4053
Sök

Volvo V70 2.4T GDS topplockspackning har gått behöver råd(Bilägaren har lagt upp annons och funderar på köp)

3 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
Hallå allihopa för att framföra är jag totalt värdelös på bilar och försöker lära mig så mycket som möjligt och vill gärna ha bra tips och konkreta svar samt inge ''bilsnack'' pågrund av att jag inte förstår det än heh!

Sådär to the case!

Hittade en annons på en Volvo V70 2.4T GDS för 5500kr där toplockspackningen har gått och bilen är avställd och obesiktat.
Det jar undrar är ifall det är värt att köpa den bil och sedan ringa en bärgare för att köra denna bil direkt till en verkstad där dom då byter allting som behöver bytas kanske någonting annat har pajat också pågrund av detta fel den har.

Då jag inte vet priser på detta undrar jag hur mycket om nu bara topplockspackning behöver lagas vad kan detta kosta? har hört rykten om över cirka 15000kr är detta sanna?
Bilen har också gått 30000 - 35000 mil ? Är det värt att köpa denna bil?

Tack på Förhand!
Mvh Knazex!

God fortsättning!

8 277 Inlägg
29 december 2013
Det dyraste jag vet någon har betalat är 18.000. Men uppåt 10.000 kan man säkerligen komma upp i på verkstad. Dock spelar valet av verkstad in rejält på kostnaden. Sen tillkommer ju bärgare. Skicket i övrigt spelar ju in, men det är ju bara att jämföra mot liknande bilar för 15.000 så får du ett hum om det är värt det eller inte.

3 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Det dyraste jag vet någon har betalat är 18.000. Men uppåt 10.000 kan man säkerligen komma upp i på verkstad. Dock spelar valet av verkstad in rejält på kostnaden. Sen tillkommer ju bärgare. Skicket i övrigt spelar ju in, men det är ju bara att jämföra mot liknande bilar för 15.000 så får du ett hum om det är värt det eller inte.

Okej Jag skippar nog bilen! får bli en annan och så får jag lägga upp ett projekt när jag rustar upp en annan bil här på Garaget! big_smile

Tack för svar! big_smile

Sök