Ang biltemas 2 din Bilstereo

pukan2
10 december 2013 · 3 182 Inlägg

är på jakt efter en 2 din Bilstereo till saaben och såg att biltema har börjat sälja såna, är det nån här inne som vet om dom är nått att ha. kommer att vilja ha nån mindre baslåda i bilen.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … DIN-24667/

Mack Forum- och sitemoderator
10 december 2013 · 26 155 Inlägg

Beror väl på vad för krav du personligen har?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
pukan2
10 december 2013 · 3 182 Inlägg

har inga direkta krav mer än att radion ska funka samt usb ingången med. och att den ska ge bra ljud får gö inte bli sämre än det är i bilen nu. ska funka att koppla in en baslåda.

Fjong
10 december 2013 · 1 494 Inlägg

Precis som Mack säger så beror det på dina egna krav och önskemål men personligen så skulle jag rekommendera att du går upp några prisklasser å köper en fin dubbel din från ett aningen ''finare'' märke. Stereon har också en enormt stor inverkan på hur resten av ditt system kommer spela.

Kramer
10 december 2013 · 69 Inlägg

Är du tvungen att ha en dubbel din spelare, köp något i den här stilen: http://www.brl.se/sv/artiklar/jvc-kw-r400.html Då garanterar jag att du blir nöjdare smile

Vw Up! 74 hk räcker långt ;)
Skoda Felicia "LXI" (1999)
PerArne Mycke vill ha mer...
10 december 2013 · 611 Inlägg

När jag ser dom där fjärrdosorna får jag rysningar....

//Per-Arne
Thorseeeen
10 december 2013 · 278 Inlägg

Kramer skrev:
Är du tvungen att ha en dubbel din spelare, köp något i den här stilen: http://www.brl.se/sv/artiklar/jvc-kw-r400.html Då garanterar jag att du blir nöjdare smile

Jag tror absolut som du att JVC stereon spelar bättre men man ska inte undervärdera Chinas prylar. Har ökat i kvalitet under de sista åren så skulle vara intressant att provlyssna den smile

Ett tips till TS är att kolla Aliexpress.se Kan finnas schyssta maskiner där till bra pris även om de är China prylar och oftast långsam frakt!

Senast redigerat av Thorseeeen (10 december 2013)

Fjong
10 december 2013 · 1 494 Inlägg

pukan2 skrev:
har inga direkta krav mer än att radion ska funka samt usb ingången med. och att den ska ge bra ljud får gö inte bli sämre än det är i bilen nu. ska funka att koppla in en baslåda.

Vad är du villig att lägga på HU?

pukan2
10 december 2013 · 3 182 Inlägg

Fjong skrev:

pukan2 skrev:
har inga direkta krav mer än att radion ska funka samt usb ingången med. och att den ska ge bra ljud får gö inte bli sämre än det är i bilen nu. ska funka att koppla in en baslåda.

Vad är du villig att lägga på HU?

runt 1500kr max.

Cadillac_The_King
10 december 2013 ·

pukan2 skrev:

Fjong skrev:

pukan2 skrev:
har inga direkta krav mer än att radion ska funka samt usb ingången med. och att den ska ge bra ljud får gö inte bli sämre än det är i bilen nu. ska funka att koppla in en baslåda.

Vad är du villig att lägga på HU?

runt 1500kr max.

Då skulle jag rekordera den här dubbel din till dig http://www.brl.se/sv/artiklar/kenwood-d … nyhet.html ingen dvd . Dock bättre än Kina  maskiner och håller längre . Jag köpte än Kina Maskin för 4 årsen aldrig mer den pajade efter 1 vecka . Mitt råd är skit i Kina prylar och köp hellre alpine kenwood pioneer mm då blir du inte missnöjd med ljudkvaliteten ett tips köp än stereo för över 3000:- i stället för 1000 lappen det . Tjänar du på i längden och du får bättre ljud kvallete oftast

marko_s
10 december 2013 · 102 Inlägg

denna är grym, har provlyssnat den i bil, fördel är också att du kan anpassa den till bilens interiör, blir visserligen 800kr över budget.

vägra 6*9'or
BMW 335D "M-sport Touring" (2007)
Volvo V50 T5 "Autotech st2" (2004)
Opel Omega 2,5 v6 sport "Irmscher" (2000)
pukan2
19 december 2013 · 3 182 Inlägg

Finns det någon dubbel din stereo som samarbetar men saab 9-5 systemet knapparna på ratten.  för en runt 2500kr

Putte1
19 december 2013 · 559 Inlägg

pukan2 skrev:
Finns det någon dubbel din stereo som samarbetar men saab 9-5 systemet knapparna på ratten.  för en runt 2500kr

För att få rattknappsfunktionerna krävs ett rattstyrningskablage och kostar ca 995:-

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook
pukan2
19 december 2013 · 3 182 Inlägg

Putte1 skrev:

pukan2 skrev:
Finns det någon dubbel din stereo som samarbetar men saab 9-5 systemet knapparna på ratten.  för en runt 2500kr

För att få rattknappsfunktionerna krävs ett rattstyrningskablage och kostar ca 995:-

oki kan man köpa ett sånt kablage och få det o funka med denna stereo http://www.brl.se/sv/artiklar/kenwood-d … nyhet.html i min 9-5a

GTI_4
20 december 2013 · 19 Inlägg

Har provat Biltemas 2 din riktig skit köp inte, lämnade tillbaka skiten efter 1 timme sa att den inte passa i min bil fick tillbaka pengarna.

moopith
21 december 2013 · 356 Inlägg

Biltema efter min erfaranhet är bara skit. Det enda biltema har att erbjuda i billjudsväg är deras högtalare dem spelar för jävligt bra efter vilket pris dem har. Men huvudenheterna är totalt värdelösa har haft flera polare som har köpt biltema stereos och ingen jävel har funkat bra. Köp hellre nån begagnad på blocket eller nån lite dyrare så blir du nöjdare. Ja hade biltema stereo förr och bytte upp mig till en pioneer stereo för 4000 och jävlar vilken skillnad ljudet framförallt!

Ford Focus "1.6tdci" (2009)
_Jonex_ Byggare Behm
21 december 2013 · 562 Inlägg

Kolla blocket , beg. kvalitet till bra pris.. Folk som köpt fel eller bytt bil efter ett halvår eller så..  Stor skillnad på Kina-skräp så som kondens i displayer, knappar som lägger av, för klena slutsteg som brinner upp osv.  Ingen mening att chansa.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
pukan2
21 december 2013 · 3 182 Inlägg

Har en Hillman 2 din på g, som ha dvd, navi, backamera mm, en polare köpte den ny för ca: 3½år sedan för 6tusen, jag får den för 1000kr.

fredda_king Fotograf
21 december 2013 · 1 319 Inlägg

pukan2 skrev:
Har en Hillman 2 din på g, som ha dvd, navi, backamera mm, en polare köpte den ny för ca: 3½år sedan för 6tusen, jag får den för 1000kr.

finns det så dyra hillman?

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
pukan2
21 december 2013 · 3 182 Inlägg

fredda_king skrev:

pukan2 skrev:
Har en Hillman 2 din på g, som ha dvd, navi, backamera mm, en polare köpte den ny för ca: 3½år sedan för 6tusen, jag får den för 1000kr.

finns det så dyra hillman?

inte en aning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang