2652
Sök

Lacka ögonlock!

(none)
1 725 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
Undrar om det finns någon möjlighet att lacka ögonlocken själv? Alltså att köpa lack som man ev. kan spraylacka eller så? Det är ju lättare än att behöva skicka in dom till en lackerare. Och om det blir bra?
var kan man få tag i sådan lack i sådana fall?

Tack på förhand!
MVH

--Lev i går som det vore i morgon--

(none)
1 725 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
Ricaro skrev:
Inga problem att lacka dem själv. Är man bara försiktig och noga när man gör de så får man det riktigt bra.
Kan se länken nedanför där de finns en bra beskrivning av hur man göra. I exemplet är de till en volvo 850 men de är ju saksamma. Följde detta tips när jag sprayade mina och de vart knapt någon synbar skillnad när man jämförde med kompisen som lämnade in sina hos en riktig lackerare.
Kan ju rekomendera att vända dig till saab och köpa orginallack då man får rätt färg och det behövs inte heller så mycket för enbart ögonlockarna.

//www.backspegeln.com/tips_ogonlock.asp

Jäkligt bra beskrivning.... Ska kolla efter den färgen på saab.

Tack

32 Inlägg
14 november 2006
hej länken funka ju inte...sad

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
14 november 2006
http://www.backspegeln.com/tips_ogonlock.asp

la upp länken på nytt så fler får användning för den smile. Hoppas de inte gör något smile
Senast redigerat av THEBADGUY (14 november 2006)

Allt för den där jävla hatten!

1 019 Inlägg
14 november 2006
Kom bara ihåg att vara jäkligt noga med att låta färgen torka mellan sprayningarna..Kör en 3-4 lager iallfall !

/David

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

(none)
1 725 Inlägg
15 november 2006
Trådstartare
Tack för all hjälp--- detta ska nog gå bra.. Man kanske ska testa på någon plast bit först smile hehe..

190 Inlägg
16 november 2006
låt färgen torka rejält. minst över natten. jag lackade själv till min ibiza cupra. dom blev grymt snygga!  men var för ivrig att få på dom så  kroppsvärmen gjorde att färgen "smälte" o de blev finger avtryck :S...

Saab 9-5 2.0T :)

(none)
1 725 Inlägg
16 november 2006
Trådstartare
Hybbe_ skrev:
låt färgen torka rejält. minst över natten. jag lackade själv till min ibiza cupra. dom blev grymt snygga!  men var för ivrig att få på dom så  kroppsvärmen gjorde att färgen "smälte" o de blev finger avtryck :S...

Å nej.. okey.. Det låter mindre kul..så vad säger du..Hur länge ska man vänta tills man sprayar på nytt lager ?

Sök