LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
Vad kan man säga.... Sträck läst tråden nu, vilket intressant bygge.
Skitsnygga linjer, kanon jobb. Gillar skarpt att du jobbar i plåt. Får ju ens egna plåtarbete att se tråkigt ut.
Gillar ditt sätt att lösa "tak" skarven. Stör mig på den "kanten" själv men inte riktigt fattat hur jag skall göra. Får se om det blir av.
prenumeration lagd.
Thomas
Kul att fler hittar hit! Tak-skarven ja, att ta bort sidorna är väl inget problem egentligen, det är hörnen bak som är lite trixigt, kan vara svårt att trolla bort utan att luta rutramen som jag gjort, dessa tillsammans skapar ju den sköna taklinjen....
Tänkte ge mig in i diskussionen om säten. Såg en video för ett tag sedan där man (i USA) hade utgått från oljefat och tillverkat säten. Nu vet jag inte vad svensk lag säger om detta (kanske inte går att få igenom). Jag kan dessvärre inte heller hitta videon nu men lite för att förklara vad jag menar:
Baksäte
Framsäte Här får man ju dela ryggstöd och sittyta för att kunna vika men konceptet är detsamma
Riktigt tuffa. Kanske inte så bekväma när man ska va ute o köra mkt. Men garanterat någe som drar extra publik
Bayerische Motoren Werke. For the Win.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Riktigt tuffa. Kanske inte så bekväma när man ska va ute o köra mkt. Men garanterat någe som drar extra publik
Nej, bekvämligheten kanske får en törn. Det jag såg det på var en Rat-Rod... säger en del om vart fokus låg. Samtidigt kan man nog, med lite filurande, få ihop något bekvämt med vaddering i rygg (skålformen är ju redan där).
Oavsett val av säten så kommer ju bilen bli en riktig "head turner".
Tänkte ge mig in i diskussionen om säten. Såg en video för ett tag sedan där man (i USA) hade utgått från oljefat och tillverkat säten. Nu vet jag inte vad svensk lag säger om detta (kanske inte går att få igenom). Jag kan dessvärre inte heller hitta videon nu men lite för att förklara vad jag menar:
As coola! Jag har själv en sån där soffa i garaget. Ryggstödet är inte att rekomendera at ha sådär böjt, då slutar det typ i svanken. Så lägre sitts och rakare ryggstöd så (Y)
De där sätena var ju tuffa! Fast som sagt tidigare, inget man sitter och kör med i bilen, jag tror man måste vara funtad på ett speciellt sätt då... Jag är nog för bekväm av mig.
De där sätena var ju tuffa! Fast som sagt tidigare, inget man sitter och kör med i bilen, jag tror man måste vara funtad på ett speciellt sätt då... Jag är nog för bekväm av mig.
Ja, de är ju mer för looken än för bekvämligheten Skall du köra på någon av de alternativen som vart innan tycker jag att de låga, utan nackstöd, lätt är snyggast. följer bilens fönsterlinje riktigt bra. Lek lite med färger så du får lite kontraster så kommer det bli kanon (silvergrå utsida och svart-röd interiör typ). Sen kan man ju alltid ha avmonteringsbara nackstöd om man ska ut på en längre körning.
Bilen är som sagt grym oavsett. Jag är glad att du inte lät den ta knäcken på dig.
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Även i ett Cafe med den stilen/temat. Dom är ju snygga men inget jag skulle åka i.
The only time a BMW owner willingly removes his car from the road. Is to remove the road from the car.
Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
Fixa dyna till ryggstödet så är det nog inga problem. Varit på många fik med mindre sköna stolar. Så det går nog bra ska du se.
Verkar som att det blev lite diskussion om om bilderna jag lade in. För att det inte ska spåra ur ska jag försöka klargöra lite:
Bilderna jag länkade in var menade som inspiration till en alternativ lösning. Jag hade inte heller vilja ha dem i bilen i befintligt utförande. Jag tror man kan skapa riktigt bekväma stolar med utgång från dessa. I och med att ett fat redan har en "skålad" form handlar de mer om vad man sätter mellan plåten och sig själv. Om jag gjort det själv hade det varit för att få en annorlunda rygg på framsätena och en (i min mening) snygg form på armstöd bak. Allt detta innebär ju en hel del fabricering och är nog inget för den ohändige men med tanke på vad som gjorts med bilen i övrigt tror jag inte det hade varit några problem.
Det jag tycker är så kul med Garaget är att man får inspiration och idéer som man kanske inte kommit på själv annars. Sen är det ju alltid upp till en själv vad man gör med dessa idéer.
..hoppas ingen tar detta som en irritation mot diskussionen
Jag tror man kan skapa riktigt bekväma stolar med utgång från dessa. I och med att ett fat redan har en "skålad" form handlar de mer om vad man sätter mellan plåten och sig själv. Om jag gjort det själv hade det varit för att få en annorlunda rygg på framsätena och en (i min mening) snygg form på armstöd bak. Allt detta innebär ju en hel del fabricering och är nog inget för den ohändige men med tanke på vad som gjorts med bilen i övrigt tror jag inte det hade varit några problem.
Det jag tycker är så kul med Garaget är att man får inspiration och idéer som man kanske inte kommit på själv annars. Sen är det ju alltid upp till en själv vad man gör med dessa idéer.
Mvh Gustaf
Jag tror att det skulle vara svårt att skapa bekväma stolar ur dessa För det första är faten för små, det går inte att få till med någon bra stoppning och samtidigt få sätet att rymma en vuxen person För det andra är vinkel mellan topp/botten och sidorna 90°, vilken enligt mig är en för upprätt position på ett ryggstöd, visst kan man vinkla om dem men då börjar man tappa charmen, det blir inte längre spartanskt och man kunde lika gärna börjat med ett annat mer lättarbetat utgångsobjekt än just ett oljefat
Återigen förlåt att jag sågar din idé, det är faktiskt ett roligt förlag, men tror inte att de passar i en bil, möjligtvis någon sunkig Rat Rod
Sluta inte med att vara kreativ
Senast redigerat av RightFront (10 september 2014)
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Mvh Gustaf
Precis samma som jag tycker också, tips och idéer, bolla lite, ta in eller kasta ut, allt upp till betraktaren, men framförallt vara ödmjuk åt andras idéer, alla kan inte tycka likadant.
Alla tips är välkomna, iallafall i den här tråden!