1982
Sök

Volymutjämning Asus rog xonar phoebus?

627 Inlägg
1 november 2013
Trådstartare
Hej som tråden lyder, ni som har det här ljudkortet och 5.1 system var har ni för inställning på volymutjämning? Finns ju att välja på hög konsekvent och låg större volymvariationer. På musik använder jag låg för det blir bäst just där, men för film vet jag inte vilket jag ska ha för idag testade jag ha på lägsta och då blev det mer kraft i bakre högtalarna. Jag har alltid kört på högsta i film innan för jag trodde det skulle vara på det. Någon som vet?

och här är en länk till kortet

http://www.asus.com/ROG_ROG/ROG_Xonar_Phoebus/
Senast redigerat av volvo-93 (1 november 2013)

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
2 november 2013
När du tittar på film och sånt ska du inte köra med volymutjämning. Det heter egentligen kompressor, den höjer ljudet när det är lågt och sänker ljudet när det är högt, så allt blir lika högt hela tiden.
Ljudbög som jag är så skulle jag nog aldrig köra med kompressor/volymutjämning oavsett vad jag lyssnar på. (Jag kör med ett Asus Xonar Essence STX.)

627 Inlägg
2 november 2013
Trådstartare
Är det samma kontrollpanel på Asus Xonar Essence STX ?

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
3 november 2013
Näe, dom är rätt så olika, även om korten är rätt så lika hårdvarumässigt. Phoebus har dessutom extramikrofoner i den externa ljudvolymskontrollen som gör att kortet kan filtrera bort bakgrundsbrus. Ruggigt bra kort är dom oavsett blir sånt jävla tryck i lurarna med dom då dom har inbyggda hörlursförstärkare.

Sök