Hoppas att det är så enkelt att det var packningen till oljelocket som gjorde så att det var olja på ventilkåpan, så jag slipper riva vevhusventilationen...
Du får gärna återkomma om du märker någon skillnad med nya tändkablar/stift
Körde henne en sväng ikväll, kan väl inte säga att jag kände nån skillnad, hon gick bra som vanligt Det var väl mer i förebyggande syfte, känns gött att ha fräscha grejer och har läst att man ska hålla tänddelarna fräscha på dessa bilar...
Skönt med rena och fina delar Bästa känslan när man skruvat tillbaka allt och den går som en dröm. Angående packningen vid oljelocket så löse det mitt problem med oljan där under! Har nya tändstift liggandes kanske ska byta dom snart då.
Skönt med rena och fina delar Bästa känslan när man skruvat tillbaka allt och den går som en dröm. Angående packningen vid oljelocket så löse det mitt problem med oljan där under! Har nya tändstift liggandes kanske ska byta dom snart då.
Helt klart skön känsla, men hade lite problem på vägen dit, batteriet var ju urladdat igen så fick putta den ut ur garaget o sen fixa starthjälp...sen när jag skulle köra iväg så hoppa gasvajern av!
När jag skruvade loss delarna för rengöring så skulle jag byta vakuumslangar på nåt (fattade inte vad det var, men fick hjälp att reda ut det), men det är alltså magnetventilen som är byglad och wastegaten är inställd på ett konstant turbotryck. Jag vet inte vad den laddar för jag har ingen mätare.
Som jag fattar det så är det i och med detta att knacksensorer inte fungerar på det sätt det är tänkt.
Detta ska åtgärdas, magnetventilen ska kopplas in, vakuumslangarna ska bytas ut, wastegaten ska ställas på ett grundtryck, sen ska den chippas med steg 1. Förväntar mig inte att den ska gå bättre men iaf kommer man känna sig tryggare när man gasar.
Snart ska jag till Autotech och få hjälp med att fixa vakuumslangarna från turbo till magnetventil och insug. Blir ett steg1 chip och en kontroll av turbon också så att allt fungerar som det ska. Monterar dit ett nytt bränslefilter också, det är nåt som jag inte vill greja med själv
hehe, får man fråga varför du inte vill greja med bränslefilter själv?
När det kommer till bensin så blir jag lite lätt nervös...tur att man är svag för grupptryck fast man är över 30
Nu är det bytt och det var inte svårt, gick ganska smidigt, men bulten till själva "spännbandet" som håller filtret gick riktigt trögt, trots att jag dränkte den med rostlösning. Tur att den inte gick av...
Jag läste runt lite idag och det var nån som hade bytt och hade det suttit silvertejp runt kopplingarna så dessa inte var skitiga och dem gick smidigt att lossa...så jag snodde den iden och satte även silvertejp runt kopplingarna. Om det här är en korkad idé får ni gärna skriva det.
Tack för att ni "pushade" mig till att byta själv!
Riktigt smart detdär med silvertejpen! men frågan är ju om det verkligen kommer sitta sen när du kör i vattenpölar? kanske bara är jag som underskattar silvertejpen
Man får väl kolla skicket på tejpen en gång om året och i så fall byta.
En tanke jag fick är väl att det kanske kommer in smuts som ligger kvar innanför tejpen...ja men jag testar så får vi väl se om fem år när jag byter igen
Köpte en begagnad magnetventil ifall den som satt där inte skulle fungera, med tanke på att den ska kopplas in som det är tänkt. Fixade till den som jag köpte och bytte direkt. Det är ju en "gummihylsa" som håller magnetventilen, så den gick att fixa till med Turtle List Fix.
Trevligt med Autotech-mjukvara och skönt att bilen går bättre!
Gamla chippet kommer från TM-racing, chippades samtidigt som växellådan byttes om jag inte minns fel
Ja det stämmer ju för det står ju på kvittot jag fick med vid köpet.
Men jag hörde att TM inte gjorde mjukvaran i chippet, utan att det är någon annan firma som gjort det...men det här är ju vad jag hört, inte vad jag vet
Så jag vet ju inte vad hon har laddat tidigare, men nu ska hon ladda på 1,1-1,2bar och allt verkade bra när dem provkörde, inga läckor.