Ny användare, hej!
Har för en vecka sen köpt en 13 år gammal Toyota av morsan och fick idag installerat följande:
Slutsteg: http://www.pioneer.eu/se/products/25/29 … /page.htmlBasrör: http://www.pioneer.eu/eur/products/25/1 … /page.htmlHuvudenhet: http://www.pioneer.eu/se/products/MVH-150UI/print.htmlDet var en professionell aktör som gjorde installationen är värt att nämnas.
Felbeskrivning:Körde en timme på motorväg i växelvis högre hastigheter (150-160, mycket för den kärran hehe) och körde på rätt bra med kräm i stereon hela vägen, var ju i extas över musikuppgraderingen. Det blev mörkt och när jag slog på hellyset slocknade all elektronik (förutom kanske strålkastarna) i några millisekunder, och startades om, inkl. instrumentpanelens belysning, stereo, färddator etc. Detta hände sedan ibland när jag slog på hellyset, kanske vart fjärde gång. Dumt nog tänkte jag inte på att sänka volymen eller stänga av musiken helt utan fortsatte lyssna. Efter en halvtimme när motorvägen övergick till lugn stadstrafik dog den mer frekvent på samma sätt, fast då till exempel av att jag växlade eller att jag bara körde, haha. Bilen startade sedan inte med startkablar + frisk bil, så jag måste bogsera den till en mekare imorgon bitti. (Tillägg, när det första felet började visa sig med hellyset kändes det också i samma veva som att styrningen/bromsningen blev lite ostabil/gungig, det kanske bara var inbillning eller så påverkades dom systemen också?)
Vad tror ni att felet är här baserat på hur bilen betedde sig? Är nybörjare så uppskattar all hjälp jag kan få, vill lära mig mer om detta! Är det generatorn på 80A som inte fixar utrustningen? Är det batteriet som gett upp? (Ser rätt risigt ut kan tilläggas, hade läckt ut nån vit sörja/skum som stelnat på 3 ställen)
Vad tycker ni att jag ska fråga/säga till firman när jag ringer dom imorgon? Brukar såna firmor inte testa strömmen efter en installation för att se så allt ser korrekt ut?
Hoppas på snabba svar, jag är väldigt tacksam i förhand!

PS: Har sett att slutsteg verkar dra mer ström ju lägre Ohm man har/kör? Är det något man kan se vad det är inställt på, eller går det att ändra? Eller är jag helt ute och cyklar? (Helt okej det också, tanken bara slog mig)