Kenwood VS Pioneer??

Axelsson955
23 oktober 2013 · 55 Inlägg

Kenwood KDC-3357UY ELLER Pioneer DEH-2600UI ?? Vilken borde jag välja och varför?
Länk kenwoodstereon: http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … nyhet.html
Länk Pioneerstereon: http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 600ui.html

Har någon provat ngn av dom? Isf skriv pos/neg saker!
Vilken borde jag välja om jag har android-telefon?
Vilken har bäst inställningsmöjligheter vad gäller ljudet, diskant osv? Pioneern har "5-bands grafisk" Kenwooden har "EQ Pro"...?
MVH 2fast4snuten wink

Senast redigerat av 2Fast4Snuten (23 oktober 2013)

Volvo 940 "air ride" (1991)
Hallgren_95
23 oktober 2013 · 45 Inlägg

Men William!!! Vi sa ju att du skulle köpa Pioneer ju wink Den är bäst!

Axelsson955
23 oktober 2013 · 55 Inlägg

VARFÖR är den bättre då? wink
Lutar åt Kenwood faktiskt, men kan inte bestämma mig, haha mad tongue

Volvo 940 "air ride" (1991)
Hallgren_95
23 oktober 2013 · 45 Inlägg

Kenwwood låter billigt! Pioneer är bättre, så äre bara. handlar om så lite pengar william så ingen idé å börja jämföra ens! tongue

Axelsson955
23 oktober 2013 · 55 Inlägg

nää kenwood låter dyrt ju ;P

Volvo 940 "air ride" (1991)
Grolleman
24 oktober 2013 · 13 Inlägg

pioneer är ALLTID kvalité , har alltid varit ..
kanske dyrare men du vet att du får kvalité, ingen emot kenwood då jag har kenwood själv, men pioneer är ju alltid i regel bättre smile

Volvo V70N D5 "Black Beauty" (2005)
SportPilot Ubåtsingenjör
24 oktober 2013 · 7 232 Inlägg

kenwood är i regel mer pris värt i de lägre prisklasserna ...

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Jockk3
24 oktober 2013 · 1 426 Inlägg

pioneers enheter är ju bra mycket mer användarvänliga dock tycker jag kenwood är lika bra iaf de enheter man provat smile sen beror det väl på vad man ska ha enheten till också

SportPilot Ubåtsingenjör
24 oktober 2013 · 7 232 Inlägg

en vettig enhet är kenwoods 6051u ska man ha något likvärdigt i pinoneer väg så får man minst slanta upp det dubbla och gärna lite till

hur det är bland de enheterna i det billigaste segmentet vet jag inte, men borde finnas en koppling

Senast redigerat av CHEEVA (24 oktober 2013)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Fjong
24 oktober 2013 · 1 494 Inlägg

Kenwood KDC 6051u är en fin spelare! Det är värt några hundra extra för en bra stereo, den gör stor skillnad. Du spenderar ju många timmar i bilen så några hundra extra för ett bra ljud e ju lätt värt det tycker jag smile

Mazdakillen Motormontör
24 oktober 2013 · 437 Inlägg

Rent ljudmässigt så är det ingen skillnad tycker jag mellan Pioneer och Kenwood.
Kör själv med Pioneer dubbeldin i min bil.
Men när det kommer till ljud är båda riktigt bra märken.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
Kramer
25 oktober 2013 · 69 Inlägg

Då det ändå pratas om Kenwood i den här tråden tänkte jag passa på att fråga om den här stereon är något att ha. Jag är endast ut efter att det ska spela bra och låta bra, inte att kunna spela högt smile
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … t92sd.html

Vw Up! 74 hk räcker långt ;)
Skoda Felicia "LXI" (1999)
SportPilot Ubåtsingenjör
25 oktober 2013 · 7 232 Inlägg

Kramer skrev:
Då det ändå pratas om Kenwood i den här tråden tänkte jag passa på att fråga om den här stereon är något att ha. Jag är endast ut efter att det ska spela bra och låta bra, inte att kunna spela högt smile
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … t92sd.html

ja det är en bra huvudenhet smile ska du ha en likvärdig utav annat märke så får du betala ganska mycket mer

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Fjong
25 oktober 2013 · 1 494 Inlägg

Vill du att det ska spela riktigt fint så skulle en Alpine CDE 178BT funka fint wink Men dom kostar en slant.

Kramer
25 oktober 2013 · 69 Inlägg

CHEEVA skrev:

Kramer skrev:
Då det ändå pratas om Kenwood i den här tråden tänkte jag passa på att fråga om den här stereon är något att ha. Jag är endast ut efter att det ska spela bra och låta bra, inte att kunna spela högt smile
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … t92sd.html

ja det är en bra huvudenhet smile ska du ha en likvärdig utav annat märke så får du betala ganska mycket mer

Vad bra! Då får det bli en sådan när jag har pengar! Tack för ett snabbt svar smile

Vw Up! 74 hk räcker långt ;)
Skoda Felicia "LXI" (1999)
BornZombie
25 oktober 2013 · 193 Inlägg

Kramer skrev:

CHEEVA skrev:

Kramer skrev:
Då det ändå pratas om Kenwood i den här tråden tänkte jag passa på att fråga om den här stereon är något att ha. Jag är endast ut efter att det ska spela bra och låta bra, inte att kunna spela högt smile
http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … t92sd.html

ja det är en bra huvudenhet smile ska du ha en likvärdig utav annat märke så får du betala ganska mycket mer

Vad bra! Då får det bli en sådan när jag har pengar! Tack för ett snabbt svar smile

Kan också rekommendera den, sjukt bra huvudenhet. Hade Alpine 123R innan som jag fick ge ca 2 500:- för, svider att säga, men vad fel jag hade när jag la mina pengar på Alpine då KDC-BT92SD är fan tusen gånger bättre och kostar nästan ingenting jämfört med det man får.

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
Axelsson955
25 oktober 2013 · 55 Inlägg

Tackar så mkt för alla åsikter om olika märken, prisklasser å så! Överväger nu om man ska satsa på en lite dyrare enhet istället.

Senast redigerat av 2Fast4Snuten (25 oktober 2013)

Volvo 940 "air ride" (1991)
Mazdakillen Motormontör
25 oktober 2013 · 437 Inlägg

2Fast4Snuten skrev:
Tackar så mkt för alla åsikter om olika märken, prisklasser å så! Överväger nu om man ska satsa på en lite dyrare enhet istället.

Det låter som ett klokt val att lägga några spänn extra.
Av flera skäl.
1 De dyrare maskinerna ser oftast lite häftigare ut i instrumentpanelen.
2 De dyrare har oftast med finesser för både utbyggnad av ljud men även för att prestera så bra som möjligt rent ljudmässigt.

Dock ska du ha i åtanke att en huvudenhet gör bara antigen eller.
Antigen spelar högt med hiss musik kvalitet eller lågt men väldigt bra.
Så kör inte några herre jösses högtalarkit på den.
Vill du inte kosta på ett monsterbygge så är åtminstonde en mindre aktiv baslåda att rekomendera.
Däremot har du bra orginalhögtalare så kan det låta ganska bra.
Min Pioneer spelar helt gasnak bra med Saab orginal högtalarna.
Dock saknar jag min JBL låda som står på golvet här hemma fortfarande... behöver ett vettigt steg till den.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
Fjong
26 oktober 2013 · 1 494 Inlägg

Vet inte om jag vill tro riktigt på det där du sa om att en stereo antingen spelar högt eller spelar fint. Om det stämmer så skulle det ju vara omöjligt att bygga SQL. Å om det nu är så så får du gärna förklara ingående varför det är så smile

SportPilot Ubåtsingenjör
26 oktober 2013 · 7 232 Inlägg

Mazdakillen skrev:
Dock ska du ha i åtanke att en huvudenhet gör bara antigen eller.
Antigen spelar högt med hiss musik kvalitet eller lågt men väldigt bra.

nu får du allt utveckla dig lite mer .... de där håller jag inte med om alls

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang