Byt till etanol!

SavetheWorld
14 november 2006 · 11 Inlägg

NU kan vi förändra planeten, om alla tänker att "nej det händer inte mig" eller "dom överdriver nog" så behöver ni verkligen tänka om, DET är inte försent att förändra oss än iallfall, Etanolen är billigare och ingen större konst att konventera om man vet  vad man skall göra. Det är vår skyllighet att rädda vår egen hemplanet, vi som har pengar i detta land borde föregå med ett gott exempel för resten av världen som jag tror kommer vara ännu svårare att övertyga. Vi kommer att ta död på oss själva och våra barn och framför allt alla djur som faktiskt varit här längre än oss och tacken för det är att vi tar död på dem och oss själva. Vi måste leva i Symbios med naturen, Därför gör det lilla du kan och byt till etanol och rädda världen för en dag du också!!

www.etanol.nu


Det är inte försent!, vi har fördelen med vår teknik att överleva till och med mot oss själva

Aerodynamik ...
14 november 2006 · 7 120 Inlägg

du överdriver nog

Fredrik.Gustavsson
14 november 2006 · 2 123 Inlägg

SavetheWorld skrev:
NU kan vi förändra planeten, om alla tänker att "nej det händer inte mig" eller "dom överdriver nog" så behöver ni verkligen tänka om, DET är inte försent att förändra oss än iallfall, Etanolen är billigare och ingen större konst att konventera om man vet  vad man skall göra. Det är vår skyllighet att rädda vår egen hemplanet, vi som har pengar i detta land borde föregå med ett gott exempel för resten av världen som jag tror kommer vara ännu svårare att övertyga. Vi kommer att ta död på oss själva och våra barn och framför allt alla djur som faktiskt varit här längre än oss och tacken för det är att vi tar död på dem och oss själva. Vi måste leva i Symbios med naturen, Därför gör det lilla du kan och byt till etanol och rädda världen för en dag du också!!

www.etanol.nu


Det är inte försent!, vi har fördelen med vår teknik att överleva till och med mot oss själva

Etanolen är billigare och man får mer effekt men bilen drar mer soppa med etanol också så det är billigare att köra med bensin.
Värt att tänka på också.

SavetheWorld
14 november 2006 · 11 Inlägg

Givet vis kostar det kanske lite lite mer i längden, men mot vad som kan hända om ingen konveterar så är det rimmligt

_TiNcO_ Personbilssystemstekniker.
14 november 2006 · 365 Inlägg

Grejen är ju det att de inte är lagligt ännu. Och när det nu blir (om) kommer troligtvis omregningen kosta en slant

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
Aerodynamik ...
14 november 2006 · 7 120 Inlägg

Fredrik Gustavsson har en poäng.

Sushikocken Sleeper
14 november 2006 · 3 084 Inlägg

vet du hur mycket energi det går åt för att omvandla ett träd till etanol då... typ du kan använda 5 procent av trädet tror jag det var....

tror det var lagligt att konvertera bilar före något årtal

Senast redigerat av Sushikocken (14 november 2006)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
SavetheWorld
14 november 2006 · 11 Inlägg

ja men man behöver inte just använda träd man kan använda istorts sett alla slags växter, men nackdelen är att det kommer bryta ner mkt vegitation men det går och återplantera, tekniken blir bara bättre och bättre och flera nya fabriker byggs just nu i Sverige

SavetheWorld
14 november 2006 · 11 Inlägg

Det är INTE olagligt att konvertera till etanoldrift
Det finns inga lagar som reglerar vad man får tanka eller hur man som brukare får bygga om sin bil. Den lagparagraf som berör detta närmast (från Lag 2001:1080) anger bara att utsläppen inte får försämras:

6 § Den som äger ett motorfordon är skyldig att underhålla och sköta fordonet på ett sådant sätt att de för fordonet gällande gränsvärdena för utsläpp inte överskrids under brukandet av fordonet.

Gör du en korrekt konvertering eller blandtankar inom bilens korrigeringsmarginaler är du alltså på den säkra sidan. Om din bil blir miljöfarligare än med bensin kan du fällas för miljöbrott, kontrollera att lambda = 1.00 även under belastning så är risken minimal.

I miljöbalken står det att vi ska välja det minst miljöskadliga alternativet så egentligen är det att tanka bensin som är olagligt!

Fredrik.Gustavsson
14 november 2006 · 2 123 Inlägg

SavetheWorld skrev:
Det är INTE olagligt att konvertera till etanoldrift
Det finns inga lagar som reglerar vad man får tanka eller hur man som brukare får bygga om sin bil. Den lagparagraf som berör detta närmast (från Lag 2001:1080) anger bara att utsläppen inte får försämras:

6 § Den som äger ett motorfordon är skyldig att underhålla och sköta fordonet på ett sådant sätt att de för fordonet gällande gränsvärdena för utsläpp inte överskrids under brukandet av fordonet.

Gör du en korrekt konvertering eller blandtankar inom bilens korrigeringsmarginaler är du alltså på den säkra sidan. Om din bil blir miljöfarligare än med bensin kan du fällas för miljöbrott, kontrollera att lambda = 1.00 även under belastning så är risken minimal.

I miljöbalken står det att vi ska välja det minst miljöskadliga alternativet så egentligen är det att tanka bensin som är olagligt!

FEL! Du får inte ändra någonting på din bil utan en omregistrering. Även hur mkt bättre det än är. Är ännu svårare med nya bilar med helbils godkännandet.
Men det du propagerar för tycker jag du ska tänka igenom en gång till.
För ju mer etanol världen gör av desto mer av regnskogen kommer försvinna.

MeloveGolf Vw trimmare
14 november 2006 · 2 995 Inlägg

finns delade åsikter...varför fick vi tex istid för 10.000 år sedan? finns många som hävdar att jorden ändrar sig självt utan vår hjälp....studier visar att global uppvärmning hänt förut med istid som följd så inget nytt igentligen...

v8 4.6L Supercharged @ 98 Oktan  tänker inte byta till etanol........

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
SavetheWorld
14 november 2006 · 11 Inlägg

Det är vi som har skapat denna klimatförändringen det är VI! detta är ingen naturlig förändrig som naturen skapar själv, Vi har tagit för mkt av naturen, Om 30 kommer hälften av de ryggradsdjur och växter som finns vara ut döda tack vare oss det är VI som har gjorde detta det måste ni förstå!

Fredrik.Gustavsson
14 november 2006 · 2 123 Inlägg

SavetheWorld skrev:
Det är vi som har skapat denna klimatförändringen det är VI! detta är ingen naturlig förändrig som naturen skapar själv, Vi har tagit för mkt av naturen, Om 30 kommer hälften av de ryggradsdjur och växter som finns vara ut döda tack vare oss det är VI som har gjorde detta det måste ni förstå!

Jag förstår precis vad du säger och tycker att alla nya bilar från 2010 skulle vara miljövängliga bilar som går på etanol, rapsolja eller dylikt. Men detta har vi inte tillräckligt av så det går inte i princip. Men du har helt rätt i det du säger med Naturen men det finns alltid en baktanke.

SavetheWorld
14 november 2006 · 11 Inlägg

Nej Etanolen gör inet att regnskogen försvinner, regnskogen försvinner för att vi har slit och släng välfärd, och att fler länder som börjar bli rika vill ha det lika bra som oss, år 2030 kommer kina att ha 1miljard bilar det är mer än vad resten av världen har förstår ni vad som kommer hända om alla kör på bensin då? om det enns finns kvar?

Fredrik.Gustavsson
14 november 2006 · 2 123 Inlägg

SavetheWorld skrev:
Nej Etanolen gör inet att regnskogen försvinner, regnskogen försvinner för att vi har slit och släng välfärd, och att fler länder som börjar bli rika vill ha det lika bra som oss, år 2030 kommer kina att ha 1miljard bilar det är mer än vad resten av världen har förstår ni vad som kommer hända om alla kör på bensin då? om det enns finns kvar?

Regnskogen tar dom visst av för att tillverka etanol. Hur du än säger så kommer det bli så eftersom den skogen är mkt rikare på etanol.

SavetheWorld
14 november 2006 · 11 Inlägg

Ja jag vet att det finns en baktanke, Tro det eller ej jag vill ha en amerikanare och crusia runt i (givetvis med etanol drift) men jag vill också leva bra ett tag till, om inget görs för miljön snarast så kommer kostnaderna när klimatförändringen verkligen bli stora, större än kostnaderna för båda världskigen ihop!, DET är ingen domedags förklaring men kan bli om ingen gör ngt det behövs ju så lite av varje individ!

SavetheWorld
14 november 2006 · 11 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

SavetheWorld skrev:
Nej Etanolen gör inet att regnskogen försvinner, regnskogen försvinner för att vi har slit och släng välfärd, och att fler länder som börjar bli rika vill ha det lika bra som oss, år 2030 kommer kina att ha 1miljard bilar det är mer än vad resten av världen har förstår ni vad som kommer hända om alla kör på bensin då? om det enns finns kvar?

Regnskogen tar dom visst av för att tillverka etanol. Hur du än säger så kommer det bli så eftersom den skogen är mkt rikare på etanol.

Nej Jag garanterar att när världens ledare tar tag i detta så är det de sista ställerna på jorden dom tar etanolen ifrån det garanterar jag för regnskogen är livsviktig för världen det är jordens egna lunga.

Goli
14 november 2006 · 793 Inlägg

SavetheWorld : Försöker du tjäna pengar på att spela dum?

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
SavetheWorld
14 november 2006 · 11 Inlägg

Nej jag försöker få sånna som du att förstå vad vi håller på med egenteligen, och nej jag får inga pengar eller försöker vara dum

Sushikocken Sleeper
14 november 2006 · 3 084 Inlägg

så du är från greenpeace då?????

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang