Ska bli en fin sommarbil som förhoppningsvis väcka lite blickar. köpte bilen som första bil 2011 och då var den inte allt för vacker så en del är redan gjort på bilen. en hel del rost som ska lagas och massor där till, får se vart detta projektet slutar!
får nog skaffa ett par till! jajjamän, busseffekt är det! bara koppla + ifrån position till - på sido lampan
Men slutar inte positionslampan o lysa eller är det en en annan kabel du dragit dit ? Har aldrig fattat det där och vill ha så på min bil, men de på besiktningen då, vad säger de ?
du får ju tjyva ström ifrån position bara dom ska inte säga nått
åfasen Hur fungerar det med släp sen blir det felsignaler eller hur är det där? (kör nämligen hästtransport rätt ofta då tjejen har hästar)
Jiiimmie skrev: Men slutar inte positionslampan o lysa eller är det en en annan kabel du dragit dit ? Har aldrig fattat det där och vill ha så på min bil, men de på besiktningen då, vad säger de ?
du får ju tjyva ström ifrån position bara dom ska inte säga nått
åfasen Hur fungerar det med släp sen blir det felsignaler eller hur är det där? (kör nämligen hästtransport rätt ofta då tjejen har hästar)
det vet jag inte hur det blir, ska nog inte bli nått speciellt!
tjenare tjenare! böt bort mina vita 18" fälgar idag mot Eiker 17", dom får va som dom är denna sommaren men nästa vinter åker dom på en renovering och omlack. kommer nog sitta gött på 740in!
Helt rätt å göra så har gjort de på 2 bilar nu å motorerna passar så mkt bättre i en 740 MVH Robban
tjenare! ja jag tycker dom passar mycket bättre i 740 och sen var ju inte donatorbilen så farligt dyr heller! gav 3500 för den så det är ju värt det !) mvh
Helt rätt å göra så har gjort de på 2 bilar nu å motorerna passar så mkt bättre i en 740 MVH Robban
tjenare! ja jag tycker dom passar mycket bättre i 740 och sen var ju inte donatorbilen så farligt dyr heller! gav 3500 för den så det är ju värt det !) mvh
alldeles lagom de! å de ändra man får ändra på e ju att förlänga lmm kabeln=) glöm inte att du får använda insuget från din f motor å plocka bort egr ventilen å plugga det hålet i grenröret annars spökar avgasvärdena... hade problem me de på min innan ja hittade felet och tog bort den då funkar de perfekt MVH Robban
volvo740_robban skrev: de ser fin fint ut men rekomenderar att du byter insug å tar bort egr ventilen innan du besiktar... avgasvärdena blir helt muppiga annars.. MVH Robban
säger inte emot dig på något vis, men varför blir då inte avgasvärdena kassa i alla 940 med egr?
Ung pojk med stort intresse för gamla volvoturbos :)
Vet inte riktigt men på 740 har du ju en kallstartsventil de har du inte på 940 så men kan inte svara exakt men 940 har ger från fabrik de har inte 740:)
Fredrushen skrev: Ser fint ut ;D Vad är det man behöver göra igentligen för att byta till en LTT motor i en 740 som har F maskin från början?
det du helt enkelt behöver göra är att flytta över motor,låda,kardan, tänd och bränsle box och allt smått runt omkring som intercooler och sånt, dock så behöver du hitta ett par spridare som inte behöver spridarmotstånd, jag avänder mig utav saabs tegelbruna spridare!
Fredrushen skrev: Ser fint ut ;D Vad är det man behöver göra igentligen för att byta till en LTT motor i en 740 som har F maskin från början?
det du helt enkelt behöver göra är att flytta över motor,låda,kardan, tänd och bränsle box och allt smått runt omkring som intercooler och sånt, dock så behöver du hitta ett par spridare som inte behöver spridarmotstånd, jag avänder mig utav saabs tegelbruna spridare!
Låter ju inte allt för jobbigt Läste på lite idag, för att kunna regbesiktiga bilen med motorn måste man tydligen ha en bränslebox 962 utan startspärr, nått du är kunnig om och vet om det stämmer?