Mazda Rx-7 widebody, Final edition. Tråden uppdaterad för vintern 2017-2018

Den 28/9-13 bytte jag in en Mazda RX7 Widebody som var byggd väldigt slarvigt. Så jag bestämde mig för att använda mig av allt jag fick med bilen och bygga om den totalt. Fick även med ett singelkit med en T70 turbo, Apexi sprut och shortshift sitter redan i bilen. Så jag ser stor potential i bilen, skulle hata att se en bil med dessa potentialer kastas bort!
  • 142 Följare
  • 79 827 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 november 2017
Joxson Proud 350Z owner!
14 februari 2014 · 540 Inlägg

Tycker du borde köra på samma belysning till pop-upsen som Mad Bull RX7an, han har de bara uppfällda en bit och det enda man ser är tre leds i rad, Sjukt coolt!

http://maxcdn.fooyoh.com/files/attach/images/1044/273/445/008/red_bull_crown.png

Rovers
14 februari 2014 · 752 Inlägg

http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/RX7/DSC8338.jpg

winkwinkwink

BMW 735d "Dieseln" (1978)
Mazda RX7 "OEM" (1996)
BMW 750i "Direktören" (1995)
Joxson Proud 350Z owner!
14 februari 2014 · 540 Inlägg

Rovers skrev:
http://i177.photobucket.com/albums/w238/144GLT/RX7/DSC8338.jpg

winkwinkwink

Eller dem! big_smile

Måste ju gå att fixa så man kan ha både dessa och vanliga framlampor! smile

Rovers
14 februari 2014 · 752 Inlägg

Det går säkert, Jag hade inga hel/halvljus den sommarn.  Bara DRL-ledarna som på bild.
Kan dock tillägga att jag bor i norrbotten där vi har ljust dygnet runt på sommaren...

Mazda RX-7 "20B" (1995)
BMW 750i "Direktören" (1995)
BMW 735d "Dieseln" (1978)
Dunlap Speedhunter
14 februari 2014 · 133 Inlägg

Sutalainen skrev:
Dra på helvette va bre´ den blir! Haha, gött o se de går stabilt framåt! smile

Haha, joo den blir väldigt bred ;> Har fått tag på varmgarage vars jag bor också, blir intressant att se om jag får in bilen haha smile Mätte upp den till just under 190cm på bredaste stället yikes

MrJansson92 skrev:
ser riktigt bra ut smilefår hoppas det blir bättre med bakdäcken när du byter sen och fått fälgarna lagade smile kommer du köra med helsvarta fälgar eller typ svart centrum och annan färg på fälgbanan eller vad har du för planer om du inte ska köra stickerbomd? smile ser så himla fet ut med skärmarna breddade och så, ser nästan ut som rena rama paddan wink haha
gillar även att du tänkt köra rätt öppet i bakkanten av framskärmarna (antar att det var där du menade) blir som du säger bra ventilation+att det ser riktigt grymt ut wink
Kommer bli grymt det här!

Det kommer att bli bättre hehe smile Jag ska köpa 295/30/18 nästa smile Det har jag inte bestämt mig för ännu, det kommer iallafall att bli två olika färger, alltså inte helsvarta som de är nu smile Men jag har en liten idé som jag ska prova innan jag avslöjar den big_smile Jo, det blir ju både praktiskt och snyggt wink haha den blir gode fet, jag har grymt svårt att se framför mig hur resultatet kommer att bli, det var lättare förr wink Tackar tackar, vi får hoppas på det big_smile

daviidlarsson skrev:
matchande fälgbana men kommande färg på bilen skulle nog sitta fint

Jo, det tror jag också, det är iallfall en av tankarna smile Men eftersom att bakfälgarna är så skadade som de är så blir det iallafall att foliera de i den färgen/mönstret jag vill ha. Sen när jag har fått fälgarna reparerade så blir de troligtvis att lacka dem och på med rätt däck smile

Rovers skrev:
Tack, precis såna bilder på passformen jag ville se,  dom fanns inte på rps hemsida,  får man fråga vad dom kostade? och om dom har fler grejer till FD?
Feet blir den, ska bli kul att se den bredvid min i sommar.

Vad bra att jag förstod rätt smile Nää, de fick gräva fram de där formerna. De har hela det där bodykittet (Vad det då hette minns jag inte). Men tyvärr så var det där det enda de har till RX7 hmm Jag gav 2000kr för varje framskärm, alltså 4000kr för båda hehe smile

Hehe tackar, men den helt ärligt att vara blek brevid din smile Men det ska bli kul att få ställa ut brevid dig big_smile Har du tänkt ställa ut den utanför Biltema samma kväll som Lulecruising? (minns inte vad utställningen heter, men den är sista helgen i maj)? big_smile


Joxson skrev:
Tycker du borde köra på samma belysning till pop-upsen som Mad Bull RX7an, han har de bara uppfällda en bit och det enda man ser är tre leds i rad, Sjukt coolt!

Joo, jag håller med dig, det ser så grymt fett ut och som Rovers säger så är det ju ljust 24/7 här uppe smile Men i dagens läge har jag bara mina originallyktor, så om jag ska börja bygga om dem för DRL så kommer jag inte att ha nå lyktor för besiktningen. Om jag kommer på nå sätt att få de att vara lagliga och kunna användas som på bilderna så gör jag så direkt smile

Rovers skrev:
Det går säkert, Jag hade inga hel/halvljus den sommarn.  Bara DRL-ledarna som på bild.
Kan dock tillägga att jag bor i norrbotten där vi har ljust dygnet runt på sommaren...

Kopplade du bara ur motorn till lyktorna och skruvade manuellt på "snurrorna" så att du fick de att bli så där, eller ändrade du nå annat för att få de att stanna så där? smile Jag vet att man kan göra som jag just sa, men jag skulle vilja komma på nå sätt, med nå relä eller nå. Så att man kan välja att bara skicka upp dem halvvägs så där smile Grymt snyggt för övrigt smile

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
Rovers
14 februari 2014 · 752 Inlägg

Tack för infon om skärmarna,, 
Jag kommer säkert ställa ut den på keytown meet som det heter,  Men premiären blir race i norrs vårträff som är första helgen i maj,,   Om jag hunnit få hem den.

Jag kopplade bara ur dom och skruvade upp dom lagom mkt..  Tänkte lösa nått som du pratar om men fick tag i sleek lights ist.

BMW 735d "Dieseln" (1978)
Mazda RX-7 "20B" (1995)
BMW 750i "Direktören" (1995)
Curse
14 februari 2014 · 686 Inlägg

Sleepy eyes modden kan man göra utan att plugga ur dom o skruva upp dom. Man tar bort säkringen till motorerna o kopplar in en brytare med tillhörande säkring då. Brytarn monterar du inne i kupen på ett passligt ställe. Sen är det bara justera höjden med brytarn. Finns nog kopplings chema på google.

Mazda 6 "MPS" (2006)
MrJansson92
15 februari 2014 · 536 Inlägg

jasså, det ser jag fram emot wink haha, ja det va ju det, men samtidigt som det är roligt att kunna se framför sig hur den kommer bli så är det nästan roligare att inte veta förens man är där smile fast även om man skulle kunna veta innan, hur ofta blir det exakt som man tänkt när man är klar? wink

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Niklas_L
15 februari 2014 · 58 Inlägg

Ser brutalt ut! big_smile finns få saker som är snyggare än breda rx-7:or smile

Audi A4 B7 "Bagged" (2008)
Dunlap Speedhunter
15 februari 2014 · 133 Inlägg

Rovers skrev:
Tack för infon om skärmarna,, 
Jag kommer säkert ställa ut den på keytown meet som det heter,  Men premiären blir race i norrs vårträff som är första helgen i maj,,   Om jag hunnit få hem den.

Jag kopplade bara ur dom och skruvade upp dom lagom mkt..  Tänkte lösa nått som du pratar om men fick tag i sleek lights ist.

Nemas problemas  Härligt! Håller Race i norrs' vårträff hus då?  Lämnat in bilen? yikes

Joxson skrev:
Finns tydligen kitt för sådant smile
http://www.ebay.ie/itm/MAZDA-RX7-SLEEPY … 4ad0303598 smile

Klickade hem ett sådant big_smile Tack för tipset! Hoppas att det fungerar bra ;>

Curse skrev:
Sleepy eyes modden kan man göra utan att plugga ur dom o skruva upp dom. Man tar bort säkringen till motorerna o kopplar in en brytare med tillhörande säkring då. Brytarn monterar du inne i kupen på ett passligt ställe. Sen är det bara justera höjden med brytarn. Finns nog kopplings chema på google

Det lät intressant, det fungerar säkert bra också. Men jag satsar på ett färdigt kit från eBay, det var billigt och då vet jag att det fungerar smile

MrJohansson92 skrev:
jasså, det ser jag fram emot wink haha, ja det va ju det, men samtidigt som det är roligt att kunna se framför sig hur den kommer bli så är det nästan roligare att inte veta förens man är där smile fast även om man skulle kunna veta innan, hur ofta blir det exakt som man tänkt när man är klar? wink

Vad bra big_smile Joo, det känns lite skrämmande att inte veta hur det kommer att se ut smile Dock så har jag ju inga förväntningar, så det krävs mycket för att jag ska bli missnöjd smile Nää, det är sant hehe

Niklas_L skrev:
Ser brutalt ut! big_smile finns få saker som är snyggare än breda rx-7:or smile

Man tackar big_smile Ja men visst, de är galet feta wink

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
Dunlap Speedhunter
15 februari 2014 · 133 Inlägg

By the way så hittade jag en växelspaksknopp som jag är äckligt sugen på!

https://www1.garaget.org/gallery/images/126/125172/125172-28e5dfaa1ef81f45b1135891547da6e7.jpg

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
P_Forsman
15 februari 2014 · 124 Inlägg

Riktigt grymt och bra bygge, prem lagd

funZ
15 februari 2014 · 153 Inlägg

sjukt fett bygge! måste följas smile

E34 535 projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=273416/ ta gärna en titt om du har lust :)
BMW E36 318IS "Lill-tysken" (1994)
Dunlap Speedhunter
15 februari 2014 · 133 Inlägg

P_Forsman skrev:
Riktigt grymt och bra bygge, prem lagd

Man tackar, kul att höra smile Ska vara duktig och uppdatera ofta, nästa uppdate kommer nog imorn smile

funZ skrev:
sjukt fett bygge! måste följas smile

Tackar tackar! smile Ser att du själv har ett nice och intressant projekt big_smile Prem lagd

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
Rovers
15 februari 2014 · 752 Inlägg

Dunlap skrev:

Rovers skrev:
Tack för infon om skärmarna,, 
Jag kommer säkert ställa ut den på keytown meet som det heter,  Men premiären blir race i norrs vårträff som är första helgen i maj,,   Om jag hunnit få hem den.

Jag kopplade bara ur dom och skruvade upp dom lagom mkt..  Tänkte lösa nått som du pratar om men fick tag i sleek lights ist.

Nemas problemas  Härligt! Håller Race i norrs' vårträff hus då?  Lämnat in bilen? yikes

[/i]

Brukar vara på noliaparkeringen.  Jo den står nere i katrineholm och väntar på att få i sig nya motorn.

Dunlap Speedhunter
16 februari 2014 · 133 Inlägg

Rovers skrev:

Dunlap skrev:

Rovers skrev:
Tack för infon om skärmarna,, 
Jag kommer säkert ställa ut den på keytown meet som det heter,  Men premiären blir race i norrs vårträff som är första helgen i maj,,   Om jag hunnit få hem den.

Jag kopplade bara ur dom och skruvade upp dom lagom mkt..  Tänkte lösa nått som du pratar om men fick tag i sleek lights ist.

Nemas problemas  Härligt! Håller Race i norrs' vårträff hus då?  Lämnat in bilen? yikes

Brukar vara på noliaparkeringen.  Jo den står nere i katrineholm och väntar på att få i sig nya motorn.

Jaså, dit måste man ju nästan åka big_smile Jaså?! big_smile Blir det en ny 13b eller kanske till och med en 20b? big_smile

Volkswagen Golf MK1 "Eulalia 3" (1982)
Rovers
16 februari 2014 · 752 Inlägg

Har köpt nybyggd bridgeportad 13b, ny turbo och ett haltech,,  Blir nog mysigt

Joxson Proud 350Z owner!
16 februari 2014 · 540 Inlägg

Dunlap skrev:
Klickade hem ett sådant big_smile Tack för tipset! Hoppas att det fungerar bra ;>

Sweet, ska bli kul att se vad det innehåller.
Saknar att inte ha pop-uplysen på bilen. Som jag hade på gamla eclipsen^^


Dunlap skrev:
By the way så hittade jag en växelspaksknopp som jag är äckligt sugen på!

Den var sjukt fet! Kör på!

_Fredrik
16 februari 2014 · 2 788 Inlägg

Grymt bygge, ser bra ut! smile Lycka till med allt smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang