Bmw E46 |LowMotion| - The beginning

Ny bil och snart nytt år vilket betyder nya planer och projekt! Planen kommer även denna gången vara att köra lågt (stance/hellaflush), dock så ska denna bilen finslipas för att få ett perfekt resultat och en råare bil! Mer om det kommer ni kunna se under resans gång!
  • 194 Följare
  • 201 910 Visningar
  • Projektet avslutat 31 juli 2016
Lillkanto Inbiten Volvonörd
1 december 2013 · 799 Inlägg

Tur att det inte var axeln iaf!

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
2 december 2013 · 1 705 Inlägg

Lillkanto skrev:
Tur att det inte var axeln iaf!

Ja verkligen!! Eller jag ska inte vara allt för kaxig nu, för jag kan inte säga med all säkerhet att det inte är något allvarligt fel, utan det får jag reda på imorgon när jag plocka av skivan smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Lillkanto Inbiten Volvonörd
2 december 2013 · 799 Inlägg

Håller tummarna!

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
2 december 2013 · 1 705 Inlägg

Lillkanto skrev:
Håller tummarna!

Det hjälpte wink

Utan att överhuvudtaget kollat bakom skivan så kan jag till 99% säkerhet säga att det är en "fjäderspänd-pinne" som håller fast handbromsfjädrarna/bromsbackarna och bromsskölden som har lossnat eftersom bromsskölden var rostig runt de hålen där den "fjäderspända pinnen" ska hakas fast.
Sist när jag bytte bromsbackarna så löste jag detta genom att sätta en bricka på baksidan av bromsskölden, men det höll tydligen inte tillräckligt bra!
Så nu har jag beställt bromssköldar till båda sidorna bak och dom är beräknade att komma på onsdag, och jag kommer antagligen att köpa ny monteringssats för bromsbackarna (IGEN...) hmm

Anledningen till att jag är så säker på att det är just den fjäderspända pinnen som har lossnat är dels för att jag visste sedan tidigare att jag inte satte dit dom som dom egentligen ska sitta, och jag har dessutom läst på diverse forum att fler har haft samma problem, men exakt samma symtom och ljud tongue

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
ToXtreme
3 december 2013 · 3 627 Inlägg

Har också haft det problemet, tror jag haft isär handbromsen 2ggr bara för att råda bot på skiten tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
3 december 2013 · 1 705 Inlägg

ToXtreme skrev:
Har också haft det problemet, tror jag haft isär handbromsen 2ggr bara för att råda bot på skiten tongue

Ja det verkar vara ett vanligt fel tongue men med nya bromssköldar borde det hålla ett litet tag iaf! smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
7 december 2013 · 1 705 Inlägg

Hämtade mina bromssköldar i onsdags och skulle monterat dom igår men när jag väl skulle åka iväg så var mitt batteri STENDÖTT! Så "Almqvist__89" svängde förbi och hämtade mig så vi kunde fått köpt ett nytt batteri smile
Det blev ett 100ah bätteri istället för orginal 75, så det är lite bättre iaf smile
Får se när jag får tid och ork att montera bromssköldarna tongue

Här har vi iaf en bild på bromssköldarna om det är någon som mot förmodan skulle vilja se det xD
http://oijoij-hd.com/images/2013/12/07/14718927848955148700071820690688n.jpg

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
8 december 2013 · 1 705 Inlägg

Då börjar vi om på ruta 1 igen....

Var med om en liten incident idag! (och jag kan säga att det kändes bra mycket värre än vad det ser ut, dock så är jag helskinnad, förutom en tung känsla i bröstet wink )

http://oijoij-hd.com/images/2013/12/08/14630407858419981086921656282165n.jpg http://oijoij-hd.com/images/2013/12/08/988805785842044775354329162265n.jpg http://oijoij-hd.com/images/2013/12/08/14602107858420781086841693840161n.jpg http://oijoij-hd.com/images/2013/12/08/14593087858421114420141213607630n.jpg

Kassa bilder och har inte alls orkat kolla vad som e skadat mer än det kosmetiska.. Men det får bli att införskaffa nya orangea blinkers. Fronten kommer jag ha tills jag väl sätter igång ordentligt med projektet smile

Senast redigerat av figge_stunter (9 december 2013)

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
westerling
9 december 2013 · 131 Inlägg

alltid tråkigt sånt där! skönt att det inte vart värre skador

OscarCarlsson
9 december 2013 · 81 Inlägg

Riktigt keligt  hmm säger som personen ovan, tur att det inte hände något allvarligt iaf!
skador på materiella ting kan alltid lagas smile

Fredrik_F11 Member of LowMotion
9 december 2013 · 1 705 Inlägg

westerling skrev:
alltid tråkigt sånt där! skönt att det inte vart värre skador

Ja verkligen, speciellt när inte försäkringen täcker skadorna! Men nu "måste" jag ju köpa nya orangea blinkers och M-front! wink haha

Quattro80 skrev:
Riktigt keligt  hmm säger som personen ovan, tur att det inte hände något allvarligt iaf!
skador på materiella ting kan alltid lagas smile

Jo men precis smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Ludd3s
9 december 2013 · 241 Inlägg

Tråkigt sad men har du inte helförsäkring?

Fredrik_F11 Member of LowMotion
9 december 2013 · 1 705 Inlägg

Ludd3s skrev:
Tråkigt sad men har du inte helförsäkring?

Nej, bara halvförsäkring! Var ute nyss och försökte skruva dit blinkersen och kolla passformen på alla plåtdelar osv, verkar som att framskärmen är lite skev men är fortfarande inte säker då fronten och "strålkastarsprutarplasten" som sitter under framlampan sitter snett också, men såfort det är torrt och inte svinkallt (eller om man får tag i ett garage) och har nya blinkers så ska jag kolla närmare på det smile

Senast redigerat av figge_stunter (9 december 2013)

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
11 december 2013 · 1 705 Inlägg

Tjenare tjenare!
Tänkte bara ställa en liten snabb fråga... Vilken färg tycker ni jag ska dippa beemern i? smile
Dom förslagen jag kan komma på just nu är:
1. Cherry red/matt metallic röd (samma som audin hade, vilket är min absoluta favorit)
2. Pärlemo vit
3. Metallic blå
4. Metallic brun

Rösta på den just NI tror hade blivit fetast på en e46
Har ni några andra förslag på vilken kulör som hade passat så uppskattas även det! smile

Kan även försöka fixa referensbilder om det är någon som är tveksam på hur färgerna ser ut smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Lindbergarn
11 december 2013 · 17 Inlägg

figge_stunter skrev:
Tjenare tjenare!
Tänkte bara ställa en liten snabb fråga... Vilken färg tycker ni jag ska dippa beemern i? smile
Dom förslagen jag kan komma på just nu är:
1. Cherry red/matt metallic röd (samma som audin hade, vilket är min absoluta favorit)
2. Pärlemo vit
3. Metallic blå
4. Metallic brun

Rösta på den just NI tror hade blivit fetast på en e46
Har ni några andra förslag på vilken kulör som hade passat så uppskattas även det! smile

Kan även försöka fixa referensbilder om det är någon som är tveksam på hur färgerna ser ut smile

Referensbilder vill vi absolut ha! men vad jag tror blir snyggast och mest clean är nog 3. Metallic blå eller 2. pärlemo vit

Grymt projekt!

OscarCarlsson
11 december 2013 · 81 Inlägg

1. alt 3 blå
2. alt 1 cherry
tycker jag smile

T-Airaksinen
11 december 2013 · 529 Inlägg

figge_stunter skrev:
Tjenare tjenare!
Tänkte bara ställa en liten snabb fråga... Vilken färg tycker ni jag ska dippa beemern i? smile
Dom förslagen jag kan komma på just nu är:
1. Cherry red/matt metallic röd (samma som audin hade, vilket är min absoluta favorit)
2. Pärlemo vit
3. Metallic blå
4. Metallic brun

Rösta på den just NI tror hade blivit fetast på en e46
Har ni några andra förslag på vilken kulör som hade passat så uppskattas även det! smile

Kan även försöka fixa referensbilder om det är någon som är tveksam på hur färgerna ser ut smile

Pärlemo alla dagar, fast brun är också jävligt snygg!!

Fredrik_F11 Member of LowMotion
11 december 2013 · 1 705 Inlägg

Lindbergarn skrev:

figge_stunter skrev:
Tjenare tjenare!
Tänkte bara ställa en liten snabb fråga... Vilken färg tycker ni jag ska dippa beemern i? smile
Dom förslagen jag kan komma på just nu är:
1. Cherry red/matt metallic röd (samma som audin hade, vilket är min absoluta favorit)
2. Pärlemo vit
3. Metallic blå
4. Metallic brun

Rösta på den just NI tror hade blivit fetast på en e46
Har ni några andra förslag på vilken kulör som hade passat så uppskattas även det! smile

Kan även försöka fixa referensbilder om det är någon som är tveksam på hur färgerna ser ut smile

Referensbilder vill vi absolut ha! men vad jag tror blir snyggast och mest clean är nog 3. Metallic blå eller 2. pärlemo vit

Grymt projekt!

Ska försöka samla ihop några stycken olika färger så ni får se smile

Quattro80 skrev:
1. alt 3 blå
2. alt 1 cherry
tycker jag smile

T-Airaksinen skrev:

figge_stunter skrev:
Tjenare tjenare!
Tänkte bara ställa en liten snabb fråga... Vilken färg tycker ni jag ska dippa beemern i? smile
Dom förslagen jag kan komma på just nu är:
1. Cherry red/matt metallic röd (samma som audin hade, vilket är min absoluta favorit)
2. Pärlemo vit
3. Metallic blå
4. Metallic brun

Rösta på den just NI tror hade blivit fetast på en e46
Har ni några andra förslag på vilken kulör som hade passat så uppskattas även det! smile

Kan även försöka fixa referensbilder om det är någon som är tveksam på hur färgerna ser ut smile

Pärlemo alla dagar, fast brun är också jävligt snygg!!

Tyvärr så har jag bara råd att dippa den 1 gång, så självklart får det bli alla dagar! wink höhö....

Ställningen hittills:
Garaget:
Blå:2 röster
Vit: 2 röster
Röd: 1 röst
Brun: 1 röst

Över lag så är det röd (cherry red) som leder då dom flesta av mina vänner och bekanta tycker att cherry red hade passat.
Jag kommer själv inte avslöja mina tankar och idéer ang vilken färg jag har i tankarna just nu, men eftersom jag är väldigt öppen för förslag ang färg så spelar färgen mindre roll eftersom bilen i helhet kommer bli awesome!!(enligt mig) wink

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
jetta16v
11 december 2013 · 1 534 Inlägg

Cherry röd, BARA om det är inte är matt, det skall vara djup metallic wink

Annars blå, för jag tycker mer om blått än rött, samtidigt vet jag att blått är riktigt snyggt på e46.
Dock så är cherry röd inte jämförbar med vanlig röd metallic, cherry blir ändå mitt första val(ej matt då)

smile

Fredrik_F11 Member of LowMotion
11 december 2013 · 1 705 Inlägg

jetta16v skrev:
Cherry röd, BARA om det är inte är matt, det skall vara djup metallic wink

Annars blå, för jag tycker mer om blått än rött, samtidigt vet jag att blått är riktigt snyggt på e46.
Dock så är cherry röd inte jämförbar med vanlig röd metallic, cherry blir ändå mitt första val(ej matt då)

smile

Bra att du lägger till detaljer så som matt/glansig smile Men jag måste fråga, varför ska just cherry red inte vara matt medans blått kan vara matt? smile

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang