Ny opel astra, aut växlar kasst!

Marquis
18 december 2013 · 18 Inlägg

Köpte en ny opel astra 1.4t -14 nu för ett par veckor sedan, med automatlåda, har nu lyckats köra ca 120mil med den...
Har tidigare hört att nya bilar ska köras in och att nya automatlådor behöver "lära sig", denna hugger i vid växlingarna, lixom slänger i dem, va värre när jag hämtade bilen faktiskt men visst kan den växla mjukare om jag släpper upp gasen lite innan växling men håller man gämn gas växlar den som sämst...är det en skitlåda i denna modell av bil eller behöver den lära sig??

Har två volvo v70 på jobbet som köptes nya förra året med aut, d2 motorn, dem växlade sådär då de första tusen milen, nu har dem gått ca 6000mil och växlar underbart fint, men dem växlade inte i närheten så dåligt som min bil gör som ny....känner mig rätt besviken!

Opel Astra (2014)
Tobbetdi Diesel ska man ha!
18 december 2013 · 482 Inlägg

ämna in bilen på verkstad. Du har ju garanti

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Marquis
18 december 2013 · 18 Inlägg

jo de kan jag ju göra men tänkte lite på om det är normalt för denna typ av låda när den är ny, och att den måste köras in, när man kört mycket automat innan, mest gammalt så blir man ju oerhört besviken när en ny låda ska växla som en sliten gammal låda.

Opel Astra (2014)
Presidento Of World
18 december 2013 · 3 329 Inlägg

Skall inte vara så. har några stycken som taxi och dom växlar kanon! mjukt och knappt märkbart.. visst det är ingen MB låda men den funkar!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
fredde85
18 december 2013 · 1 798 Inlägg

Som sagt något måste va fel har en gammal bmw me över 30 på mätaren där kan de väl va så att man får släppa upp innan växling ibland för att de ska växla mjukare men på en sådan gammal bil från 95 kan man ju acceptera de men absolut inte på en ny

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Marquis
18 december 2013 · 18 Inlägg

får kanske bli ett besök snarat på verkstaden då,...men har någon upplevt samma problem med nya automatbilar så skriv gärna!

Opel Astra (2014)
Lillkanto Inbiten Volvonörd
18 december 2013 · 799 Inlägg

Provkörde du inte den(eller en likadan) innan du köpte den? Var det samma där isf?

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995
Honda Legend Ka7 "Bossen" (1992)
Euroman
18 december 2013 · 493 Inlägg

Sådär skall den inte uppföra sig, Hade en saab 9000 från -94 med automat den växlade som en gud knappt så man märkte det och denna som är 20 år nyare skall inte vara sådan, Lämna in den på garanti! smile

Marquis
29 december 2013 · 18 Inlägg

också haft bilar tex min näst sista innan denna, saab 95 08:a me 41.000mil på mätaren(inte nu längre dock efter nya ägaren haha)....den växlade som en dröm......men kollade me opel på flera ställen o dem säger att den typen av aut ja har o som på dem flesta nya lär sig hur man kör och osv...och mycket riktigt, kört en hel del nu sista veckan och blir bara bättre o bättre...en av åtta gånger växlar den hårdare nu...beroende på hur nystartad den är o hur ja gasar men som sagt den har nog lärt sig, för stor skillnad även om ja bara lyckats komma upp i 193 mil nu...men fortfarande besviken! aldrig mer en helt ny bil känner ja me aut....får nog köpa en inkörd aut hedanefter TYVÄRR...

Opel Astra (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang