Projekt "Northern Sky" - Tjejbygge

Börjar med ett nytt projekt då jag har sålt Dark Angel. Vill ju ha något nytt att göra i vinter så bara skaffa en annan bil och sätta igång. Denna gången blev det en V70N Ocean Race -02 som jag ska försöka göra till "min".
  • 75 Följare
  • 75 133 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 maj 2017
VonMunkavel Maskinförare
5 september 2014 · 416 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Nu ställer jag mig bara en fråga.. hur har jag kunnat missa din nya bil och framförallt denna nya projekt tråd ?  Har ju bara ett minne av att du försökte sälja den andra bil..

Detta är ett roligt projekt du påbörjat, ser riktigt bra ut och du har jobbat på bra med allt möjligt för att få den som du vill att den ska vara.

Några mer planer om saker som ska ändras på närmaste framtiden ? Blev ju jävligt mycket byggare med R mätartavlor, var köpte du R mätarhuset och hur mycket kostade det ? antar att man inte bara kan köpa mätartavlor ?

Du kan köpa ett av mig, har ett för mycket.

Sluta prata i munnen på mig när jag avbryter dig!
Squidspeed #GoodToBeBad
5 september 2014 · 856 Inlägg

Kombiinstrumentet köper du helt, går att koda in på Volvo så det funkar som det ska. Finns på bland annat eBay och brukar hamna på runt 1500-2000kr med frakt för ett USA-instument. EU-instrumenten är i min åsikt överprisade, men vill ha ha ett för typ 4k så vet jag en tjej här på garaget som försöker bli av med sitt.. smile (Inte Dark_Angel då!)

Danne_1977
5 september 2014 · 3 292 Inlägg

VonMunkavel skrev:

Danne_1977 skrev:
Nu ställer jag mig bara en fråga.. hur har jag kunnat missa din nya bil och framförallt denna nya projekt tråd ?  Har ju bara ett minne av att du försökte sälja den andra bil..

Detta är ett roligt projekt du påbörjat, ser riktigt bra ut och du har jobbat på bra med allt möjligt för att få den som du vill att den ska vara.

Några mer planer om saker som ska ändras på närmaste framtiden ? Blev ju jävligt mycket byggare med R mätartavlor, var köpte du R mätarhuset och hur mycket kostade det ? antar att man inte bara kan köpa mätartavlor ?

Du kan köpa ett av mig, har ett för mycket.

Jag har ju inte kvar min V70 men jag kör en XC90 nu.. vet inte om mätarhusen ser lika ut, V70 och XC90 alltså, dom ser iaf väldigt lika ut.. undrar lite om Mätartavlorna passar från V70 till XC90.. !?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
VonMunkavel Maskinförare
5 september 2014 · 416 Inlägg

Danne_1977 skrev:

VonMunkavel skrev:

Danne_1977 skrev:
Nu ställer jag mig bara en fråga.. hur har jag kunnat missa din nya bil och framförallt denna nya projekt tråd ?  Har ju bara ett minne av att du försökte sälja den andra bil..

Detta är ett roligt projekt du påbörjat, ser riktigt bra ut och du har jobbat på bra med allt möjligt för att få den som du vill att den ska vara.

Några mer planer om saker som ska ändras på närmaste framtiden ? Blev ju jävligt mycket byggare med R mätartavlor, var köpte du R mätarhuset och hur mycket kostade det ? antar att man inte bara kan köpa mätartavlor ?

Du kan köpa ett av mig, har ett för mycket.

Jag har ju inte kvar min V70 men jag kör en XC90 nu.. vet inte om mätarhusen ser lika ut, V70 och XC90 alltså, dom ser iaf väldigt lika ut.. undrar lite om Mätartavlorna passar från V70 till XC90.. !?

Om du har disel så ser varvmätaren annorlunda ut, annars ska det vara samma. Någon som vet till 100%?

Sluta prata i munnen på mig när jag avbryter dig!
Danne_1977
5 september 2014 · 3 292 Inlägg

VonMunkavel skrev:

Danne_1977 skrev:

VonMunkavel skrev:

Du kan köpa ett av mig, har ett för mycket.

Jag har ju inte kvar min V70 men jag kör en XC90 nu.. vet inte om mätarhusen ser lika ut, V70 och XC90 alltså, dom ser iaf väldigt lika ut.. undrar lite om Mätartavlorna passar från V70 till XC90.. !?

Om du har disel så ser varvmätaren annorlunda ut, annars ska det vara samma. Någon som vet till 100%?

Jo precis.. varvisen vet jag är annorlunda, är väl 7 tusen på en bensinare o bara 5500 eller nåt sånt på min diesel..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
VonMunkavel Maskinförare
5 september 2014 · 416 Inlägg

Danne_1977 skrev:

VonMunkavel skrev:

Danne_1977 skrev:

Jag har ju inte kvar min V70 men jag kör en XC90 nu.. vet inte om mätarhusen ser lika ut, V70 och XC90 alltså, dom ser iaf väldigt lika ut.. undrar lite om Mätartavlorna passar från V70 till XC90.. !?

Om du har disel så ser varvmätaren annorlunda ut, annars ska det vara samma. Någon som vet till 100%?

Jo precis.. varvisen vet jag är annorlunda, är väl 7 tusen på en bensinare o bara 5500 eller nåt sånt på min diesel..

Du kan få hela R-mätarhuset (USA modell) för 1200 riksdaler, om det inte funkar så sälj den vidare.

Sluta prata i munnen på mig när jag avbryter dig!
Dark_Angel
5 september 2014 · 622 Inlägg

Danne_1977 skrev:
Nu ställer jag mig bara en fråga.. hur har jag kunnat missa din nya bil och framförallt denna nya projekt tråd ?  Har ju bara ett minne av att du försökte sälja den andra bil..

Detta är ett roligt projekt du påbörjat, ser riktigt bra ut och du har jobbat på bra med allt möjligt för att få den som du vill att den ska vara.

Några mer planer om saker som ska ändras på närmaste framtiden ? Blev ju jävligt mycket byggare med R mätartavlor, var köpte du R mätarhuset och hur mycket kostade det ? antar att man inte bara kan köpa mätartavlor ?

Ja du, hur missa du de wink ... Dark Angel går i Sollefteå nu, det var en tjej som köpte
henne i november förra året. Roligt att du hitta tråden, har faktiskt saknat dig. smile

Jag köpte av en kompis som hade ett liggandes, du får nog ge från 1500 och uppåt
beroende på skick och det är ju inte så enkelt som man skulle ha hoppats att bara byta
instrument rakt av - nonono.. skifta tavlorna, var lite piller men ta man de lugnt så
funkar de. Det som ska göras till nästa säsong är ljud och motorrum samt lite små-
detaljer som förhoppningsvis inte många andra har, men det är hemligt till jag har
gjort det...

Senast redigerat av Dark_Angel (5 september 2014)

En fartfylld tjej som gillar det mesta vad gäller bilar... Racing, Rally och Styling
Kolla gärna mitt nya projekt, Northern Sky, titta in och rösta gärna...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283833
Dark_Angel
5 september 2014 · 622 Inlägg

Då jag har haft oturen med lagningen av min stötfångare fram så håller jag nu
på att fixa täckpluggarna i en annan stötfångare. Volvia betalade ut pengar så jag
kunde köpa en "hel" utan sprickor och andra skador och täckpluggar då den "nya"
hade hålen kvar efter torkararmarna till strålkastarna. Limmat och spacklat, i morrn
blir det slipning för att sedan lämnas in till lack på måndag morron. Efter detta
ska min son vaxa/polera bilen innan kosan går till årets sista bilutställning i Norge.

Måste även byta strålkastarvinylen då den gick sönder... hmm

En fartfylld tjej som gillar det mesta vad gäller bilar... Racing, Rally och Styling
Kolla gärna mitt nya projekt, Northern Sky, titta in och rösta gärna...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283833
Danne_1977
5 september 2014 · 3 292 Inlägg

Dark_Angel skrev:

Danne_1977 skrev:
Nu ställer jag mig bara en fråga.. hur har jag kunnat missa din nya bil och framförallt denna nya projekt tråd ?  Har ju bara ett minne av att du försökte sälja den andra bil..

Detta är ett roligt projekt du påbörjat, ser riktigt bra ut och du har jobbat på bra med allt möjligt för att få den som du vill att den ska vara.

Några mer planer om saker som ska ändras på närmaste framtiden ? Blev ju jävligt mycket byggare med R mätartavlor, var köpte du R mätarhuset och hur mycket kostade det ? antar att man inte bara kan köpa mätartavlor ?

Ja du, hur missa du de wink ... Dark Angel går i Sollefteå nu, det var en tjej som köpte
henne i november förra året. Roligt att du hitta tråden, har faktiskt saknat dig. smile

Jag köpte av en kompis som hade ett liggandes, du får nog ge från 1500 och uppåt
beroende på skick och det är ju inte så enkelt som man skulle ha hoppats att bara byta
instrument rakt av - nonono.. skifta tavlorna, var lite piller men ta man de lugnt så
funkar de. Det som ska göras till nästa säsong är ljud och motorrum samt lite små-
detaljer som förhoppningsvis inte många andra har, men det är hemligt till jag har
gjort det...

Jag har inte varit tillräckligt uppmärksam på din nya bil och projekt helt enkelt, men nu har jag hittat hit och det är verkligen spännande läsning jag läste i tråden, kommer du köpa sånna där Devil Eyes eller nått annat ? eller köra standard ?

Jo jag har en tanke på att byta till R tavlor i min XC90.. vi får se hur det blir, min V70 sålde jag nu för en månad sen eller så, så nu har jag bara min XC90 kvar och så flera Volvo 960 och så en bunt Volvo 740 och en BMW 525d E39 som jag håller på ska byta turbo på, fin bil för övrigt.

Det är så fantastiskt roligt att se allt jobb du gör och hur jävla bra det blir när det är klart, att du hade tålamod att kleta lös all fiber som satt kletad i din bil när du köpte den.. borstad aluminium är mycket snyggare. Vad satte du för lampor i mätarhuset som ger sån snygg belysning ? och vad har du för lampor i kupén i taket o golvet ?

Fantastiskt att du hittade så snygg skinnstolar och baksäte, passar ju kanon bra i din bil dessutom.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Dark_Angel
5 september 2014 · 622 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Dark_Angel skrev:

Danne_1977 skrev:
Nu ställer jag mig bara en fråga.. hur har jag kunnat missa din nya bil och framförallt denna nya projekt tråd ?  Har ju bara ett minne av att du försökte sälja den andra bil..

Detta är ett roligt projekt du påbörjat, ser riktigt bra ut och du har jobbat på bra med allt möjligt för att få den som du vill att den ska vara.

Några mer planer om saker som ska ändras på närmaste framtiden ? Blev ju jävligt mycket byggare med R mätartavlor, var köpte du R mätarhuset och hur mycket kostade det ? antar att man inte bara kan köpa mätartavlor ?

Ja du, hur missa du de wink ... Dark Angel går i Sollefteå nu, det var en tjej som köpte
henne i november förra året. Roligt att du hitta tråden, har faktiskt saknat dig. smile

Jag köpte av en kompis som hade ett liggandes, du får nog ge från 1500 och uppåt
beroende på skick och det är ju inte så enkelt som man skulle ha hoppats att bara byta
instrument rakt av - nonono.. skifta tavlorna, var lite piller men ta man de lugnt så
funkar de. Det som ska göras till nästa säsong är ljud och motorrum samt lite små-
detaljer som förhoppningsvis inte många andra har, men det är hemligt till jag har
gjort det...

Jag har inte varit tillräckligt uppmärksam på din nya bil och projekt helt enkelt, men nu har jag hittat hit och det är verkligen spännande läsning jag läste i tråden, kommer du köpa sånna där Devil Eyes eller nått annat ? eller köra standard ?

Jo jag har en tanke på att byta till R tavlor i min XC90.. vi får se hur det blir, min V70 sålde jag nu för en månad sen eller så, så nu har jag bara min XC90 kvar och så flera Volvo 960 och så en bunt Volvo 740 och en BMW 525d E39 som jag håller på ska byta turbo på, fin bil för övrigt.

Det är så fantastiskt roligt att se allt jobb du gör och hur jävla bra det blir när det är klart, att du hade tålamod att kleta lös all fiber som satt kletad i din bil när du köpte den.. borstad aluminium är mycket snyggare. Vad satte du för lampor i mätarhuset som ger sån snygg belysning ? och vad har du för lampor i kupén i taket o golvet ?

Fantastiskt att du hittade så snygg skinnstolar och baksäte, passar ju kanon bra i din bil dessutom.

Jag plockade ut och kollade vad det var för lampor original sedan beställde jag dioder på
Ebay, var mycket letande men hittade allt till slut och minst lika bra kvalitet samt mycket
billigare.

Jo jag hade turen och hittade denna inredning i sista raden av bilar på skroten och
även att allt fanns kvar. Kommer inte byta strålkastare då det inte finns att köpa med
xenon, då jag har det original i mina lyktor. Jo det finns med kromad insats och det
vill jag inte ha för det ser så "kladdigt" ut, jag vill ha svart insats. Men kommer dom
att tillverka i svart för xenon så blir det nog byte.

Har du lagt upp XC:n här, måste i såna fall kolla in din med... Det är roligt att fixa
men allt som man måste ligga som en orm i bilen måste jag leja bort tyvärr då
ryggen inte är någe vidare med min artros... men gör det mesta tar bara lite längre
tid... smile

En fartfylld tjej som gillar det mesta vad gäller bilar... Racing, Rally och Styling
Kolla gärna mitt nya projekt, Northern Sky, titta in och rösta gärna...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283833
Danne_1977
6 september 2014 · 3 292 Inlägg

Dark_Angel skrev:

Danne_1977 skrev:

Dark_Angel skrev:

Ja du, hur missa du de wink ... Dark Angel går i Sollefteå nu, det var en tjej som köpte
henne i november förra året. Roligt att du hitta tråden, har faktiskt saknat dig. smile

Jag köpte av en kompis som hade ett liggandes, du får nog ge från 1500 och uppåt
beroende på skick och det är ju inte så enkelt som man skulle ha hoppats att bara byta
instrument rakt av - nonono.. skifta tavlorna, var lite piller men ta man de lugnt så
funkar de. Det som ska göras till nästa säsong är ljud och motorrum samt lite små-
detaljer som förhoppningsvis inte många andra har, men det är hemligt till jag har
gjort det...

Jag har inte varit tillräckligt uppmärksam på din nya bil och projekt helt enkelt, men nu har jag hittat hit och det är verkligen spännande läsning jag läste i tråden, kommer du köpa sånna där Devil Eyes eller nått annat ? eller köra standard ?

Jo jag har en tanke på att byta till R tavlor i min XC90.. vi får se hur det blir, min V70 sålde jag nu för en månad sen eller så, så nu har jag bara min XC90 kvar och så flera Volvo 960 och så en bunt Volvo 740 och en BMW 525d E39 som jag håller på ska byta turbo på, fin bil för övrigt.

Det är så fantastiskt roligt att se allt jobb du gör och hur jävla bra det blir när det är klart, att du hade tålamod att kleta lös all fiber som satt kletad i din bil när du köpte den.. borstad aluminium är mycket snyggare. Vad satte du för lampor i mätarhuset som ger sån snygg belysning ? och vad har du för lampor i kupén i taket o golvet ?

Fantastiskt att du hittade så snygg skinnstolar och baksäte, passar ju kanon bra i din bil dessutom.

Jag plockade ut och kollade vad det var för lampor original sedan beställde jag dioder på
Ebay, var mycket letande men hittade allt till slut och minst lika bra kvalitet samt mycket
billigare.

Jo jag hade turen och hittade denna inredning i sista raden av bilar på skroten och
även att allt fanns kvar. Kommer inte byta strålkastare då det inte finns att köpa med
xenon, då jag har det original i mina lyktor. Jo det finns med kromad insats och det
vill jag inte ha för det ser så "kladdigt" ut, jag vill ha svart insats. Men kommer dom
att tillverka i svart för xenon så blir det nog byte.

Har du lagt upp XC:n här, måste i såna fall kolla in din med... Det är roligt att fixa
men allt som man måste ligga som en orm i bilen måste jag leja bort tyvärr då
ryggen inte är någe vidare med min artros... men gör det mesta tar bara lite längre
tid... smile

Jag förstår.. man kan hitta mycket på ebay helt klart big_smile.. Men tänkte på en sak, tyckte jag såg på nån av bilderna du har lagt upp i denna tråden att du har vridreglage bredvid lysvredet där du kan justera nivån i höjdledes på framljusen, detta reglaget borde inte finnas om bilen har original Xenon för dom har ju automatisk nivåreglering med sensorer som sitter på både bakaxeln och framvagn som justerar så ljuset aldrig blir bländande... !?

Jag tycket absolut att om det finns svarta typ Devil Eyes för original Xenon att du ska slå till, dom är ju jätte snygga, jag hade det på min V70 o det blev grymt.. big_smile monterade såklart Xenon i halvljuset åxå för jag saknade ju det original. Min XC90 har Xenon i original.. det är bra, jo jag har bilder här i mitt fotoalbum på min XC90.. kolla in det vett ja big_smile Har även en projekt tråd som du kan hitta om du går in på min sida och kollar under min profilbild där det står Skrivna kommentarer o så skrållar du ner tills du ser Volvo XC90 Facelift... det är min tråd, hade mycket problem med den när jag nyss köpt den.. antal månader på verkstad totalt sett.

Det är roligt att fixa o dona med bilarna.. fast jag har så mycket annat jag grejar med.. får ju plats många projekt i 120kvm garage/verkstad har 5 bilar där inne just nu big_smile  hehehe

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Dark_Angel
30 september 2014 · 622 Inlägg

Det blev lite gjort innan jag åkte till årets sista utställning i Øysand (Norge) 13 sept 2014.

Blev ju omlack av stötfångaren fram då tidigare skada med sprickor kom tillbaka. Volvia
stog för en ny stötfångare (begagnad) som var hel men fick själv fixa dit täckpluggar vid
strålkastarna (limma & passa in) för det skulle inte täckas på försäkringen om det blev
något fel, men firman spacklade det som behövdes innan lack. Blev kanonnöjd med re-
sultatet.

Har börjat söka sponsorer inför nästa säsong så får se hur det resultatet blir. Vill ju göra
ljudet och motorrummet färdigt så jag kan visa upp det med... wink

Sedan så väntar motorrummet och ljudbygget... och lite andra smådetaljer som jag inte
talar om nu, kommer bildbevis då det är färdigt... söker aktivt en sponsor till ljudbygget men
svårt få tag i någon... tips mottages gärna.

Dimljusen och galler ska monteras på den nylackade stötfångaren innan montage på bilen
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114680/114680-5a179367e6072d0a0a5d777ff9b9414c.jpg

Inpassning klar bara att limma kvar...
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114680/114680-6591a054d3608d8844cbb26623d9ae66.jpg

Limmat, nu ska resten på...
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114680/114680-c5ae58fec4d0f63f5f7e07349ef95a70.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114680/114680-f9df3ff5952edf37431366a1585b118b.jpg

Färdiga resultatet..
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114680/114680-bb77b2f64120152881078088b00474a1.jpg

Fick för mig att montera dekal på sidorutan.... Hiss eller Diss....
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114680/114680-4eca0c31b350e3978c625c3c273fbf2d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114680/114680-63efbb74a7ee8218e7a8851cbd180ecc.jpg

En fartfylld tjej som gillar det mesta vad gäller bilar... Racing, Rally och Styling
Kolla gärna mitt nya projekt, Northern Sky, titta in och rösta gärna...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283833
Dark_Angel
30 september 2014 · 622 Inlägg

Det gick bra sista utställningen i Norge med

Bästa V70N
Long Distance

Här kommer några högaktuella bilder... big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114680/114680-57828b481376f6c548fef18e7d52278c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114680/114680-c3cf8c4f0ca73ba05c020dd0d0322447.jpg

Höstbilder på pärlan... Fotad av min kusin Christer smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114680/114680-cc493f04460ecfc975e9625c1abae495.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114680/114680-4a2e90c01f75bd9bbe6344b70338735c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114680/114680-c5f8d92aa267975517161a0dda49512f.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/115/114680/114680-8b1973e969bfe180e5fb7dabcca859d0.jpg

En fartfylld tjej som gillar det mesta vad gäller bilar... Racing, Rally och Styling
Kolla gärna mitt nya projekt, Northern Sky, titta in och rösta gärna...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283833
Squidspeed #GoodToBeBad
30 september 2014 · 856 Inlägg

Ett tips från en som tycker småsaker och detaljer är viktigt...

Leta upp en "äldre" skylthållare (ej-EJ mao) och lägg någon timme på att modda främre regg-plåten för att ta bort EU-symbolen till vänster, så får du en mycket mycket cleanare look framifrån! Jag ser att du satt något klister över, men det stör ändå, speciellt tillsammans med den kromade reggplåtshållaren.

Mina 2 drachmer.. smile

Dark_Angel
30 september 2014 · 622 Inlägg

Squidspeed skrev:
Ett tips från en som tycker småsaker och detaljer är viktigt...

Leta upp en "äldre" skylthållare (ej-EJ mao) och lägg någon timme på att modda främre regg-plåten för att ta bort EU-symbolen till vänster, så får du en mycket mycket cleanare look framifrån! Jag ser att du satt något klister över, men det stör ändå, speciellt tillsammans med den kromade reggplåtshållaren.

Mina 2 drachmer.. smile

Ska tänka på det, blev lite så där då man inte kunde beställa utan EU-märket längre.
Den skylthållaren jag har var enkel då jag byter skyltar på utställningarna, men ska
helt klart överväga det du säger... Jag klistrade över EU-märket då jag inte gillar det
med ett sånt märke man sätter på gamla skyltarna där skattemärket satt.... smile

En fartfylld tjej som gillar det mesta vad gäller bilar... Racing, Rally och Styling
Kolla gärna mitt nya projekt, Northern Sky, titta in och rösta gärna...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283833
BlueScreeen
30 september 2014 · 2 030 Inlägg

Så himla vacker!!! roll
Men håller med föregående talare smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
Squidspeed #GoodToBeBad
30 september 2014 · 856 Inlägg

Följande är klistrat från en annan tråd på forumet gällande de nya skyltarna:

QuattroMartin skrev:

d.fagersten skrev:
Någon som testat ta en plåtsax och klippa bort eumärket och måla lite svart färg sen sätta in skylten i en skylthållare för de vanliga numera borttagna plåtarna?

http://www.image-share.com/upload/2685/189.jpg

Jag var nere och mätte på en "ny" reservskylt jag hade liggande från gamla R:n och det är 34-35mm mellan både EU-märke ---> vänstra bokstaven och sista siffran <--- svarta kanten. Så är man fingerfärdig och har rätt möjligheter att kapa och sen svartfärga så går det ju uppenbarligen att få till helt okej, iaf om man får tro bilden ovan! smile

Dark_Angel
30 september 2014 · 622 Inlägg

BlueScreeen skrev:
Så himla vacker!!! roll
Men håller med föregående talare smile

Tackar, ska se vad som går att göra me skylten hmm

En fartfylld tjej som gillar det mesta vad gäller bilar... Racing, Rally och Styling
Kolla gärna mitt nya projekt, Northern Sky, titta in och rösta gärna...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283833
Dark_Angel
30 september 2014 · 622 Inlägg

Squidspeed skrev:
Följande är klistrat från en annan tråd på forumet gällande de nya skyltarna:

QuattroMartin skrev:

d.fagersten skrev:
Någon som testat ta en plåtsax och klippa bort eumärket och måla lite svart färg sen sätta in skylten i en skylthållare för de vanliga numera borttagna plåtarna?

http://www.image-share.com/upload/2685/189.jpg

Jag var nere och mätte på en "ny" reservskylt jag hade liggande från gamla R:n och det är 34-35mm mellan både EU-märke ---> vänstra bokstaven och sista siffran <--- svarta kanten. Så är man fingerfärdig och har rätt möjligheter att kapa och sen svartfärga så går det ju uppenbarligen att få till helt okej, iaf om man får tro bilden ovan! smile

Den tackar jag för, problemet kanske blir att hitta en enkel hållare i den
storleken.. då jag byter skyltar ofta...

En fartfylld tjej som gillar det mesta vad gäller bilar... Racing, Rally och Styling
Kolla gärna mitt nya projekt, Northern Sky, titta in och rösta gärna...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283833
Danne_1977
30 september 2014 · 3 292 Inlägg

Kan meddela att jag tycker det här blir verkligen jätte bra.. big_smile  R front är snygg.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang