2851
Sök

Lyfta volvo T5 motor ur 850 med växellåda eller inte?

1 231 Inlägg
5 december 2013
Trådstartare
jaa vad tycker dom som har testat är enklast? smile jag tror det är lättare utan men har ju aldrig testat och vill helst slippa dubbelt jobb wink

8 267 Inlägg
5 december 2013
Dem gånger jag har lyft i och ur motorer på 850 så har lådan suttit kvar. Hellre det än att försöka få loss lådan på plats och dra ut den i hjulhuset och försöka få den att stå kvar där. Ska man dessutom byta koppling eller så är det enklare att kunna montera av och på lådan om man har hela rasket på golvet.

1 231 Inlägg
5 december 2013
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Dem gånger jag har lyft i och ur motorer på 850 så har lådan suttit kvar. Hellre det än att försöka få loss lådan på plats och dra ut den i hjulhuset och försöka få den att stå kvar där. Ska man dessutom byta koppling eller så är det enklare att kunna montera av och på lådan om man har hela rasket på golvet.

då äre alltså bara riva bort drivaxlarna och lyfta? såg nu när jag fick bort innerskärmen att det är lite trångt att demontera lådan på plats wink

77 Inlägg
5 december 2013
Lyfte motorn från min med lådan lös så den stannade kvar. Inga som helst problem att få lös varken motor eller lådan efteråt att motorn va borta smile

1 231 Inlägg
5 december 2013
Trådstartare
jag ska ju bara ah motorn eftersom jag ska montera den åt rätt håll i annan bil, så det bästa vore ju att låta skiten sitta kvar om det går! får kolla närmre imorgon när jag är pigg igen wink

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
5 december 2013
Zzoink skrev:
jag ska ju bara ah motorn eftersom jag ska montera den åt rätt håll i annan bil, så det bästa vore ju att låta skiten sitta kvar om det går! får kolla närmre imorgon när jag är pigg igen wink

det är ju inte direkt svårt att lyfta ur hela med låda. bara lossa allt du ser och lyft smile

1 804 Inlägg
5 december 2013
Tog ner hela framvagnsbryggan sist, superenkelt! smile

Meguiars_sverige

Sök