den var ej färdigbyggd, Vingen skulle bort och så skulle den lackas om osv osv.

Senast redigerat av A-Dahlgren (16 oktober 2013)

JimBo__
16 oktober 2013 · 1 804 Inlägg

Alltså folk som tror att bilen blir värd miljoner för att man hänger på ett kebabkit...

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
turbodeath
16 oktober 2013 · 2 452 Inlägg

kan nog bli svårt ja om du inte hittar en köpare som är ute efter en sådan bil utan att behöva göra nått...är svårt överhuvudtaget o sälja bilar.sen byte o tro att man ska få pengar emmellan det ger inte ens bilfirmor....är nog bara o ha is i magen o vänta på rätt kund som vill ha en sådan,vet själv en polare som hade en exakt likadan som din ,han fick nöja sig med 25000 kr o då hade han väntat o sälja både på blocket o tidningar i 2 månader.

döden kommer tillbaka
granadadr
16 oktober 2013 · 7 290 Inlägg

till ts,, fixa ac,, skriv inte bara att gas behöver fyllas wink
är man så snål så man inte ens fyller ac,, så tar man inte hand om sin bil heller,, jag skulle dra mig ur bara för det wink

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Aquilla
16 oktober 2013 · 299 Inlägg

vart tog gasen vägen måntro då?? bara fylla? haha. du tror inte det den försvinner lika snabbt igen.. det är läck på systemet. men gör en bilsäljarfyllning så funkar den ju då stackarna ska köpa bilen...o nu på hösten är det svårt att testa acn ändå. så det är skit i samma.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Muttley
16 oktober 2013 ·

Aquilla skrev:
vart tog gasen vägen måntro då?? bara fylla? haha. du tror inte det den försvinner lika snabbt igen.. det är läck på systemet. men gör en bilsäljarfyllning så funkar den ju då stackarna ska köpa bilen...o nu på hösten är det svårt att testa acn ändå. så det är skit i samma.

Fast de är inte helt säkert, är en äldre bil.  Och gasen försvinner efter ett par år.  Brukar faktiskt fylla på taxibilar efter ett par 3 år för att just gasen är slut.

Men att skriva att gasen är slut utan att ens ha felsökt systemet  (vilket inte har gjorts?) är att faktiskt luras.

karlberg92
16 oktober 2013 · 279 Inlägg

Räknade på min gamla s60 som jag inhandlade för 55 k från en äldre herre,
la ner över hundratusen på motorn och lite småpill, när jag skulle sälja den 1 1/2 år senare fick jag 55 k för den,

Så nej man får inte mer för en stylad och trimmad bil, man får aldrig tillbaka pengarna man lägger på bilen, så är de bara:)

Sponsrad av: Mig
Projekttråden!:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3967332
När du tycker att det är jobbigt eller tråkigt att tanka bilen då är det dax att sälja den!
Aquilla
17 oktober 2013 · 299 Inlägg

ett AC system kan kanske aldrig vara 100% tätt...men det ska iaf hålla tätt i över 3 år och längre än så på nya bilar...o så pass lite ska läcka ut varje år så man har ett så pass högt tryckt i systemet att kompressorn ska vilja "slå till" annars är det läcksökning som gäller!

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Micke181
17 oktober 2013 · 300 Inlägg

tkd_rille skrev:

Aquilla skrev:
vart tog gasen vägen måntro då?? bara fylla? haha. du tror inte det den försvinner lika snabbt igen.. det är läck på systemet. men gör en bilsäljarfyllning så funkar den ju då stackarna ska köpa bilen...o nu på hösten är det svårt att testa acn ändå. så det är skit i samma.

Fast de är inte helt säkert, är en äldre bil.  Och gasen försvinner efter ett par år.  Brukar faktiskt fylla på taxibilar efter ett par 3 år för att just gasen är slut.

Men att skriva att gasen är slut utan att ens ha felsökt systemet  (vilket inte har gjorts?) är att faktiskt luras.

AC är ett slutande system och ska inte behöva fyllas om det inte är fel på det.
Min gamla 240 från -91 hade fungerande AC och den var inte påfylld en enda gång sen från fabrik.

R_fused There is no replacement for displacement
17 oktober 2013 · 630 Inlägg

Sen är de stor skillnad på att sälja nu och på våren. För snart 5 år sen skulle jag sälja min stylade och trimmade s40 99a, Hade ute den på våren för 69 000 och de va ett rejält intresse runt den summan men jag ångrade mig och behöll den. I augusti samma år så sålde jag den i alla fall. Fick gå ner till 46 000 i annonsen då för att nån överhuvudtaget skulle höra av sig och fick skicka den för 42 för att bli av med den.
Så man kan säga att de skilde ca 25k på en 4 måndadersperiod....

TLO
17 oktober 2013 · 1 062 Inlägg

Killen blir lite väl trackad nu. Han har fixat till sin Golf som han ville ha den, dock tror inte jag heller att handlare tar in såna bilar.
Satsa på blocket =  bättre betalt samt att någon som verkligen vill ha just en sån bil köper den.

Det här med "utställningsbilar" i Sverige har tappat betydelsen lika mycket som ordet "rasist" för övrigt när man ser vad som släpps in och belönas på olika event. En snygg totalgenomgången 60 tals jänkare med 100 tals nedlagda timmar kan passera helt bortglömd, men nån Fast and the furious wannabeekopia med påkastat kjolpaket, taskig passform, slarvig lack och eftermarknadsxenon kan vara en vinnare?!

"You Go, we go!"
DasAuto
17 oktober 2013 · 2 751 Inlägg

TLO skrev:
Killen blir lite väl trackad nu. Han har fixat till sin Golf som han ville ha den, dock tror inte jag heller att handlare tar in såna bilar.
Satsa på blocket =  bättre betalt samt att någon som verkligen vill ha just en sån bil köper den.

Det här med "utställningsbilar" i Sverige har tappat betydelsen lika mycket som ordet "rasist" för övrigt när man ser vad som släpps in och belönas på olika event. En snygg totalgenomgången 60 tals jänkare med 100 tals nedlagda timmar kan passera helt bortglömd, men nån Fast and the furious wannabeekopia med påkastat kjolpaket, taskig passform, slarvig lack och eftermarknadsxenon kan vara en vinnare?!

WORD

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Muttley
17 oktober 2013 ·

Micke181 skrev:

tkd_rille skrev:

Aquilla skrev:
vart tog gasen vägen måntro då?? bara fylla? haha. du tror inte det den försvinner lika snabbt igen.. det är läck på systemet. men gör en bilsäljarfyllning så funkar den ju då stackarna ska köpa bilen...o nu på hösten är det svårt att testa acn ändå. så det är skit i samma.

Fast de är inte helt säkert, är en äldre bil.  Och gasen försvinner efter ett par år.  Brukar faktiskt fylla på taxibilar efter ett par 3 år för att just gasen är slut.

Men att skriva att gasen är slut utan att ens ha felsökt systemet  (vilket inte har gjorts?) är att faktiskt luras.

AC är ett slutande system och ska inte behöva fyllas om det inte är fel på det.
Min gamla 240 från -91 hade fungerande AC och den var inte påfylld en enda gång sen från fabrik.

Synd att du inte vet vad du talar om.  5-10% per år kan försvinna från systemet per år.

granadadr
17 oktober 2013 · 7 290 Inlägg

tkd_rille skrev:

Micke181 skrev:

tkd_rille skrev:
Fast de är inte helt säkert, är en äldre bil.  Och gasen försvinner efter ett par år.  Brukar faktiskt fylla på taxibilar efter ett par 3 år för att just gasen är slut.

Men att skriva att gasen är slut utan att ens ha felsökt systemet  (vilket inte har gjorts?) är att faktiskt luras.

AC är ett slutande system och ska inte behöva fyllas om det inte är fel på det.
Min gamla 240 från -91 hade fungerande AC och den var inte påfylld en enda gång sen från fabrik.

Synd att du inte vet vad du talar om.  5-10% per år kan försvinna från systemet per år.

precis,, har studerat ämnet endel då jag ska bygga ac i min kombi wink 
ac killen här sa att ett ac system är slutet ja,, men inte hermetiskt tillsluten,, meo det läcker alltid lite ur det

Senast redigerat av granadadr (17 oktober 2013)

Muttley
17 oktober 2013 ·

granadadr skrev:

tkd_rille skrev:

Micke181 skrev:

AC är ett slutande system och ska inte behöva fyllas om det inte är fel på det.
Min gamla 240 från -91 hade fungerande AC och den var inte påfylld en enda gång sen från fabrik.

Synd att du inte vet vad du talar om.  5-10% per år kan försvinna från systemet per år.

precis,, har studerat ämnet ende ldå jag ska bygga ac i min kombi wink 
ac killen här sa att ett ac system är slutet ja,, men inte hermetiskt tillsluten,, meo det läcker alltid lite ur det

Tog även fram en länk så att de inte frågas men det påverkas friskt systemen och därmed behöver man ju fylla på.  Har ju själv fyllt på en v70 som var 3 år gammal så vet ju ändå vad de handla om.  Dock gick den ganska friskt.
http://vianor.se/bilservice/ac-service/

För att föra något till ts i just detta fall så bör man skriva att AC inte kyler och inte är kollad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang