VN Vinyls

PBergendahl
4 november 2013 · 223 Inlägg

PBergendahl skrev:
Handla på wrapstar.se


Endast god kvalité.

Vi har ingen webshop. Men säg vad som önskas så löser vi det wink

Keep calm and wrap your car!
kolla in mitt projekt helfoliering av twingo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280351/
Peugeot 107 "skalbaggen" (2008)
Cupra_
4 november 2013 ·

Hej!
Jag startade tråden för att så objektivt som möjligt bedöma er produkt, kundservice samt få feedback från andra kunder som handlat av er innan jag beställde. Som du vet av tråden samt vår mailkorrespondens så är jag absolut ingen missnöjd kund. Och det hoppas jag framgick även till andra läsare av denna tråd. Tvärtom.

Jag ser det positivt att du som företagare faktiskt kan ta både ris och ros, då vissa andra företag inte kan ta emot kritik.
Väl mött, Kristoffer

Cupra_
4 november 2013 ·

PBergendahl skrev:

PBergendahl skrev:
Handla på wrapstar.se


Endast god kvalité.

Vi har ingen webshop. Men säg vad som önskas så löser vi det wink

Du menar så smile

pallleee
4 november 2013 · 66 Inlägg

Hej

Deception Känner igen din bil, du har handlat matt grå vinyl av oss va? eller är jag ute och cyklar:)

Absolut måste man kunna ta både bra och dålig kritik, Jag försöker ta mig till det så mycket som möjligt och försöka förbättra eller ändra för att uppfylla alla krav.

Jag skrev inte i försäljningssyfte utan enbart att visa mitt stöd samt engagemang över det som skrivs samt diskuteras om oss och våra produkter,

Vi är även Återförsäljare för Hexis om det är så att du är ute efter en proffs kvalitets vinyl som uppfyller alla krav

MVH
Victor Palaic

Senast redigerat av pallleee (4 november 2013)

#paintisdead - Vi hjälper dig med vinylen!
Cupra_
4 november 2013 ·

pallleee skrev:
Hej

Deception Känner igen din bil, du har handlat matt grå vinyl av oss va? eller är jag ute och cyklar:)

Absolut måste man kunna ta både bra och dålig kritik, Jag försöker ta mig till det så mycket som möjligt och försöka förbättra eller ändra för att uppfylla alla krav.

Jag skrev inte i försäljningssyfte utan enbart att visa mitt stöd samt engagemang över det som skrivs samt diskuteras om oss och våra produkter,

Vi är även Återförsäljare för Hexis om det är så att du är ute efter en proffs kvalitets vinyl som uppfyller alla krav

MVH
Victor Palaic

Japp det var jag som handlade grå vinyl. Det jag letar/kikar på i dagsläget är dels strålkastarfilm som du vet, och ev film till huven.
Huven skall i sådant fall få kolfiberlook. Som du säger så är 3M skitdyr, men den är grymt realistisk, speciellt med ett tunt lager klarlack över. Då det är den filmen jag till största delen använt mig av både på egna/firmans och kunders bilar/saker så blir det ju automatiskt så att jag jämför andra filmer med den.. 4D-vinyl har jag aldrig sett i verkligheten, men jag kan tänka mig att det ska se ut som en 3d med lack på. Problemet är i mina ögon att ofta så ser vinyler ut som om man tagit en svart bakgrund och bara målat dit vävmönstret.

pallleee
4 november 2013 · 66 Inlägg

Men det grå var ju bra tycker ja smile

Förstår exakt vad du är ute efter.

Jag anser efter använd både 3m och hexis kolfiber att våra kolfiber faktiskt är relativt realistiska, min personliga favorit är 4D kolfibern och den rekommenderar jag själv.

Vill du så skickar ja gärna prover på både 3D samt 4D kolfiber så kan du kolla själv och se om det är något som du tänkt dig

MVH
Victor

#paintisdead - Vi hjälper dig med vinylen!
mrperfektion
5 november 2013 · 132 Inlägg

Deception skrev:

mrperfektion skrev:
Haha det måste vara det oseriösaste företaget nånsin??

Kolla deras Facebook och hemsida, bilder tagna direkt från deras "leverantör" som är en säljare som finns på bla ebay big_smile

Ska man ha något seriöst så ska man ha en riktig leverantör och inte handla från ebay....

Dessutom säger dom att dom inte säljer kinesfolie, men tråkigt nog så är de det då deras produktbilder är direkt från kines säljare.

Jag beställde faktiskt lite vinyl från dem som jag nyss monterat på min BMW.

Jag känner följande efter avslutad affär:
Jag startade den här tråden just för att det kändes lite halvt oseriöst. En Gmail-adress till firman, bara mobilnummer och handelsbolag. Plus som du säger så har även jag sett deras film på eBay och Alibaba.com. Men man får även ha i åtanke att de är rätt nystartade.

Beställningen gick bra och det tog strax under en vecka att få grejerna.
Jag hade lite mailkonversationer med dem och de var väldigt trevliga och hjälpsamma. Deras vanliga vinyl är billig och helt okej. Välpackat paket. Fick med en provbit av deras kolfibervinyl plus en dekal på köpet.

Skulle jag handla där igen?

Ja och nej.
Jag funderar på att prova deras strålkastarfilm (röktonad) men har inte bestämt mig än. Detta då jag funderar på att vänta till våren.

Deras vinyl kommer jag däremot troligtvis inte köpa igen.
Varför?
I detta fall får man vad man betalar för.
Deras vinyl duger, och funkar om man är försiktig. Den är dock inte speciellt förlåtande.

Jag har folierat en hel del innan, och tonat en ruta eller två. (Jobbat på verkstad och med bilvård). Har folierat vingar, laptops, mobilskal, en huv, grillar, logotyper och lite annat.
Tidigare har jag använt mig av filmer från 3M och det är rätt stor skillnad. Visst är 3M betydligt dyrare men den är bättre då;
Den tål värme betydligt bättre.
Den är mkt segare (VNs sprack ett par ggr vid sträckning)
Klistret är mindre klibbigt vilket underlättar vid svår montering.

Så inget ont om personalen på VN, men deras vinyl föll iaf inte MIG i smaken. Men vill du ha billig vinyl som funkar om du är noggrann och tålmodig så är den okej. Speciellt för det priset. Det som jag tycker skiljer mest från en dyrare vinyl är just förmågan att sträcka den utan att den spricker och att värma ut veck utan att få missfärgningar. Men på plana ytor funkar den kalas.

Materialet kan vara OK att arbeta med, men det jag ville komma med som sagt är att dom handlar från ebay och dessa sidor som ALLA kan handla från fast till "deras" inköpspris.

Det är ju inte seriöst någonstans... samt att man har gmail e-post adress? herregud? är man så snål att man inte kan ha en RIKTIG e-post?

Dessutom är deras produktbilder på hemsidan direkt tagna från b.l.a ebay från deras leverantör som säljer där, det är inte seriöst...

Kolla noga deras FB eller hemsida så ser ni även att det står med på deras bilder vad deras leverantör heter big_smile

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
mrperfektion
5 november 2013 · 132 Inlägg

pallleee skrev:
Hej!

Victor heter jag och är ägare av VN Vinyls.se

Jag vill bara tacka för både den negativa kritiken samt positiva. Detta är väldigt bra för mig att veta vilket gör att jag kan utveckla mitt verksamhet och bli bättre!

Jag Tänkte om någon har någon fråga till oss så svarar jag gärna på det,

Som några nämnt så är vi nystartade, Företaget startades i Nov 2012 och vi började sälja och vara aktiva i mars 2013.
Varför vi enbart har ett mobil nummer är för att jag är den som arbetar aktivt med det varje dag och har ingen ordinarie personal, (försöker hålla nere kostnaderna och då anser ja att ett mobilnr räcker)

Sen är det som några säger med att vinylen är från kina, Vilket inte är något som vi inte ljuger om som någon anklagar oss för, Vinylen är dock av högkvalite och skall inte förknippas med andra kina filmer även fast dom har samma motiv, Däremot är vår film sämre än tex 3M, Hexis, Avery. Varför? jo för det är inte samma tillverkning och man har en sämre tillverkning för att göra en budget modell som passar dom flesta, detta avspeglar ju sig på priset, 3M, Hexis ligger på drygt 400kr-600kr/m medans våra priser är halva det.

Dom som har haft problem, Tex WaoW som haft problem med strålkastarfilmen, Skicka gärna ett mejl till oss på vnvinyls@gmail.com så skickar ja dig ny strålkastarfilm för detta skall inte ske så länge man använder en normal lampa och har monterat det enligt anvisningarna.

Hoppas jag kunde klara upp några frågor smile

MVH
Victor Palaic
VN Vinyls

Grymt att du försöker förklara i alla fall smile Hur det kommer det sig dock att ni handlat in er film från en ebay liknande hemsida där vem som helst kan handla? Den hemsidan är inte ens gjord för företagare som i alla fall alibaba är, den ni handlar av är en likadan hemsida som ebay fast bara kina produkter.

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
pallleee
6 november 2013 · 66 Inlägg

Tjena!

Vi är ju som ja sagt tidigare väldigt ny startade och när vi började så hade vi inte möjligthet att köpa direkt från fabriker då dom kräver att man köper vissa mängder.

Detta gjorde att vi började köpa från Alibaba(Vi köper inte något från ebay) och nu efter drygt 8 månader aktiv försäljning tar vi in våran vinyl direkt från fabriken med båtfrakt,

Varför bilder som vi använder finns på andra ställen är bara för att nu när vi handlar från fabriken så vet jag att fabriken har en säljavdelning för att sälja på alla sidor dels stora volymer samt små volymer,

Vi använder en del av deras bilder och det gör vi bara för att vår vinyl serie finns det drygt 350st olika modeller och vi har inte möjlighet att ta hem alla vinyler enbart för att ta ett eget kort, vilket leder till att vi använder fabrikens foton som ja mycket väl kan tänka mig att dom använder på deras sälj sidor med.

Sen håller jag med er att det är oseriöst och det är inte något som jag vill egentligen men man måste börja någonstans och jag vill fortarande visa att vi erbjuder fler vinyler än vi själva lagerför,

Vi har just nu 29 olika vinyler som vi lagerför som vi alltid ska ha hemma, så då återstår det cirka 319st vinyler som vi inte har hemma utan får hem efter beställning och därför anvönder vi deras bilder.

Sen angående mejl adresser och telefonnummer osv.

Så ja jag har varit snål med utgifter,

Varför?

1. Hade ingen aning om hur det skulle gå när man startade så man ville hålla nere kostnaderna så mycket som möjligt

2. Av enkla orsaker, vi hade 3 mejl adresser som vi hade innan företaget startades för vi var aktiva på FB drygt 7månader innan vi startade vår webbshop.

Däremot så håller vi på att få mejl adresser som är nya och köpta smile

3. Enbart ett mobil nummer, Varför? jo för Det är enbart jag (Victor) som arbetar heltid med det och är inte konstant i lagret vilket känns onödig med tanke på att den enda som svarar i telefon är jag och va är då bättre än att ha ett direkt nummer till mig när inte behovet att ett fast nummer eller en växel finns? (detta är ju även en större utgift och onödig utgift idag för mig)

Jag hoppas det besvarade dina/era frågor smile

MVH
Victor Palaic
VN Vinyls

#paintisdead - Vi hjälper dig med vinylen!
AreeZ Golf mk3 LOUD
9 november 2013 · 515 Inlägg

VN Vinyls prylar finns även i fysiska butiker.

Vi på Mekonomen Märsta har strålkastarfilm och 4D vinyl hemma på lager. smile

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173
Volkswagen Golf VR6 "Pendlarbilen" (1992)
evilaudio
9 november 2013 · 16 195 Inlägg

Skulle aldrig köpa folie för 5-600kr metern hur bra den än är.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
k-tuning
9 november 2013 · 117 Inlägg

AreeZ skrev:
VN Vinyls prylar finns även i fysiska butiker.

Vi på Mekonomen Märsta har strålkastarfilm och 4D vinyl hemma på lager. smile

På Mekonomen i Uppsala (boländerna) finns det även där produkter från VN-Vinyls

Nissan Skyline R33 GT-R "Nismo" (1995)
mrperfektion
19 november 2013 · 132 Inlägg

Det låter mycket oseriöst att ett så stort företag som Mekonomen skulle handla av detta lilla företaget som jag anser är mycket oseriöst..

Ni fortsätter alltså lägga upp bilder från er kines leverantörer på er FB-sida även fast ni påstår att ni inte handlar längre på kinessidor som alibaba m.m...

Är man seriös som du påstår vara så använder man inte leverantörens bilder med deras logotyp copyright på utan man ber leverantörer om bilder utan deras logotyper.

Jaja.. kul att ni försöker förklara iaf men mycket oseriöst tycker jag smile

Mekonomen kan klå deras priser med hästlängder genom att köpa från riktig leverantör istället för privatsäljare som påstår äga ltd företag i Kina.

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
pallleee
20 november 2013 · 66 Inlägg

Hej igen,

Nu har vi faktiskt inte lagt upp några bilder från vår leverantör sedan sist vi pratade så skulle önska ifall du kunde berätta vilka bilder du faktiskt syftar på med deras logotyper smile

Sedan har vi flera återförsäljare, bland annat, AD Bil Verkstad, Mekonomen, Autoexperten, samt många andra.

Var får du sedan att vi har påstått att vi äger något i kina? Har aldrig sagt att vi äger något LTD i kina.

Som ja även nämnt tidigare har ju fabrikerna vi handlar ifrån konton på tex Alibaba, m.fl
Klart dom använder samma bilder där som dom sedan skickar till oss, Du kan ju tänka själv att som en stor kund av något så handlar man inte från någon mellanhand, utan man går direkt till fabriken,

Om du tex äger en restaurang så kommer du ju inte handla av lokala ICA utan du går till en grossist för stor beställningar.

Eftersom du verkar ha en del åsikter så kan vi gärna prata om dom så vi kan förbättra vår verksamhet och dina åsikter kanske gör att vi inte är en så kallad Privatsäljare smile

Bara en intressant fråga, är du en tidigare kund och har handlat av oss eller har du grundat dina åsikter på massa idér? kanske till och med lite avundsjuka? För denna tråd handlar ju faktiskt om dom som har erfarenhet av oss och våra produkter.

Med Vänliga Hälsningar
Victor smile

#paintisdead - Vi hjälper dig med vinylen!
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
20 november 2013 · 1 177 Inlägg

Jag kan inte mer än säga att jag är toknöjd med VN-Vinyls på alla plan, både med Victor och med produkterna jag använt mig av hittills.

Vn-Vinyls är numera en samarbetspartner till mitt nya bygge jag sysslar med inför säsong 2014, och jag tog hem deras "billiga" bilfolie (den som kostar 3200kr för 30m). Jag och en vän har hittills gjort en krånglig baklucka, backspegelkåpor utan att skarva samt en motorhuv, och kan inte mer än säga att produkten är väldigt lättarbetad, tål mycket värme och luftkanalerna underlättar jobbet markant. Min nuvarande bil är folierad av mig och några vänner med 3M´s film och kan inte minnas att den var lättare eller svårare att arbeta med.

Victor var otroligt glad att svara på mina frågor och spekulationer gentemot det billiga priset till den kvantiteten man får, och han gjorde det klart för mig att filmen är inte som ett annat Kina-skit-märke!

Summa summarum så testade jag detta, och mycket riktigt så stämde varenda ord Victor nämnde gällande foliet.

Såfort mer ytor är folierade på min nya bil, kommer jag att recensera vidare här för den som är intresserad!

Bra film, lättarbetad, och väldigt vänlig att värmas runt knepiga hörn, så ni som vill testa själv och inte vill spendera på svindyrt folie, och samtidigt få ett bra resultat enkelt, köp denna film!!

Mvh Andro Badia

Senast redigerat av Galic_Andro (20 november 2013)

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
svartp3ppar
20 november 2013 · 162 Inlägg

Jag kan inte men än att hålla med andro! Har handlat där mängder av gånger och både det ena och det andra och är nöjd över kvalitén på deras produkter och samt att man blir väldigt trevligt och glatt bemött och finns nog inget
mer jag iallafall skulle kunna önska mig! Så jag förstår inte vad mrperfektion grundar sina åsikter på mer än avundsjuka?!
Har däremot aldrig beställt något utan bara handlat direkt från viktor så har inte koll på leverans tid och liknande!

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!
Joxson Proud 350Z owner!
20 november 2013 · 540 Inlägg

Jag har handlat vinyl och har inte annat än varit supernöjd. Billig och lättjobbad vinyl.
Och kan säga att 4D vinylen är grym.

Jag förstår att en gmailadress och ett mobilnr kan kännas "B" men lite respekt får man väl ha till nystartade företag?

Dessutom tycker jag att VN är mer "närvarande" syns på bilträffar och är väldigt trevliga. Samt bra support!

Jag kommer handla där igen, helt klart!

Wiggan_ fullast vinner =)
20 november 2013 · 11 Inlägg

Jag har beställt både vinyl, strålkastarfilm och även lite xenon kit och jag är super nöjd med produkterna samt support/kundbemötande. Väldigt lättsamt och trevligt att handla därifrån, man får väldigt snabba svar såfort man har frågor osv, så det märks att Victor lägger ner tid i företaget. Detta med mail och tlfnummer kan väll se lite oseriöst ut, men vafan.. Det är ett hyfsat nytt företag, alla har inte startkapital för att få allt i början!

Kommer absolut handla mer därifrånsmile

Folk med hjärna kör bil med stjärna =)
Mercedes Benz E220 CDI "Airlift 3p" (2011)
BERNI
20 november 2013 · 252 Inlägg

Har träffat Victor på en av Västerås träffarna i år och blev som så många andra trevligt bemött och det verkar vara ett seriöst företag.
Har deras gula film monterad på mina strålkastare på crx'en och det sitter riktigt bra.

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
21 november 2013 · 1 152 Inlägg

Äger ett eget företag som sysslar med bl.a. Foliering.
För mig/oss som jobbar med det så finns det hur mkt olika kvalité på produkterna som helst!!
Så allt från Kina behöver inte vara skit och vad jag har förstått så verkar VN:s produkter vara utav de bättre produkterna.

Det som jag reagerade på är varför någon annan sitter och och kapar tråden för att göra reklam för eget företag?
(Sida 1) vrf sjunka så lågt??
För det andra vrf sitta och anklaga ert företag för en massa skit om Kina produkter, Ebay samt Alibaba?

Vad jag förstod så startade TS tråden för att folk med erfarenhet skulle svara på gott och ont, inte diskutera huruvida företaget är seriöst eller om man äger mail via domän eller har mobil nr. Sen att hoppa på företaget och kalla de för skitföretag i tråden utan grund, utan endast från egen uppfattning? hmm glocalnet släng dig i väggen för det här är lägre wink

Har själv varit sugen på att köpa folie därifrån för att prova me har inte blivit av, ska ringa de i veckan och prata lite med ägaren för att se ifall han kan hjälpa mig!

Tillbaka till frågan, har hört gott om de via alla som köpt produkter utav de. Andro bl.a. Har prata väldigt gott om de till mig och han är supernöjd med produkten samt med företaget.

Lycka till!

Senast redigerat av PITSTOP (21 november 2013)

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang