8 december 2013
Trådstartare
Hejsan,
Jag har en volvo v70 98 2.0 som jag köpt ett nytt rostfritt avgasrör från simons. Mitt gamla system tycks vara svetsat i anslutningen mellan fram och bakre system. Simons system kommer med en konisk anslutning av ngt slag, som sedan går över till ett rör som är något mindre i omkrets än resterande bakre system, för att sedan gå över till 2.5" system. Jag har inte hunnit mäta, men är det som så att den koniska biten är ngn slags anslutning för simons egna produkter, och den biten som är mindre i omkrets är till för att kunna dras in i orginal främre system?
Jag vill inte förstöra mitt nya system men vill göra en så bra och smidig lösning som möjligt. Om den avsmalnade biten passar in i orginal främre system så förmodar jag att jag skulle kunna göra ngn slits i främre systemet och fästa det med klammer? Vad säger ni med erfarenhet? det sitter alltså inga typer av flänsar på mitt befintliga system, utan är bara svetsar ihop..
Jag menar, simons system är ju ihopsatt efter den principen att man sätter ihop delarna med klämmor och det är slitsade bitar som väl pressas ihop..?
Senast redigerat av Rensvinf (8 december 2013)