Ser bra ut, kämpa på! Classic lagning på kjolarna också, som de ska vara (Bara kapa och plasta lite annars så blir de ju som nytt!)
Tack! lite kämpigt måste ja säga att riva allt igen när man inte hunnit köra nått! men de e bara att bita ihop:D
Ja fy fan. Vet hur det är att tillbringa 100*X timmar i garaget.... Man vill ju bara ge upp! Men som du säger bara att bita ihop och lära sig av sina misstag. Har velat ge upp X antal gånger med min, men nu F*N är den besiktigad och rullar, lite(massor) diverse kvar men känns så jävla gött att den rullar(och ritar fint) ;D Men bara ta tag i och fixa det du har kvar och smecka ihop, så får du ut å leka sen!
Ser bra ut, kämpa på! Classic lagning på kjolarna också, som de ska vara (Bara kapa och plasta lite annars så blir de ju som nytt!)
Tack! lite kämpigt måste ja säga att riva allt igen när man inte hunnit köra nått! men de e bara att bita ihop:D
Ja fy fan. Vet hur det är att tillbringa 100*X timmar i garaget.... Man vill ju bara ge upp! Men som du säger bara att bita ihop och lära sig av sina misstag. Har velat ge upp X antal gånger med min, men nu F*N är den besiktigad och rullar, lite(massor) diverse kvar men känns så jävla gött att den rullar(och ritar fint) ;D Men bara ta tag i och fixa det du har kvar och smecka ihop, så får du ut å leka sen!
Ja håller med! Hade ju vart kul å få köra nått i sommar!
Asså nu börjar jag bli riktigt desperat efter ideer hittar fan inte vad som e fel! Började med att motorn skjuter packningen till oljefiltret hela tiden efter renovering/byggt smidd motor, så rev allt igen för att kolla! Men hittar inget konstigt mer än att silen på oljepickuppen var lite packningsmassa på! Dessa oljemodifiktioner är gjorda
N1 oljepump Nitto breda oljepumpsdrivning Extra oljeretur från toppen Utbyggt oljetråg med bafflar 1,5 mm främre restriktor Dom andra 2st 1mm Kör castrol edge 10w60 olja E det möjligt att oljepumpsdrivningen sitter fel på veven? Felkonstruerad oljepump?
Har ngn tips så tveka inte att skriva! står helt still just nu :(
Asså nu börjar jag bli riktigt desperat efter ideer hittar fan inte vad som e fel! Började med att motorn skjuter packningen till oljefiltret hela tiden efter renovering/byggt smidd motor, så rev allt igen för att kolla! Men hittar inget konstigt mer än att silen på oljepickuppen var lite packningsmassa på! Dessa oljemodifiktioner är gjorda
N1 oljepump Nitto breda oljepumpsdrivning Extra oljeretur från toppen Utbyggt oljetråg med bafflar 1,5 mm främre restriktor Dom andra 2st 1mm Kör castrol edge 10w60 olja E det möjligt att oljepumpsdrivningen sitter fel på veven? Felkonstruerad oljepump?
Du kan även kolla om du har rätt oljefilter eftersom flödet lär vara högre än orginal vid högre tryck och om inget annat så får du sänka oljetrycket tills den inte skjuter packningen längre eller hitta en bättre lösning på packing (fräsa in spår i blocket som håller kvar den tex)
Du kan även kolla om du har rätt oljefilter eftersom flödet lär vara högre än orginal vid högre tryck och om inget annat så får du sänka oljetrycket tills den inte skjuter packningen längre eller hitta en bättre lösning på packing (fräsa in spår i blocket som håller kvar den tex)
Körde med greedy filter som ska klara höga oljetryck!
Skriftlig uppdate! Efter mkt velande om vad som kan vara fel så misstänker jag att blocket måste line honas, vevlagren såg rätt så slitna ut men frågan e om detta kan ha orsakat oljeläkaget?
Skriftlig uppdate! Efter mkt velande om vad som kan vara fel så misstänker jag att blocket måste line honas, vevlagren såg rätt så slitna ut men frågan e om detta kan ha orsakat oljeläkaget?
Känns ju snarare tvärtom, att vevlagren tagit stryk för att dom fått dåligt med olja. Alltså att du har stopp ngn stans som du inte hittat... nu är ju inte jag ngn expert eller så....
Skriftlig uppdate! Efter mkt velande om vad som kan vara fel så misstänker jag att blocket måste line honas, vevlagren såg rätt så slitna ut men frågan e om detta kan ha orsakat oljeläkaget?
Känns ju snarare tvärtom, att vevlagren tagit stryk för att dom fått dåligt med olja. Alltså att du har stopp ngn stans som du inte hittat... nu är ju inte jag ngn expert eller så....
hoppas verkligen att du får till det iaf!
Jo men min tanke e att om lagerspelet vart fel så inte oljefilmen kommit fram till lagrerna så kanske trycket på filtret blir för högt?
Skriftlig uppdate! Efter mkt velande om vad som kan vara fel så misstänker jag att blocket måste line honas, vevlagren såg rätt så slitna ut men frågan e om detta kan ha orsakat oljeläkaget?
Känns ju snarare tvärtom, att vevlagren tagit stryk för att dom fått dåligt med olja. Alltså att du har stopp ngn stans som du inte hittat... nu är ju inte jag ngn expert eller så....
hoppas verkligen att du får till det iaf!
Jo men min tanke e att om lagerspelet vart fel så inte oljefilmen kommit fram till lagrerna så kanske trycket på filtret blir för högt?
inte tillräckligt insatt för att uttala mig om det men låter lite konstigt, men vad vet jag
Skriftlig uppdate! Efter mkt velande om vad som kan vara fel så misstänker jag att blocket måste line honas, vevlagren såg rätt så slitna ut men frågan e om detta kan ha orsakat oljeläkaget?
Känns ju snarare tvärtom, att vevlagren tagit stryk för att dom fått dåligt med olja. Alltså att du har stopp ngn stans som du inte hittat... nu är ju inte jag ngn expert eller så....
hoppas verkligen att du får till det iaf!
Jo men min tanke e att om lagerspelet vart fel så inte oljefilmen kommit fram till lagrerna så kanske trycket på filtret blir för högt?
Om där finns för mycket mottryck från lagerna så finns möjligheten att det blivit så mycket att överttrycksventilen i oljepumpen inte kunde flöda mer och därmed blir det mer tryck än vad packningen klarar.
Beangt skrev:
Nissan200sx- skrev:
Beangt skrev:
Skriftlig uppdate! Efter mkt velande om vad som kan vara fel så misstänker jag att blocket måste line honas, vevlagren såg rätt så slitna ut men frågan e om detta kan ha orsakat oljeläkaget?
Känns ju snarare tvärtom, att vevlagren tagit stryk för att dom fått dåligt med olja. Alltså att du har stopp ngn stans som du inte hittat... nu är ju inte jag ngn expert eller så....
hoppas verkligen att du får till det iaf!
Jo men min tanke e att om lagerspelet vart fel så inte oljefilmen kommit fram till lagrerna så kanske trycket på filtret blir för högt?
Det låter troligt, det är ju väldigt viktigt att mäta lagerytorna på vevaxel och dubbelkolla att det är det måttet som lagerna är dimensionerade till. Och sedan när du plockar ihop motorn att det första du gör när vevaxeln blir monterad att du momentdrar överfallen och sedan snurrar på vevaxeln för hand och känn efter så det inte går för trögt. Och se till att du inte oljar in ytan mellan lagerna, blocket och överfallen.