Undrar om det finns någon möjlighet att lacka ögonlocken själv? Alltså att köpa lack som man ev. kan spraylacka eller så? Det är ju lättare än att behöva skicka in dom till en lackerare. Och om det blir bra? var kan man få tag i sådan lack i sådana fall?
Inga problem att lacka dem själv. Är man bara försiktig och noga när man gör de så får man det riktigt bra. Kan se länken nedanför där de finns en bra beskrivning av hur man göra. I exemplet är de till en volvo 850 men de är ju saksamma. Följde detta tips när jag sprayade mina och de vart knapt någon synbar skillnad när man jämförde med kompisen som lämnade in sina hos en riktig lackerare. Kan ju rekomendera att vända dig till saab och köpa orginallack då man får rätt färg och det behövs inte heller så mycket för enbart ögonlockarna.
//www.backspegeln.com/tips_ogonlock.asp
Jäkligt bra beskrivning.... Ska kolla efter den färgen på saab.
låt färgen torka rejält. minst över natten. jag lackade själv till min ibiza cupra. dom blev grymt snygga! men var för ivrig att få på dom så kroppsvärmen gjorde att färgen "smälte" o de blev finger avtryck :S...
låt färgen torka rejält. minst över natten. jag lackade själv till min ibiza cupra. dom blev grymt snygga! men var för ivrig att få på dom så kroppsvärmen gjorde att färgen "smälte" o de blev finger avtryck :S...
Å nej.. okey.. Det låter mindre kul..så vad säger du..Hur länge ska man vänta tills man sprayar på nytt lager ?