1773
Sök

Bmw E46 |LowMotion| - The beginning

Ny bil och snart nytt år vilket betyder nya planer och projekt! Planen kommer även denna gången vara att köra lågt (stance/hellaflush), dock så ska denna bilen finslipas för att få ett perfekt resultat och en råare bil! Mer om... Visa mer

Member of LowMotion
210 179 Visningar
Projektet avslutat 31 juli 2016
287 Inlägg
2 april 2014
Hehe, joo jag funderade på att göra samma sak då det tog nästan en halvtimme innan jag fick dit allt "rätt" första gången till att se lampan hänga o glappa där inne (blev laagom lack..) då får det bli att limma mina i fästet med smile

Testat svinto eller Cillit Bang (det för spisen tror jag det va) på ändrören? Körde det på mina och det blev som nytt! smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
2 april 2014
Trådstartare
QuattroMartin skrev:
Hehe, joo jag funderade på att göra samma sak då det tog nästan en halvtimme innan jag fick dit allt "rätt" första gången till att se lampan hänga o glappa där inne (blev laagom lack..) då får det bli att limma mina i fästet med smile

Testat svinto eller Cillit Bang (det för spisen tror jag det va) på ändrören? Körde det på mina och det blev som nytt! smile

Ja gör så, var mycket lättare att montera smile

Testade svinto, men jag fick inte skiten att lossna tongue Slutrören är inte kromade org på denna så att polera osv känns inte nödvändigt. Ska ändå kapa bort bakre burken och ersätta med något från schmiedmann så det ser bra ut smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

2 140 Inlägg
3 april 2014
Stolen sitter som vanligt med 4 bultar kanske även en bult för bältet. Sen är det ju några kablar som ska loss. Men som bmw säger så vrid ej på tändningen, för då kommer den lägga felkod på srs och då måste du in på bmw och släcka lampan.smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
3 april 2014
Trådstartare
AntrE skrev:
Stolen sitter som vanligt med 4 bultar kanske även en bult för bältet. Sen är det ju några kablar som ska loss. Men som bmw säger så vrid ej på tändningen, för då kommer den lägga felkod på srs och då måste du in på bmw och släcka lampan.smile

Tack för svar! Jag använde faktiskt både hängslen och livrem... kopplade bort batteriet wink
Jag fick bort bultarna fram, men bak satt dom för hårt för mina rent ut sagt värdelösa verktyg! hmm (kan vara så att jag måste gå till gymmet oftare)
Men jag får ge mig på det någon annan dag när jag har lite mer verktyg som man kan använda sig av.
Tack för tipsen iaf! smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

75 Inlägg
3 april 2014
vart riktigt bra med svarta njurar! liten detalj som gör sjukt mycket i helheten smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
3 april 2014
Trådstartare
soderstrom123 skrev:
vart riktigt bra med svarta njurar! liten detalj som gör sjukt mycket i helheten smile

Ja verkligen! smile
Dock synd att förra ägaren har förstört nästan allt på bilen, för så fort jag ska sätta igång och göra något med den så är det alltid något fäste som är avbrutet eller är repor i sakerna, så just nu känns det bara som man försöker fixa saker lite provisoriskt eftersom det ändå ska bytas ut senare! ;P

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

428 Inlägg
3 april 2014
figge_stunter skrev:
soderstrom123 skrev:

Ja verkligen! smile
Dock synd att förra ägaren har förstört nästan allt på bilen, för så fort jag ska sätta igång och göra något med den så är det alltid något fäste som är avbrutet eller är repor i sakerna, så just nu känns det bara som man försöker fixa saker lite provisoriskt eftersom det ändå ska bytas ut senare! ;P

Uhhwww!

Vad segt när det är så!

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
3 april 2014
Trådstartare
Joel0666 skrev:
figge_stunter skrev:
soderstrom123 skrev:

Ja verkligen! smile

Uhhwww!

Vad segt när det är så!

Verkligen!! hmm

Men det ska det bli ändring på snart smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

428 Inlägg
4 april 2014
figge_stunter skrev:
Joel0666 skrev:
figge_stunter skrev:

Ja verkligen! smile

Uhhwww!

Vad segt när det är så!

Verkligen!! hmm

Men det ska det bli ändring på snart smile

Ja det hoppas vi big_smile

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
5 april 2014
Trådstartare
Röjde i källaren lite igår och hittade ett gammalt sportluftfilter från biltema som jag köpte på den tiden jag körde golf mk2 wink (6 år sen)
http://oijoij-hd.com/images/2014/04/05/101718758610796805849236479734079661406549nhSQr6.jpg http://oijoij-hd.com/images/2014/04/05/101508088610797005849213606918644374938064n.jpg http://oijoij-hd.com/images/2014/04/05/101760418610796039182649163265661339844122naXeI6.jpg

jäklar vilken skillnad det blev, hade jag verkligen inte räknat med! (ljudmässigt)
Med detta installerat så skulle jag uppskatta att det är ca 600hk på hjulen, så effektskillnaden är ca 430hk smile

Passade även på att lacka lite smådetaljer, men det är knappt någon märkbar skillnad, så blev inga bilder smile
Senast redigerat av figge_stunter (5 april 2014)

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
5 april 2014
Skaplig effektökning! Ungefär samma som jag fick på v70in när jag öppnade locket på filterburken o varvade lite smile

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

158 Inlägg
5 april 2014
Blev det seriöst mycket skillnad på ljudet? Vore ju kul grej o göra fast hört att man tappar många hk? Märkte du det? smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
5 april 2014
Trådstartare
Lillkanto skrev:
Skaplig effektökning! Ungefär samma som jag fick på v70in när jag öppnade locket på filterburken o varvade lite smile

Ja men eller hur! Körde om farbror polis i 250km/h på bredställ utanför ett dagis, dom skrattade bara och gav tummen upp! I <3 biltema sportluftfilter! wink

martinbmwe46 skrev:
Blev det seriöst mycket skillnad på ljudet? Vore ju kul grej o göra fast hört att man tappar många hk? Märkte du det? smile

På lite högre varv (3000rpm och uppåt) så blev det ett mycket skönare ljud, ganska mörkt men gött ljud! smile Jag har säkert tappat någon häst (inget som jag märkte av), men om jag ska vara ärlig så kändes den lite rappare... vet inte om ett luftfilter kan göra så gasresponsen blir bättre eller något, men det kändes så (körde någon km efter bytet så hann inte testa så mycket)

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

3 627 Inlägg
6 april 2014
martinbmwe46 skrev:

Tips om man vill ha ljudet från sportluftfilter men inte vill montera det. Ta bort "sugdelen" som går från grillen till luftburken. Den som sitter clipsad med 2 clips i frontkorgen. Tar man bort den så låter det som öppet filter men allt är fortfarande original smile

Kör så på min bil och har inte märkt någon effektförlust alls och det låter redigt gött smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

62 Inlägg
6 april 2014
Fan man kanske skulle smälla på ett sportluftfiltR på min 318. 430hk till är inte så tokigt! :p

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
ToXtreme skrev:
martinbmwe46 skrev:

Tips om man vill ha ljudet från sportluftfilter men inte vill montera det. Ta bort "sugdelen" som går från grillen till luftburken. Den som sitter clipsad med 2 clips i frontkorgen. Tar man bort den så låter det som öppet filter men allt är fortfarande original smile

Kör så på min bil och har inte märkt någon effektförlust alls och det låter redigt gött smile

Det blir nog faktiskt att göra så som du beskriver, tycker det ser förjäkla fult ut med luftfiltret och bara vetskapen om att det kommer från biltema förstärker inte direkt min vilja att ha kvar det! ;P
Men hur ser det ut om man tar bort den kåpan och borde man inte förlora mycket luft som går direkt in i filtret? hmm

AlexErikssoon skrev:
Fan man kanske skulle smälla på ett sportluftfiltR på min 318. 430hk till är inte så tokigt! :p

Haha på en 318 får man 453hk mer om jag inte missminner mig!

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

948 Inlägg
8 april 2014
Har du xenonkonverterat dina dimljus?
Annars kanske det är en billig grej att göra sålänge? big_smile

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
Rillependent skrev:

Det hade kanske varit nått, dock så använder jag aldrig dimljusen wink
Men jag funderar på att kanske sätta Led lampor eller något sålänge eftersom ett xenonkit kostar typ 1000kr/st eftersom jag har canbus hmm
Bra förslag iaf! (Y)

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

485 Inlägg
8 april 2014
figge_stunter skrev:
Rillependent skrev:

Men jag funderar på att kanske sätta Led lampor eller något sålänge eftersom ett xenonkit kostar typ 1000kr/st eftersom jag har canbus hmm
Bra förslag iaf! (Y)

hej figge ! du jag har ett kitt till dimm ljusen till en rimlig peng om du e intresserad! kan ta det över ett pm

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
xc_70 skrev:
figge_stunter skrev:
Rillependent skrev:

Bra förslag iaf! (Y)

hej figge ! du jag har ett kitt till dimm ljusen till en rimlig peng om du e intresserad! kan ta det över ett pm

Du har PM! wink

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Sök