850 vinge på 940

staren62
22 december 2013 · 41 Inlägg

Hej..ny här hittar ej..
såg tråd innan...men ändå..?
som rubrik..hur fästa fästena?
Tack på förhand.

bluemayth
24 december 2013 · 95 Inlägg

takvinge eller vanlig vinge ? lättast är väl bara borra o genomgående bult sen silikon för tätning

BMW 535 "E28 Power" (1986)
BMW M3 cab (2004)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
24 december 2013 · 3 730 Inlägg

Bakluckevingen passar på 940 och den äldre 240 luckan utan större modd.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
staren62
26 december 2013 · 41 Inlägg

Bakluckevinge...vingen passar perfekt,men fästena(original) behöver "längre" avstånd för att räcka runt att fästa mot kanten.
Distanshylsor?brickor?..hur har Ni gjort?...måste finns någon som gjort detta wink..
Tack!...Go`fortsättning.

turbodeath
26 december 2013 · 2 452 Inlägg

behövs inga nya fästen dom som följer med från volvo passar rätt av o går tillräckligt mot kanten....

döden kommer tillbaka
staren62
26 december 2013 · 41 Inlägg

passar ej rakt av....är väl skillnad då på vingen eller fästena 850-940?
vingen har suttit på 850...
Tack till Er som svarat/ försöker hjälpa!

turbodeath
26 december 2013 · 2 452 Inlägg

nä för har haft själv vinge på på 940 därför jag vet att det passar rakt av....enda är att den får sitta lite närmare ,den ska inte in så långa bak...

döden kommer tillbaka
staren62
21 mars 2014 · 41 Inlägg

bump

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
21 mars 2014 · 3 730 Inlägg

Vad är det du undrar? Har du en 850 vinge och vill sätta den på 940? Bara att montera

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
-Johansson
22 maj 2014 · 45 Inlägg

staren62 skrev:
Bakluckevinge...vingen passar perfekt,men fästena(original) behöver "längre" avstånd för att räcka runt att fästa mot kanten.
Distanshylsor?brickor?..hur har Ni gjort?...måste finns någon som gjort detta wink..
Tack!...Go`fortsättning.

Jag förstår precis hur du menar, har samma problem själv. Själva "krokarna" går inte att haka fast som dom är original då 940ins lucka är för bred. Men någon måste ju sitta på en bra lösning? smile

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
22 maj 2014 · 3 730 Inlägg

Volvolkpg skrev:

staren62 skrev:
Bakluckevinge...vingen passar perfekt,men fästena(original) behöver "längre" avstånd för att räcka runt att fästa mot kanten.
Distanshylsor?brickor?..hur har Ni gjort?...måste finns någon som gjort detta wink..
Tack!...Go`fortsättning.

Jag förstår precis hur du menar, har samma problem själv. Själva "krokarna" går inte att haka fast som dom är original då 940ins lucka är för bred. Men någon måste ju sitta på en bra lösning? smile

Det passar visst!! Ev längre skruv och justera fästena lite

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Maxen Teknisk
22 maj 2014 · 328 Inlägg

Jag använde mig av fästen inklusive skruvar från en 940-vinge när jag monterade min R-vinge. Gick lite lättare, enligt mig, då det är lite skillnad på vinkeln på fästena.

Man får se till att centrera vingen först på luckan och sedan justera in "krokarna" lite grand i taget tills vingen sitter bra. Använde inte några distansbrickor när jag monterade vingen.

OBS! Det går givetvis inte att dra åt fästena ända in mot vingen. 850-vingen är som tidigare nämnts inte lika bred som 940-vingen.

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.
Volvo 940 - T5 "Superstar" (1991)
JohanssonElf
19 maj 2015 · 36 Inlägg

Oekj ska testa detta då min vige kom idag smile

Volvo 940 "Lättryckarn" (1996)
turbodeath
19 maj 2015 · 2 452 Inlägg

alltså är bara o montera vingen på med orginalfästerna,behövs inga brickor emmellan...

döden kommer tillbaka
JohanssonElf
19 maj 2015 · 36 Inlägg

Alltså jag har orginal vinge ! Och det kan gå men då sticker den ut en bit bakom! Ska testa igen och se om det går! provade nyss faktiskt smile

Volvo 940 "Lättryckarn" (1996)
JohanssonElf
19 maj 2015 · 36 Inlägg

turbodeath skrev:
alltså är bara o montera vingen på med orginalfästerna,behövs inga brickor emmellan...

Så sant smile Tack ! Det passar bara att montera smile inge problem! lite pill men funkar smile ska koppla in elen i bromsljudet och fästa mitten delen riktigt i bagage luckan! så inge stjäl den smile


Tack Turbodeath:cool:

Volvo 940 "Lättryckarn" (1996)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
19 maj 2015 · 3 730 Inlägg

JohanssonElf skrev:

turbodeath skrev:
alltså är bara o montera vingen på med orginalfästerna,behövs inga brickor emmellan...

Så sant smile Tack ! Det passar bara att montera smile inge problem! lite pill men funkar smile ska koppla in elen i bromsljudet och fästa mitten delen riktigt i bagage luckan! så inge stjäl den smile


Tack Turbodeath:cool:

Jag har vajer genom vingen och runt bagageluckan på bilar med vinge. Omöjligt att stjäla då. Slipper även göra åverkan på själv luckan då

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Maxen Teknisk
20 maj 2015 · 328 Inlägg

DiwraZ skrev:

JohanssonElf skrev:

turbodeath skrev:
alltså är bara o montera vingen på med orginalfästerna,behövs inga brickor emmellan...

Så sant smile Tack ! Det passar bara att montera smile inge problem! lite pill men funkar smile ska koppla in elen i bromsljudet och fästa mitten delen riktigt i bagage luckan! så inge stjäl den smile


Tack Turbodeath:cool:

Jag har vajer genom vingen och runt bagageluckan på bilar med vinge. Omöjligt att stjäla då. Slipper även göra åverkan på själv luckan då

Samma här, plastöverdragen vajer med rejäla vajerlås.

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.
Volvo 940 - T5 "Superstar" (1991)
JohanssonElf
20 maj 2015 · 36 Inlägg

vart fäster ni den vajern ? smile

Volvo 940 "Lättryckarn" (1996)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
20 maj 2015 · 3 730 Inlägg

JohanssonElf skrev:
vart fäster ni den vajern ? smile

Båda ändarna i ett vajerlås på insidan av bagageluckan

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang