Hejsan alla bilfreaks.
Vi är ett par grabbar som startat ett litet drift team med bmw bilar + en 242a.. och kommer bygga banbilar av dessa.
Har dock ett litet beslut ångest över vad Jag ska köra för ban bil inför nästa år! Supra Volvo 940 eller bmw 325 turbo.
Testade på bankörning med min volvo 940 turbo på DATT och kände direkt att de finns potental men oxå mkt fix för att bli duglig banbil

Bilen kommer endast att användas på bana så inga besiktingar eller sånt behövs tänkas på!
Vare sig de blir supra, bmw eller volvon så kommer detta att göras!
Bilen kommer rensas fullständigt och kommer att bur o 2 stolar inget mer.
Kommer inte bygga någon 600hp motor då de duger gott o väl med 350+ hästar på banan för vad jag ska ha den till.
Volvon 940.
kändes helt klart duglig för "drifting" med sin sköna styrvinkel och svetsad axel.
men piss om man vill köra lite time attack då bromsarna inte är riktig byggda för banåkning...

Finns mkt delar att tillgå om man kör sönder och priset är oftast lågt!
Volvon är nog den jag helst inte vill bygga på men om ni har bättre erfarenhet om just bygga banbil av dessa så berätta mer!
Stort + är att jag redan har denna bilen i mina ägor
Supran.
Denna har helt klart effekten för att ligga o sprätta hej vilt med. Inga problem o clutch kika i 3an med 275or ^^
Har väldigt bra bromsar som duger till både drifting och lite time attack.
Är mer balanserad vid aktiv körning än volvon.
Rätt tung bil och känns som de inte finns så mkt vikt att bli av med när man rensar den på allt onödigt?
Känns lite för dyr att ha som banbil då de är lätt att åka av o slå i väggen.... då börjar man nog gråta blod...
Dyra reservdelar de har jag märkt redan...
Hållbarheten är jag lite skeptiskt över ... litar inte helt på supran då de börjar bli lite gammal den med..

Men vem gillar inte supran utseende

Tankar o åsikter om att bygga på en supra? Hit me!
Har denna bilen i mina ägor redan!
Bmw.
Då vi är några stycken som kör bmw i vårat lilla drift team så kan vi alla hjälpas åt med våra problem som kommer dyka upp.
Billig i inköp och finns mkt delar för att få lite mer mos!
bra hållbarhet!
Schyst chassi att sladda med verkar de som tycker polarna iaf.
Lätt att få tag på delar till hyggliga priser.
Har inte en bmw i mina ägor!
Ursäkta att de blev lite kladdig läsning men hoppas ni förstår vad jag är ute efter iaf

Vill gärna bolla lite ideér med folk som har byggt på dessa bilar som kan berätta för o nackdelar med dem.
Tanken är inte att bli bäst utan ha så roligt som möjligt för inte allt för dyr slant

Mvh Pontus