Ny bil och snart nytt år vilket betyder nya planer och projekt! Planen kommer även denna gången vara att köra lågt (stance/hellaflush), dock så ska denna bilen finslipas för att få ett perfekt resultat och en råare bil! Mer om... Visa mer
På ett sätt kan det vara bra, du har god tid på dig att bestämma dig med delar, du har god tid på dig att planera din fitment osv.. Så helt ont är det inte, och vi följare har ju stora förväntningar efter att man sett din A6'a så jag tycker det är värt att hänga kvar iaf
Gött å höra Rille! Har ju hängt runt på diverse hemsidor och forum och kollat vilka delar man ska, vad det finns för för och nackdelar med vissa märken osv, så den biten har jag rätt bra koll på! Nu är det bara dom stora bitarna kvar som jag fortfarande velar sönder på... fälgar och färg på bilen.
Men fälgarna har jag ju bara 2 alternativ att välja emellan, så oavsett vad så blir det snyggt, men färg på bilen har jag riktigt svårt att välja, men det är ju inte ens i närheten att jag ändrar färg på bilen än, så jag har gott om tid att bestämma mig
Jag är mer än tacksam för att ni är så tålmodiga! Pressen från att ca 180 pers väntar på att bilen ska bli klar gör nog att jag kommer göra mitt yttersta för att leverera något som överträffar audin
Twins skrev:
rm100 helt klart Gratis till anställningen föresten !
Tack så mycket! Lägg gärna din röst HÄR om du inte redan har gjort det
Får jag lämna en personlig åsikt så är det antingen marrakesh brown (bmw) eller solid-vit med solid-svart tak för panorama-look my god vad fett det hade sett ut med rota fälgarna
Får jag lämna en personlig åsikt så är det antingen marrakesh brown (bmw) eller solid-vit med solid-svart tak för panorama-look my god vad fett det hade sett ut med rota fälgarna
Självklart får du säga exakt vad du tycker Ja både brunt och vitt har funnits i mina tankar, men blir svårt att bestämma en exakt "färgkod" eftersom jag "måste" använda delar från mina sponsorer för att visa upp deras produkter, så plasti dip är något jag kommer använda mig av i år iaf (om det nu blir att byta färg i år)
Nästa år blir det mer arbete med karossen, så då blir det antagligen att lacka om bilen istället
Får jag lämna en personlig åsikt så är det antingen marrakesh brown (bmw) eller solid-vit med solid-svart tak för panorama-look my god vad fett det hade sett ut med rota fälgarna
Självklart får du säga exakt vad du tycker Ja både brunt och vitt har funnits i mina tankar, men blir svårt att bestämma en exakt "färgkod" eftersom jag "måste" använda delar från mina sponsorer för att visa upp deras produkter, så plasti dip är något jag kommer använda mig av i år iaf (om det nu blir att byta färg i år)
Nästa år blir det mer arbete med karossen, så då blir det antagligen att lacka om bilen istället
(drömma kan man alltid göra! ) haha
Finns det inte en brunaktig färg i dip-sortimentet? Såg en bil på tyskträffen här utanför Kristianstad förra året som var matt brun, men jag vet dock inte om den var folierad eller dippad..
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Får jag lämna en personlig åsikt så är det antingen marrakesh brown (bmw) eller solid-vit med solid-svart tak för panorama-look my god vad fett det hade sett ut med rota fälgarna
Självklart får du säga exakt vad du tycker Ja både brunt och vitt har funnits i mina tankar, men blir svårt att bestämma en exakt "färgkod" eftersom jag "måste" använda delar från mina sponsorer för att visa upp deras produkter, så plasti dip är något jag kommer använda mig av i år iaf (om det nu blir att byta färg i år)
Nästa år blir det mer arbete med karossen, så då blir det antagligen att lacka om bilen istället
(drömma kan man alltid göra! ) haha
Finns det inte en brunaktig färg i dip-sortimentet? Såg en bil på tyskträffen här utanför Kristianstad förra året som var matt brun, men jag vet dock inte om den var folierad eller dippad..
Jo självklart går det att få till en brun nyans, har bara väldigt väldigt svårt att bestämma vilken isf! Brunt kommer dessutom bli ganska vsnligt i år, så hmm...
almqvist__89 skrev:
Vinyl före dip figge
Både ja och nej... får väl se om man använder lite vinyl på insidan eller va de blir
Ja de va snyggt som fan! Tack för inspirationen! ________________________________________________________________________________________________ Idag var jag ute och kapa bort sista ljuddämparen, HELVETE vilket mek de va eftersom jag inte kom åt med vinkelslipen ordentligt! Men tillslut fick jag bort den Känner mig som en jäkla bonne nu eftersom jag inte har någon möjlighet att sätta dit ersättningsrören än
Film finns på min facebook, vet inte om jag orkar lägga upp den på yotube då det är en ganska meningslös film ;P
Ska försöka hitta bild! Vet dock att den stod utställd på Rush Racing Festival förra året och att det var till salu ute på blocket ett tag så det finns nog bilder nånstans på den
Ska försöka hitta bild! Vet dock att den stod utställd på Rush Racing Festival förra året och att det var till salu ute på blocket ett tag så det finns nog bilder nånstans på den
Ja det hade varit jättebra om du kunde hitta någon bild, för jag hittade ingen när jag sökte
Laddade upp filmklippet eftersom jag är riktigt uttråkad! https://www.youtube.com/watch?v=tPd40X- … e=youtu.be Blev ett kort och ointressant eftersom röken letade sig in i bilen så man nästan fick svårt att andas
"work/ssr" Finns i 18x9 ET22 eller 18x10 ET15. Det hade kunnat funka, MEN det finns bara i 5x114,3, så jag behöver spacers och då blir det alldeles för brett för att jag ska kunna kompensera med camber.
Rota Rm100 Finns i 18x9,5 ET45(5x120) eller så finns det 18x9,5 ET23(5x100) Vilket betyder att jag antagligen behöver en rätt rejäl spacer för 5x120 eller en konverterings-spacer för 5x100 men då blir det troligtvis för brett....
Någon som vet hur jag ska lösa det eller vet om det kommer bli bra ändå med något alternativ?
Ska sätta mig och försöka beräkna på ett ungefär hur det kommer bli, men det är svårt när man inte sänkt sin bil och när camber är inräknat!
Jo men hur blir det då med det konkava? (mailade och frågade om det konkava ändrades eftersom det inte gör det på vissa fälgar oavsett et) Vill ju självklart ha så konkavt som möjligt så man verkligen utnyttjar fälgens lite ovanliga former
Jo men hur blir det då med det konkava? (mailade och frågade om det konkava ändrades eftersom det inte gör det på vissa fälgar oavsett et) Vill ju självklart ha så konkavt som möjligt så man verkligen utnyttjar fälgens lite ovanliga former
Angående fälgarna, RM100 så säger jag 5x120 med 20mm spacer fram och 25-30mm bak. Om du skulle välja de med bultcirkeln 5x100 så hade du fått poke som hetat duga fram iaf. Då hade fälgen hamnat ca 2-2.5cm utanför skärmkanten, vilket kanske blir i extremaste fallet? Bak kanske det sett bra ut men fram hade det blivit helt muppigt
Samma sak gäller worksen. Att klämma in fälgar med så lågt ET från början och sedan slänga på spacers gör att du antingen behövt ha typ 5-6 grader camber eller breddare för att få det "snyggt" Poken hade blivit extrem
Finns i 9.5x18" ET35 5x120 Samma mått som de övre, dock är dessa konkava 9.5x18" ET20 eller ET15, 10,5x18" ET22 5x120 9,5x18" ET15, 10,5x18" ET20 5x120
Orkar inte leta runt mer, men här har du några förslag iaf Det jag vill ha sagt är att det finns en hel uppsjö med fälgar att välja mellan
Angående fälgarna, RM100 så säger jag 5x120 med 20mm spacer fram och 25-30mm bak. Om du skulle välja de med bultcirkeln 5x100 så hade du fått poke som hetat duga fram iaf. Då hade fälgen hamnat ca 2-2.5cm utanför skärmkanten, vilket kanske blir i extremaste fallet? Bak kanske det sett bra ut men fram hade det blivit helt muppigt
Samma sak gäller worksen. Att klämma in fälgar med så lågt ET från början och sedan slänga på spacers gör att du antingen behövt ha typ 5-6 grader camber eller breddare för att få det "snyggt" Poken hade blivit extrem
Orkar inte leta runt mer, men här har du några förslag iaf Det jag vill ha sagt är att det finns en hel uppsjö med fälgar att välja mellan
Det lutar åt rm100 et45 med 20-25mm spacers, men väntar fortfarande på svar ang konkaviteten på de olika ET måtten. Är det så att det blir stor skillnad så får jag helt enkelt kolla efter andra fälgar vilket känns sådär eftersom jag verkligen gillar dessa fälgarna och dom är relativt ovanliga i sverige (både rota rm100 och "work")
Fick tips om att 18x10 et25 bak och 18x9 et20 fram skulle sitta snyggt, fick även se bild och jag håller med!
Så det är ungefär dom måtten jag är ute efter, och 18x9,5 et45 med 20-25mm spacer blir ungefär dom måtten