Har någon provat ngn av dom? Isf skriv pos/neg saker! Vilken borde jag välja om jag har android-telefon? Vilken har bäst inställningsmöjligheter vad gäller ljudet, diskant osv? Pioneern har "5-bands grafisk" Kenwooden har "EQ Pro"...? MVH 2fast4snuten
Senast redigerat av 2Fast4Snuten (23 oktober 2013)
pioneer är ALLTID kvalité , har alltid varit .. kanske dyrare men du vet att du får kvalité, ingen emot kenwood då jag har kenwood själv, men pioneer är ju alltid i regel bättre
pioneers enheter är ju bra mycket mer användarvänliga dock tycker jag kenwood är lika bra iaf de enheter man provat sen beror det väl på vad man ska ha enheten till också
Kenwood KDC 6051u är en fin spelare! Det är värt några hundra extra för en bra stereo, den gör stor skillnad. Du spenderar ju många timmar i bilen så några hundra extra för ett bra ljud e ju lätt värt det tycker jag
Rent ljudmässigt så är det ingen skillnad tycker jag mellan Pioneer och Kenwood. Kör själv med Pioneer dubbeldin i min bil. Men när det kommer till ljud är båda riktigt bra märken.
Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Då det ändå pratas om Kenwood i den här tråden tänkte jag passa på att fråga om den här stereon är något att ha. Jag är endast ut efter att det ska spela bra och låta bra, inte att kunna spela högt http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … t92sd.html
Då det ändå pratas om Kenwood i den här tråden tänkte jag passa på att fråga om den här stereon är något att ha. Jag är endast ut efter att det ska spela bra och låta bra, inte att kunna spela högt http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … t92sd.html
ja det är en bra huvudenhet ska du ha en likvärdig utav annat märke så får du betala ganska mycket mer
ja det är en bra huvudenhet ska du ha en likvärdig utav annat märke så får du betala ganska mycket mer
Vad bra! Då får det bli en sådan när jag har pengar! Tack för ett snabbt svar
Vad bra! Då får det bli en sådan när jag har pengar! Tack för ett snabbt svar
Kan också rekommendera den, sjukt bra huvudenhet. Hade Alpine 123R innan som jag fick ge ca 2 500:- för, svider att säga, men vad fel jag hade när jag la mina pengar på Alpine då KDC-BT92SD är fan tusen gånger bättre och kostar nästan ingenting jämfört med det man får.
Tackar så mkt för alla åsikter om olika märken, prisklasser å så! Överväger nu om man ska satsa på en lite dyrare enhet istället.
Det låter som ett klokt val att lägga några spänn extra. Av flera skäl. 1 De dyrare maskinerna ser oftast lite häftigare ut i instrumentpanelen. 2 De dyrare har oftast med finesser för både utbyggnad av ljud men även för att prestera så bra som möjligt rent ljudmässigt.
Dock ska du ha i åtanke att en huvudenhet gör bara antigen eller. Antigen spelar högt med hiss musik kvalitet eller lågt men väldigt bra. Så kör inte några herre jösses högtalarkit på den. Vill du inte kosta på ett monsterbygge så är åtminstonde en mindre aktiv baslåda att rekomendera. Däremot har du bra orginalhögtalare så kan det låta ganska bra. Min Pioneer spelar helt gasnak bra med Saab orginal högtalarna. Dock saknar jag min JBL låda som står på golvet här hemma fortfarande... behöver ett vettigt steg till den.
Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Vet inte om jag vill tro riktigt på det där du sa om att en stereo antingen spelar högt eller spelar fint. Om det stämmer så skulle det ju vara omöjligt att bygga SQL. Å om det nu är så så får du gärna förklara ingående varför det är så