3738
Sök

Bmw E46 |LowMotion| - The beginning

Ny bil och snart nytt år vilket betyder nya planer och projekt! Planen kommer även denna gången vara att köra lågt (stance/hellaflush), dock så ska denna bilen finslipas för att få ett perfekt resultat och en råare bil! Mer om... Visa mer

Member of LowMotion
210 088 Visningar
Projektet avslutat 31 juli 2016
Member of LowMotion
1 705 Inlägg
10 april 2014
Trådstartare
Rillependent skrev:
På ett sätt kan det vara bra, du har god tid på dig att bestämma dig med delar, du har god tid på dig att planera din fitment osv.. Så helt ont är det inte, och vi följare har ju stora förväntningar efter att man sett din A6'a så jag tycker det är värt att hänga kvar iaf wink

Gött å höra Rille! big_smile Har ju hängt runt på diverse hemsidor och forum och kollat vilka delar man ska, vad det finns för för och nackdelar med vissa märken osv, så den biten har jag rätt bra koll på! smile
Nu är det bara dom stora bitarna kvar som jag fortfarande velar sönder på... fälgar och färg på bilen.

Men fälgarna har jag ju bara 2 alternativ att välja emellan, så oavsett vad så blir det snyggt, men färg på bilen har jag riktigt svårt att välja, men det är ju inte ens i närheten att jag ändrar färg på bilen än, så jag har gott om tid att bestämma mig smile

Jag är mer än tacksam för att ni är så tålmodiga! Pressen från att ca 180 pers väntar på att bilen ska bli klar gör nog att jag kommer göra mitt yttersta för att leverera något som överträffar audin big_smile

Twins skrev:
rm100 helt klart big_smile
Gratis till anställningen föresten big_smile!

Tack så mycket! big_smile
Lägg gärna din röst HÄR om du inte redan har gjort det smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

948 Inlägg
11 april 2014
Får jag lämna en personlig åsikt så är det antingen marrakesh brown (bmw) eller solid-vit med solid-svart tak för panorama-look cool
my god vad fett det hade sett ut med rota fälgarna roll

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
11 april 2014
Trådstartare
Rillependent skrev:
Får jag lämna en personlig åsikt så är det antingen marrakesh brown (bmw) eller solid-vit med solid-svart tak för panorama-look cool

Självklart får du säga exakt vad du tycker smile
Ja både brunt och vitt har funnits i mina tankar, men blir svårt att bestämma en exakt "färgkod" eftersom jag "måste" använda delar från mina sponsorer för att visa upp deras produkter, så plasti dip är något jag kommer använda mig av i år iaf smile (om det nu blir att byta färg i år)

Nästa år blir det mer arbete med karossen, så då blir det antagligen att lacka om bilen istället smile

(drömma kan man alltid göra! wink ) haha

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

948 Inlägg
11 april 2014
figge_stunter skrev:
Rillependent skrev:

Ja både brunt och vitt har funnits i mina tankar, men blir svårt att bestämma en exakt "färgkod" eftersom jag "måste" använda delar från mina sponsorer för att visa upp deras produkter, så plasti dip är något jag kommer använda mig av i år iaf smile (om det nu blir att byta färg i år)

Nästa år blir det mer arbete med karossen, så då blir det antagligen att lacka om bilen istället smile

Finns det inte en brunaktig färg i dip-sortimentet?
Såg en bil på tyskträffen här utanför Kristianstad förra året som var matt brun, men jag vet dock inte om den var folierad eller dippad.. smile

PROJEKT-TRÅDEN

1 140 Inlägg
11 april 2014
Vinyl före dip figge big_smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
11 april 2014
Trådstartare
Rillependent skrev:
figge_stunter skrev:
Rillependent skrev:

Finns det inte en brunaktig färg i dip-sortimentet?
Såg en bil på tyskträffen här utanför Kristianstad förra året som var matt brun, men jag vet dock inte om den var folierad eller dippad.. smile

Jo självklart går det att få till en brun nyans, har bara väldigt väldigt svårt att bestämma vilken isf! wink
Brunt kommer dessutom bli ganska vsnligt i år, så hmm...
almqvist__89 skrev:
Vinyl före dip figge big_smile

Både ja och nej... wink får väl se om man använder lite vinyl på insidan eller va de blir smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

301 Inlägg
11 april 2014
Såg en Skyline R32 för ett tag sen som var dippad i nån slags ganska mörk, kopparbrun och matt grej, såg riktigt bra ut, kanske något? smile

If there's a will there's a way :)

948 Inlägg
11 april 2014
Bumblebi skrev:
Såg en Skyline R32 för ett tag sen som var dippad i nån slags ganska mörk, kopparbrun och matt grej, såg riktigt bra ut, kanske något? smile

Precis den jag också tänkte på! smile

PROJEKT-TRÅDEN

75 Inlägg
11 april 2014
såg en bmw med rota rm100 och den såg riktigt bra ut, visserligen var de en e30 men ändå! smile
här är en bild på den
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph … 1631_o.jpg

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
11 april 2014
Trådstartare
Bumblebi skrev:

Rillependent skrev:
Bumblebi skrev:

Precis den jag också tänkte på! smile

Visa bild/film!! big_smile

soderstrom123 skrev:
såg en bmw med rota rm100 och den såg riktigt bra ut, visserligen var de en e30 men ändå! smile
här är en bild på den
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph … 1631_o.jpg

Ja de va snyggt som fan! big_smile
Tack för inspirationen! smile
________________________________________________________________________________________________
Idag var jag ute och kapa bort sista ljuddämparen, HELVETE vilket mek de va eftersom jag inte kom åt med vinkelslipen ordentligt! Men tillslut fick jag bort den smile
Känner mig som en jäkla bonne nu eftersom jag inte har någon möjlighet att sätta dit ersättningsrören än hmm

http://oijoij-hd.com/images/2014/04/11/102580408649389068656671425166872073480497n.jpg

Film finns på min facebook, vet inte om jag orkar lägga upp den på yotube då det är en ganska meningslös film ;P

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

301 Inlägg
12 april 2014
Ska försöka hitta bild! Vet dock att den stod utställd på Rush Racing Festival förra året och att det var till salu ute på blocket ett tag så det finns nog bilder nånstans på den smile

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
12 april 2014
Trådstartare
Bumblebi skrev:
Ska försöka hitta bild! Vet dock att den stod utställd på Rush Racing Festival förra året och att det var till salu ute på blocket ett tag så det finns nog bilder nånstans på den smile

Ja det hade varit jättebra om du kunde hitta någon bild, för jag hittade ingen när jag sökte hmm

Laddade upp filmklippet eftersom jag är riktigt uttråkad!
https://www.youtube.com/watch?v=tPd40X- … e=youtu.be
Blev ett kort och ointressant eftersom röken letade sig in i bilen så man nästan fick svårt att andas lol

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
12 april 2014
Trådstartare
Nu har det uppstått problem med fälgarna....

"work/ssr" Finns i 18x9 ET22 eller 18x10 ET15. Det hade kunnat funka, MEN det finns bara i 5x114,3, så jag behöver spacers och då blir det alldeles för brett för att jag ska kunna kompensera med camber.

Rota Rm100 Finns i 18x9,5 ET45 (5x120) eller så finns det 18x9,5 ET23 (5x100) Vilket betyder att jag antagligen behöver en rätt rejäl spacer för 5x120 eller en konverterings-spacer för 5x100 men då blir det troligtvis för brett....

Någon som vet hur jag ska lösa det eller vet om det kommer bli bra ändå med något alternativ?

Ska sätta mig och försöka beräkna på ett ungefär hur det kommer bli, men det är svårt när man inte sänkt sin bil och när camber är inräknat! tongue

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

227 Inlägg
Member of LowMotion
1 705 Inlägg
13 april 2014
Trådstartare
H_landen skrev:
Rota Rm100 18x9,5 ET45 (5x120)  och 20mm spacer smile

Jo men hur blir det då med det konkava? (mailade och frågade om det konkava ändrades eftersom det inte gör det på vissa fälgar oavsett et) Vill ju självklart ha så konkavt som möjligt så man verkligen utnyttjar fälgens lite ovanliga former smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

362 Inlägg
13 april 2014
figge_stunter skrev:
H_landen skrev:
Rota Rm100 18x9,5 ET45 (5x120)  och 20mm spacer smile

Jo men hur blir det då med det konkava? (mailade och frågade om det konkava ändrades eftersom det inte gör det på vissa fälgar oavsett et) Vill ju självklart ha så konkavt som möjligt så man verkligen utnyttjar fälgens lite ovanliga former smile

+100

301 Inlägg
13 april 2014
Jag står fast vid Rota RM100! big_smile

3 627 Inlägg
13 april 2014
Hej käraste Mr Figge Stuntare!

Angående fälgarna, RM100 så säger jag 5x120 med 20mm spacer fram och 25-30mm bak. Om du skulle välja de med bultcirkeln 5x100 så hade du fått poke som hetat duga fram iaf. Då hade fälgen hamnat ca 2-2.5cm utanför skärmkanten, vilket kanske blir i extremaste fallet? Bak kanske det sett bra ut men fram hade det blivit helt muppigt tongue

Samma sak gäller worksen. Att klämma in fälgar med så lågt ET från början och sedan slänga på spacers gör att du antingen behövt ha typ 5-6 grader camber eller breddare för att få det "snyggt" smile Poken hade blivit extrem yikes
Senast redigerat av ToXtreme (13 april 2014)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

3 627 Inlägg
13 april 2014
http://enkei.com/images/tuning/tenjin.jpg
Finns i 9.5x18" ET35 5x120
http://enkei.com/images/tuning/kojin-both.jpg
Samma mått som de övre, dock är dessa konkava
http://enkei.com/images/race-series/pf01evo_large.jpg
9.5x18" ET20 eller ET15, 10,5x18" ET22 5x120
http://www.rayswheels.com.au/wheels/img/img_index_update_01/106-2-155815.jpg
9,5x18" ET15, 10,5x18" ET20 5x120

Orkar inte leta runt mer, men här har du några förslag iaf tongue Det jag vill ha sagt är att det finns en hel uppsjö med fälgar att välja mellan smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
13 april 2014
Trådstartare
ToXtreme skrev:
Hej käraste Mr Figge Stuntare!

Angående fälgarna, RM100 så säger jag 5x120 med 20mm spacer fram och 25-30mm bak. Om du skulle välja de med bultcirkeln 5x100 så hade du fått poke som hetat duga fram iaf. Då hade fälgen hamnat ca 2-2.5cm utanför skärmkanten, vilket kanske blir i extremaste fallet? Bak kanske det sett bra ut men fram hade det blivit helt muppigt tongue

Samma sak gäller worksen. Att klämma in fälgar med så lågt ET från början och sedan slänga på spacers gör att du antingen behövt ha typ 5-6 grader camber eller breddare för att få det "snyggt" smile Poken hade blivit extrem yikes

http://enkei.com/images/tuning/tenjin.jpg[/url]
Finns i 9.5x18" ET35 5x120
http://enkei.com/images/tuning/kojin-both.jpg
Samma mått som de övre, dock är dessa konkava
http://enkei.com/images/race-series/pf01evo_large.jpg
9.5x18" ET20 eller ET15, 10,5x18" ET22 5x120
http://www.rayswheels.com.au/wheels/img … 155815.jpg
9,5x18" ET15, 10,5x18" ET20 5x120

Orkar inte leta runt mer, men här har du några förslag iaf tongue Det jag vill ha sagt är att det finns en hel uppsjö med fälgar att välja mellan smile

Det lutar åt rm100 et45 med 20-25mm spacers, men väntar fortfarande på svar ang konkaviteten på de olika ET måtten. Är det så att det blir stor skillnad så får jag helt enkelt kolla efter andra fälgar vilket känns sådär eftersom jag verkligen gillar dessa fälgarna och dom är relativt ovanliga i sverige (både rota rm100 och "work")

Fick tips om att 18x10 et25 bak och 18x9 et20 fram skulle sitta snyggt, fick även se bild och jag håller med! wink

Så det är ungefär dom måtten jag är ute efter, och 18x9,5 et45 med 20-25mm spacer blir ungefär dom måtten smile

Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

Sök