VN Vinyls

Cupra_
18 oktober 2013 ·

Hallå!


Tänkte höra om någon av er handlat något från företaget VNVINYLS.se?
Tycker de verkar ha vettiga priser men snubblade in på deras sida av en slump och har aldrig sett dem tidigare.

Erfarenheter?

Svantesson
19 oktober 2013 · 7 Inlägg

Köpte där för kanske en månad sen och fick hem det inom två tre arbetsdagar och foliet var av bra kvalité. Jag köpte 4d-kolfiber foliet och den var lätt arbetad och resultatet blev bra! med andra ord så funka allt bra så det är bara att handla:)

Senast redigerat av Svantesson (19 oktober 2013)

VD-Design
19 oktober 2013 · 1 324 Inlägg

Jag har också handlat där.. 4D filmen är bra som sagt. Men vanlig svart folie var det riktigt dålig kvalitet på..

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
Cupra_
19 oktober 2013 ·

Svantesson skrev:
Köpte där för kanske en månad sen och fick hem det inom två tre arbetsdagar och foliet var av bra kvalité. Jag köpte 4d-kolfiber foliet och den var lätt arbetad och resultatet blev bra! med andra ord så funka allt bra så det är bara att handla:)

Okej, tack! Ja jag står och tvekar mellan den och 3D just nu. 3D verkar ju vara lite mer matt och rätt lik 3m´s Di-Noc Carbon som jag använt tidigare. Hur var den att jobba med? Alltså var den plastig eller mer seg/gummi-lik i materialet?

WaoW ClubJDM
20 oktober 2013 · 531 Inlägg

Köpte kolfiberfolie av dom och är riktigt nöjd lätt arbetat och sitter bra. Här är en liten bild på hur det ser ut
https://www1.garaget.org/gallery/images/58/57627/57627-f6880d95180248231f1debbe7d58e9aa.jpg
Köpte även röd toningsfilm till bromslampan och den blev blekt väldigt fort nu är den typ helt vit

Mitsubishi Evolution X "Work Meister" (2008)
Svantesson
21 oktober 2013 · 7 Inlägg

Tyckte den var lätt arbetad, det var första gången jag gjorde folierade men gick förvånadsvärt bra, den gick att sträcka lätt och i flera vinklar, ända gången jag upplevde något problem var när man hade upp mot 5 brytande vinklar(den sprack när jag gjorde det på min honda type r vinge) men tyckte lystern och djupet såg ut som äkta kolfiber, framförallt på långthåll. Nu har jag inte hållt på så mycket med folie som sagt men det var lättarbetat och blev ett snyggt resultat med 4dfolien. Tyckte inte folien var plastig, men den var rätt så glansig

Cupra_
21 oktober 2013 ·

WaoW skrev:
Köpte kolfiberfolie av dom och är riktigt nöjd lätt arbetat och sitter bra. Här är en liten bild på hur det ser ut
http://www1.garaget.org/gallery/images/58/57627/57627-f6880d95180248231f1debbe7d58e9aa.jpg
Köpte även röd toningsfilm till bromslampan och den blev blekt väldigt fort nu är den typ helt vit

Okej, är det 3d eller 4d folien du har?

WaoW ClubJDM
21 oktober 2013 · 531 Inlägg

Deception skrev:

WaoW skrev:
Köpte kolfiberfolie av dom och är riktigt nöjd lätt arbetat och sitter bra. Här är en liten bild på hur det ser ut
http://www1.garaget.org/gallery/images/58/57627/57627-f6880d95180248231f1debbe7d58e9aa.jpg
Köpte även röd toningsfilm till bromslampan och den blev blekt väldigt fort nu är den typ helt vit

Okej, är det 3d eller 4d folien du har?

3D filmen

Mitsubishi Evolution X "Work Meister" (2008)
Cupra_
21 oktober 2013 ·

Svantesson skrev:
Tyckte den var lätt arbetad, det var första gången jag gjorde folierade men gick förvånadsvärt bra, den gick att sträcka lätt och i flera vinklar, ända gången jag upplevde något problem var när man hade upp mot 5 brytande vinklar(den sprack när jag gjorde det på min honda type r vinge) men tyckte lystern och djupet såg ut som äkta kolfiber, framförallt på långthåll. Nu har jag inte hållt på så mycket med folie som sagt men det var lättarbetat och blev ett snyggt resultat med 4dfolien. Tyckte inte folien var plastig, men den var rätt så glansig

Okej, tack! Du råkar inte ha någon bild på den?

Svantesson
22 oktober 2013 · 7 Inlägg

http://img405.imageshack.us/img405/5235/5viy.jpg

I brorsans a4

Senast redigerat av Svantesson (22 oktober 2013)

Cupra_
23 oktober 2013 ·

Tack! Såg ju bra ut!

ErikAxelsson
23 oktober 2013 · 517 Inlägg

Om du vill ha erfarenheter därifrån, kan jag nämna att jag handlat utan krångel med snabb leverans.
Registrera dig för deras nyhetsbrev. Kommer lagom ofta i mailen med bra erbjudanden!

Nej, jag äger inte företaget och jag känner inte ägaren. Men i dagens samhälle skall seriösa och smidiga näthandlare belönas med varma rekommendationer. Bra VN VINYLS!

Svantesson
23 oktober 2013 · 7 Inlägg

Deception skrev:
Tack! Såg ju bra ut!

Grannen har kört med 3d och den är väl lite mattare men tycker det är mer djup och "känsla" i 4d smile

mrperfektion
4 november 2013 · 132 Inlägg

Haha det måste vara det oseriösaste företaget nånsin??

Kolla deras Facebook och hemsida, bilder tagna direkt från deras "leverantör" som är en säljare som finns på bla ebay big_smile

Ska man ha något seriöst så ska man ha en riktig leverantör och inte handla från ebay....

Dessutom säger dom att dom inte säljer kinesfolie, men tråkigt nog så är de det då deras produktbilder är direkt från kines säljare.

Senast redigerat av mrperfektion (4 november 2013)

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
Cupra_
4 november 2013 ·

mrperfektion skrev:
Haha det måste vara det oseriösaste företaget nånsin??

Kolla deras Facebook och hemsida, bilder tagna direkt från deras "leverantör" som är en säljare som finns på bla ebay big_smile

Ska man ha något seriöst så ska man ha en riktig leverantör och inte handla från ebay....

Dessutom säger dom att dom inte säljer kinesfolie, men tråkigt nog så är de det då deras produktbilder är direkt från kines säljare.

Jag beställde faktiskt lite vinyl från dem som jag nyss monterat på min BMW.

Jag känner följande efter avslutad affär:
Jag startade den här tråden just för att det kändes lite halvt oseriöst. En Gmail-adress till firman, bara mobilnummer och handelsbolag. Plus som du säger så har även jag sett deras film på eBay och Alibaba.com. Men man får även ha i åtanke att de är rätt nystartade.

Beställningen gick bra och det tog strax under en vecka att få grejerna.
Jag hade lite mailkonversationer med dem och de var väldigt trevliga och hjälpsamma. Deras vanliga vinyl är billig och helt okej. Välpackat paket. Fick med en provbit av deras kolfibervinyl plus en dekal på köpet.

Skulle jag handla där igen?

Ja och nej.
Jag funderar på att prova deras strålkastarfilm (röktonad) men har inte bestämt mig än. Detta då jag funderar på att vänta till våren.

Deras vinyl kommer jag däremot troligtvis inte köpa igen.
Varför?
I detta fall får man vad man betalar för.
Deras vinyl duger, och funkar om man är försiktig. Den är dock inte speciellt förlåtande.

Jag har folierat en hel del innan, och tonat en ruta eller två. (Jobbat på verkstad och med bilvård). Har folierat vingar, laptops, mobilskal, en huv, grillar, logotyper och lite annat.
Tidigare har jag använt mig av filmer från 3M och det är rätt stor skillnad. Visst är 3M betydligt dyrare men den är bättre då;
Den tål värme betydligt bättre.
Den är mkt segare (VNs sprack ett par ggr vid sträckning)
Klistret är mindre klibbigt vilket underlättar vid svår montering.

Så inget ont om personalen på VN, men deras vinyl föll iaf inte MIG i smaken. Men vill du ha billig vinyl som funkar om du är noggrann och tålmodig så är den okej. Speciellt för det priset. Det som jag tycker skiljer mest från en dyrare vinyl är just förmågan att sträcka den utan att den spricker och att värma ut veck utan att få missfärgningar. Men på plana ytor funkar den kalas.

Senast redigerat av Deception (4 november 2013)

Cupra_
4 november 2013 ·

PBergendahl skrev:
Handla på wrapstar.se


Endast god kvalité.

Men det verkar ju inte gå att beställa film där? Eller är jag blind?
Ser ju ut som att det är en firma där man lämnar in grejer och jag vill göra det själv.

granadadr
4 november 2013 · 7 268 Inlägg

WaoW skrev:
Köpte kolfiberfolie av dom och är riktigt nöjd lätt arbetat och sitter bra. Här är en liten bild på hur det ser ut
http://www1.garaget.org/gallery/images/58/57627/57627-f6880d95180248231f1debbe7d58e9aa.jpg
Köpte även röd toningsfilm till bromslampan och den blev blekt väldigt fort nu är den typ helt vit

om du monterade den direkt på lampan är jag inte så förvånad,, prova å hålla i en tänd 21w lampa så får du känna hur varmt det blir wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
WaoW ClubJDM
4 november 2013 · 531 Inlägg

granadadr skrev:

WaoW skrev:
Köpte kolfiberfolie av dom och är riktigt nöjd lätt arbetat och sitter bra. Här är en liten bild på hur det ser ut
http://www1.garaget.org/gallery/images/58/57627/57627-f6880d95180248231f1debbe7d58e9aa.jpg
Köpte även röd toningsfilm till bromslampan och den blev blekt väldigt fort nu är den typ helt vit

om du monterade den direkt på lampan är jag inte så förvånad,, prova å hålla i en tänd 21w lampa så får du känna hur varmt det blir wink

Monterade det på lyktglaset till ett bromsljus, väldigt sällan bromslampan lyser mer än 5sec på bilen wink Desutom är det led lampa. Det borde filmen klara enligt mig. Ska inte behöva hålla filmen 1m ifrån bilen.

Mitsubishi Evolution X "Work Meister" (2008)
granadadr
4 november 2013 · 7 268 Inlägg

WaoW skrev:

granadadr skrev:

WaoW skrev:
Köpte kolfiberfolie av dom och är riktigt nöjd lätt arbetat och sitter bra. Här är en liten bild på hur det ser ut
http://www1.garaget.org/gallery/images/58/57627/57627-f6880d95180248231f1debbe7d58e9aa.jpg
Köpte även röd toningsfilm till bromslampan och den blev blekt väldigt fort nu är den typ helt vit

om du monterade den direkt på lampan är jag inte så förvånad,, prova å hålla i en tänd 21w lampa så får du känna hur varmt det blir wink

Monterade det på lyktglaset till ett bromsljus, väldigt sällan bromslampan lyser mer än 5sec på bilen wink Desutom är det led lampa. Det borde filmen klara enligt mig. Ska inte behöva hålla filmen 1m ifrån bilen.

sant wink skräp då meo

pallleee
4 november 2013 · 66 Inlägg

Hej!

Victor heter jag och är ägare av VN Vinyls.se

Jag vill bara tacka för både den negativa kritiken samt positiva. Detta är väldigt bra för mig att veta vilket gör att jag kan utveckla mitt verksamhet och bli bättre!

Jag Tänkte om någon har någon fråga till oss så svarar jag gärna på det,

Som några nämnt så är vi nystartade, Företaget startades i Nov 2012 och vi började sälja och vara aktiva i mars 2013.
Varför vi enbart har ett mobil nummer är för att jag är den som arbetar aktivt med det varje dag och har ingen ordinarie personal, (försöker hålla nere kostnaderna och då anser ja att ett mobilnr räcker)

Sen är det som några säger med att vinylen är från kina, Vilket inte är något som vi inte ljuger om som någon anklagar oss för, Vinylen är dock av högkvalite och skall inte förknippas med andra kina filmer även fast dom har samma motiv, Däremot är vår film inte lika bra som tex 3M, Hexis, Avery. Varför? jo för det är inte samma tillverkning och man har en enklare tillverkning för att göra en budget modell som passar dom flesta, detta avspeglar ju sig på priset, 3M, Hexis ligger på drygt 400kr-900kr/m medans våra priser är halva det.

Dom som har haft problem, Tex WaoW som haft problem med strålkastarfilmen, Skicka gärna ett mejl till oss på vnvinyls@gmail.com så skickar ja dig ny strålkastarfilm för detta skall inte ske så länge man använder en normal lampa och har monterat det enligt anvisningarna.

Hoppas jag kunde klara upp några frågor smile

MVH
Victor Palaic
VN Vinyls

Senast redigerat av pallleee (26 november 2013)

#paintisdead - Vi hjälper dig med vinylen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang