Opel 2.4 motor

Team_Drakstaden
30 oktober 2013 · 12 Inlägg

Hej har två små frågor
1. Vilken opel 2.4 , motor är det som utgån är bäst trimma?
2. Omega 2.4 motorn är det bara att slita bort insprut å data box på denna för att bygga förgasar motor?

Opel Ascona gt irmscher "Den är död och skrotad" (1988)
valle22 Smidd i rostigt stål
30 oktober 2013 · 933 Inlägg

Visst 2, 4 är ju stor i cyl-volym med sina 138hk, kanske inte så varvvillig som man önskar sig, dockkan man göra lite på dem som du kanske har i planerna. Annars är 2,0 ett bra alt med kortslagig motor och varvvilligare

Fråga 2 kan du plocka bort och lägga förgasare, ja

I mitt manta bygge har jag valt att bygga på 2,0lit ommöjligt en dag byta till en annan topp med större ventiler

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Team_Drakstaden
30 oktober 2013 · 12 Inlägg

Tänker du då en vanlig 2.0 eller en nyare 16v top?

Opel Ascona gt irmscher "Den är död och skrotad" (1988)
Team_Drakstaden
30 oktober 2013 · 12 Inlägg

valle22 skrev:
Visst 2, 4 är ju stor i cyl-volym med sina 138hk, kanske inte så varvvillig som man önskar sig, dockkan man göra lite på dem som du kanske har i planerna. Annars är 2,0 ett bra alt med kortslagig motor och varvvilligare

Fråga 2 kan du plocka bort och lägga förgasare, ja

I mitt manta bygge har jag valt att bygga på 2,0lit ommöjligt en dag byta till en annan topp med större ventiler

Tänkte du en 2.0 med 16v topp typ gsi motor.
Jag skall köra med 4mc förgasare på min motor som skall sitta i en kadett c caravan

Opel Ascona gt irmscher "Den är död och skrotad" (1988)
valle22 Smidd i rostigt stål
31 oktober 2013 · 933 Inlägg

Den gamla cih motornär den jag syftade på

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang