Varför är alla så dåliga på att rösta :)

dawwe ...has left the building...
27 december 2013 · 4 474 Inlägg

Kollade på din bil "Psyco". Tycker den är en 3:a jag med, men jag lät bli o rösta för jag tycker att du fått nog med 3:or idag smile. Motivering: Bilen är RÖD, inte min favvo-färg. Lite för mycket fejk-kolfiber samt "toning".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
27 december 2013 · 2 405 Inlägg

dawwe, med en sådan motivering kan jag gott ta en 3a. De e konstruktiv kritik smile De e lite så jag menar att folk kan bli bättre. Mycket fake kolfiber, japp en hel jävla del xD men de va gratis och de såg bättre ut en endast röd som jag håller med om är en rätt tråkig färg. Iaf på denna

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Mack Forum- och sitemoderator
27 december 2013 · 26 149 Inlägg

Det är inget tvång att rösta.
Jag röstar när jag känner att jag vill. Får denne dessutom en kommentar till rösten så är det ytterliggare speciella omständigheter som avgör detta.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Evildan
28 december 2013 ·
granadadr
28 december 2013 · 7 289 Inlägg

jag har då fått allt mellan 1 och 5,, men inte deppar man ihop för det wink allt är en smaksak,, däremot blir jag lite irriterad över folk som säger guud så ful osv,, jag skulle aldrig skriva så till någon som lagt sin själ i en bil,, trots jag tycker den är apful,, då håller jag hellre käft smile

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
horbybonnen
28 december 2013 · 1 160 Inlägg

dawwe skrev:
Ett exempel på hur man INTE skall rösta, om jag får säg (läs kommentaren). Jag röstar lite då-o-då, absolut inte varje gång jag kikar på nån bil. Är det en "råstajlad" bil så låter jag oftast bli att rösta, då "stajlade" bilar är inte min smak. Volvo är inte min smak heller för den delen, men om jag tittar på en hel, ren o fräsch 740 så ger jag den en 3:a iaf, även om den är helt original o "jättetråkig", men jag uppskattar när en gammal bil hålls i bra skick, även om det är en modell jag verkligen inte gillar.

undrar varför han blev avstängd.  hmmm

SimonT Egen
28 december 2013 · 277 Inlägg

När folk väl röstar är det antingen en 1a eller en 5a har jag märkt. fan inte ofta man får nåt emellan, och inte många som kan uttrycka sin åsikt på ett vettigt sätt

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
28 december 2013 · 2 405 Inlägg

Nu måste man dock skriva en kommentar när man röstar en 1a för motivering. Jag gillar ju att ändra bilen en del så jag är en som föredrar en konstruktiv komentar oavsett om de e en 5a eller 3a många gånger e de bara att folk inte gillar bil märket eller färgen. Men ibland kan se komma saker som är hjälp fulla och man kan ta nytta av i resten av projektet

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
granadadr
28 december 2013 · 7 289 Inlägg

psyco skrev:
Nu måste man dock skriva en kommentar när man röstar en 1a för motivering. Jag gillar ju att ändra bilen en del så jag är en som föredrar en konstruktiv komentar oavsett om de e en 5a eller 3a många gånger e de bara att folk inte gillar bil märket eller färgen. Men ibland kan se komma saker som är hjälp fulla och man kan ta nytta av i resten av projektet

ärligt talat om man inte gillar bilen så ger man väl faan i att rösta???

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 december 2013 · 14 058 Inlägg

granadadr skrev:

psyco skrev:
Nu måste man dock skriva en kommentar när man röstar en 1a för motivering. Jag gillar ju att ändra bilen en del så jag är en som föredrar en konstruktiv komentar oavsett om de e en 5a eller 3a många gånger e de bara att folk inte gillar bil märket eller färgen. Men ibland kan se komma saker som är hjälp fulla och man kan ta nytta av i resten av projektet

ärligt talat om man inte gillar bilen så ger man väl faan i att rösta???

Så gör jag. Sedan så brukar jag alltid kommentera med en positiv kommentar!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
28 december 2013 · 2 405 Inlägg

Var inte meningen till att gör någon irriterad, undrade bara hur andra tänkte då alla har olika åsikter

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
granadadr
28 december 2013 · 7 289 Inlägg

psyco skrev:
Var inte meningen till att gör någon irriterad, undrade bara hur andra tänkte då alla har olika åsikter

tror inte nån vart så irriterad smile

HOPPAS jag

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
28 december 2013 · 2 405 Inlägg

Hehe såg så ut på de vissa skrev smile är bara nyfiken hur andra ser på saker och ting.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Djo
28 december 2013 · 10 157 Inlägg

Ser jag nått jag gillar får den oftast en 5a 4a lägger jag lite motvilligt på bilar jag gillar men inte tycker är riktigt hundra men brukar bli en femma ändå.

Har som lägst lagt 3a men brukar i sådana fall inte rösta alls istället.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Xoff Volvo tönt... =)
28 december 2013 · 2 344 Inlägg

gravityone skrev:

Xoff skrev:
Gillar man inte bilen låter man ju bli att rösta, för som sagt, bara för att jag kanske inte gillar tex golf så ger ju inte jag en 1a för det, rösterna skall ju inte vara för vad jag gillar för bil och inte, utan för dem som har ett intresse i bilen...

Fast är inte hela poängen med röst systemet att man ska kunna ge bilar även låga betyg? För om alla bara ger varandra 5or kommer ju resultaten ändå inte att stämma. Kan lika gärna lägga ner röstsystemet helt och hållet då.

Hade det stämt bättre menar du? jag hittar en 240 av äldre modell i toppskick, ser bättre ut än när den lämnade fabriken, men jag gillar ju inte 240 så jag petar på en 1a, hur stämmer det resultatet?

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
it_mutt Avstängd
28 december 2013 · 10 388 Inlägg

Xoff skrev:

gravityone skrev:

Xoff skrev:
Gillar man inte bilen låter man ju bli att rösta, för som sagt, bara för att jag kanske inte gillar tex golf så ger ju inte jag en 1a för det, rösterna skall ju inte vara för vad jag gillar för bil och inte, utan för dem som har ett intresse i bilen...

Fast är inte hela poängen med röst systemet att man ska kunna ge bilar även låga betyg? För om alla bara ger varandra 5or kommer ju resultaten ändå inte att stämma. Kan lika gärna lägga ner röstsystemet helt och hållet då.

Hade det stämt bättre menar du? jag hittar en 240 av äldre modell i toppskick, ser bättre ut än när den lämnade fabriken, men jag gillar ju inte 240 så jag petar på en 1a, hur stämmer det resultatet?

Under förutsättning att du kan stå för/motivera din röst, så stämmer det ju alldeles ypperligt. I -min- värld kan inte en ex.vis 740 vara en femma, oavsett skick och bygg osv, den blir kanske inte heller en etta, men iaf.

Rösterna ska ju återspegla vad "gorg tycker".

Högst personligen tycker jag väl att ettor är för riktiga vrak eller liknande. Och jag skulle aldrig ge en bil som jag inte gillar i modell (eller tillverkare) en etta rent därav. Men, vi är ju givetvis alla olika

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
caromania Forummoderator
28 december 2013 · 9 296 Inlägg

Jag röstar mest 5 när jag röstar vilket är ganska sällan, vilket betyder att jag inte sätter lägre betyg. Ser ingen orsak att rösta om jag inte gillar bilen. Sedan har jag ju själv fått några ettor på min Austin och det brukar ju gå att härleda till någon som blivit ledsen i forumet. Det är oväsentligt även om det kan störa mig lite. Jag har full förståelse för att man inte delar min passion med öppen Brooklands-räser från 30-talet, men att ge en bil med handknackad aluminiumkaross, cellulosalack i 12 lager och allt - allt - allt utfört av mig själv betyget 1 är ju ganska fånigt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
InTheWhite
28 december 2013 · 2 151 Inlägg

Jag försöker hitta något positivt i alla bilar jag kollar på, och kommentera detta. En äldre bil med lite patina men som ändå behandlas med omsorg och hålls i ordning, kan likväl få en femma som den glänsande snyggt stylade nyare bilen.

Tricitum
28 december 2013 · 240 Inlägg

jag röstar nästan alltid när jag har varit inne och kikat på en bil.
Jag ogillar BMWs och Volvos, men bara för jag inte gillar dom bilarna slänger jag inte iväg en 1a.
Jag kan tycka vissa BMWs eller Volvos är snygga, men skulle aldrig tänka mig ha en själv.
Men jag röstar hur bilen ser ut, bara för jag ogillar ett bilmärke så lägger jag inte en 1a.
Tror jag har röstat allt från 1 till 5 på flera bilar, brukar även slänga iväg en kommentar om någon har gjort något som fascinerar mig oavsett bilmärke smile

gravityone Fixare
28 december 2013 · 321 Inlägg

it_mutt skrev:

Xoff skrev:

gravityone skrev:

Fast är inte hela poängen med röst systemet att man ska kunna ge bilar även låga betyg? För om alla bara ger varandra 5or kommer ju resultaten ändå inte att stämma. Kan lika gärna lägga ner röstsystemet helt och hållet då.

Hade det stämt bättre menar du? jag hittar en 240 av äldre modell i toppskick, ser bättre ut än när den lämnade fabriken, men jag gillar ju inte 240 så jag petar på en 1a, hur stämmer det resultatet?

Under förutsättning att du kan stå för/motivera din röst, så stämmer det ju alldeles ypperligt. I -min- värld kan inte en ex.vis 740 vara en femma, oavsett skick och bygg osv, den blir kanske inte heller en etta, men iaf.

Rösterna ska ju återspegla vad "gorg tycker".

Högst personligen tycker jag väl att ettor är för riktiga vrak eller liknande. Och jag skulle aldrig ge en bil som jag inte gillar i modell (eller tillverkare) en etta rent därav. Men, vi är ju givetvis alla olika

Ja det tycker jag stämmer bättre. Men att rösta enbart för att man inte gillar en viss modell alt märke låter lite konstigt. Varför är man då inne och kollar på bilen från första början?

Om jag själv skulle rösta (är väldigt ovanligt) så kollar jag på skick och är bilen ombyggd så kollar jag även på hur bra det är gjort. Personligen lägger jag mig sällan i hur folk vill ha sina bilar men ska man bygga om kan man ju lika gärna göra det ordentligt.

Således att bara rösta för att man inte gillar vissa modeller eller bliar blir ju fel. Dock finns inget röstssystem som är idiotsäker om man inte gör en FB med bara en tumme upp och dom som inte gillar den inte kan göra tumme ner. Men blir ju inte samma respons om man vill ha konstruktiv kritik. Däremot tycker jag självklart att man ska motivera sin röst till respektive bilägare.

Lone Star Garage
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang