Ja jag fick nya damasker skickade till mig utan problem. Det som skilde dem åt var att dessa låg inplastade och kändes mjukare, men kanske inbillar mig där... Hur som helst så hade jag lite drivknutsfett på konen den här gången, i kombination med WD-40 som rekomenderas. Tror att tekniken är att man drar på den på konen, sen skjuter man den över drivknuten med ett enda drag. En jävla lättnad iaf
Klammrar/spännband på plats
Nya låsmuttrar (art.nr 9200250)
Loctite på splinesen
Så ser det ut nu, finns ju lite överflödig damask på stora sidan som man hade kunnat skära bort, men det får sitta som ett extra skydd typ Tanken på att punda till det och skära fel avskräcker helt i det här läget
Så skönt att det gick vägen tillslut! Alltid varit skeptiskt till kona men nu vet man ju att det funkar tills nästa gång!
Ja helt klart gött nu när det sitter! Ja när man ser konen så börjar man verkligen tvivla, men det gick lätt med WD-40 och när man smort upp hela konen med drivknutsfett
Härligt med lite service som många glömmer bort ibland
Ja absolut, det är gött! Nu är det bara att släcka service-lampan. Har VOL-FCR och kabel, men nån som har koll på hur man får det att funka med Win XP, tänker drivrutiner o öppnande av port osv?
Härligt med lite service som många glömmer bort ibland
Ja absolut, det är gött! Nu är det bara att släcka service-lampan. Har VOL-FCR och kabel, men nån som har koll på hur man får det att funka med Win XP, tänker drivrutiner o öppnande av port osv?
Har funkat för mig att bara plugga in VOL-FCR kablen i RS232-uttaget på datorn och sen in i bilen, sen har jag kunnat kolla allt. Köpte nån usb-adapter till kabeln med men den ville inte fungera..
Har aldrig sett bromsvärden över 2,9 Kör du för belägg?
Mycket fin bil btw :-)
Kör med belägg och skivor från Brembo
Tackar!
siiimooon skrev:
Har funkat för mig att bara plugga in VOL-FCR kablen i RS232-uttaget på datorn och sen in i bilen, sen har jag kunnat kolla allt. Köpte nån usb-adapter till kabeln med men den ville inte fungera..
Ja en sån kabel har jag ju inte, men jag köpte en "KKL ver 409.1 VAG-COM", det är USB på den. Har fått det att fungera, fast då var det med Win 7, det operativsystemet hittar ju själv drivrutiner för hårdvaran...XP är ju inte lika smart liksom Får väl sätta mig att söka runt lite och sen testa, men sånt är ju riktigt tråkigt
Ja men visst, skulle bara dra iväg o tvätta av henne inför bilträffen på lördag och upptäcker drivknutsfett på båda fälgarna fram
Ser alltså likadant ut på båda sidorna?! Fattar inte vad som har gått fel, för kämmorna sitter kvar, så den måste ju ha spruckit. De var hela när jag monterat dem, för jag torkade rent utsidan med trasa så det är jag helt säker på. Så måste ju ha hänt efter jag varit ute och kört igår. De som satt där tidigare, iaf på ena sidan var ju hel så dem tidigare har ju gått fritt...teorier?
Gött att allt jobb måste göras om och dessutom torka rent allt jävla fett från oken, bromssköldarna, stötdämparna osv...
Ja verkligen, det här var ju inte vad man tänkte när man läste nåt om 10 års garanti...?
//
Kunde inte riktigt släppa det och gick ut och kollade, torkade rent och hittade sprickan. Kan ju bara gissa men antagligen så ser det likadant ut på andra sidan.
Aj fy fan.. Det där är riktigt jobbigt att torka rent. Drog själv en damask på en vit 850S Hela jävla sidan utmed bilen var ju full av klet
Det känns ju som att du ska köra på vanliga damasker nu istället för den där skiten kan verkligen inte vara något höjdare om man knappt ens får på de och dessutom går sönder inom några få mil.
Aj fy fan.. Det där är riktigt jobbigt att torka rent. Drog själv en damask på en vit 850S Hela jävla sidan utmed bilen var ju full av klet
Det känns ju som att du ska köra på vanliga damasker nu istället för den där skiten kan verkligen inte vara något höjdare om man knappt ens får på de och dessutom går sönder inom några få mil.
Ja ser inte fram emot att göra rent det där...
Så kommer det att bli, sätter inte dit damasker i silikon en gång till. Sen måste jag ju köpa nya låsmuttrar igen. Nu funderar jag på att plocka ur axlarna och byta både inre och yttre damasker, eventuellt så byter jag de yttre drivknutarna. Har du haft ur axlarna, är det mycket jobb och är det regel att man förstör packboxarna då?
Aj fy fan.. Det där är riktigt jobbigt att torka rent. Drog själv en damask på en vit 850S Hela jävla sidan utmed bilen var ju full av klet
Det känns ju som att du ska köra på vanliga damasker nu istället för den där skiten kan verkligen inte vara något höjdare om man knappt ens får på de och dessutom går sönder inom några få mil.
Ja ser inte fram emot att göra rent det där...
Så kommer det att bli, sätter inte dit damasker i silikon en gång till. Sen måste jag ju köpa nya låsmuttrar igen. Nu funderar jag på att plocka ur axlarna och byta både inre och yttre damasker, eventuellt så byter jag de yttre drivknutarna. Har du haft ur axlarna, är det mycket jobb och är det regel att man förstör packboxarna då?
Oftast så går det att bara "dra" ut drivaxlarna. Känn efter glapp i knutarna bara. Du åker på att byta olja i lådan och packboxarna är lika så bra att byta om du ändå har ur de. Det håller säkert med de gamla men jag hade bytt till nya så slipper man bekymmret med att de börjar läcka om några hundra mil.
Man bör vara två när man har ur drivaxlarna spec på den långa. Brukar gå fint att bara släppa på muttern. Ge den en smäll innåt och lossa på bulten till länkarmen. Sen drar man den åt sidan och sen sätter man tillbaka länkarmen efter man har fått ur drivaxeln. Sen är det bara att dra jakt ur. bara att släppa på fästet för den långa axeln med.
Det går år ca 2L olja i lådan dessutom. Har art nr på
11 617 45 Olja Åtgår två st. Alt är det detta 31 280 771 Men det ena är ersatt med det andra så vilket du säger spelar ingen roll 68 434 81 Drivknutstätning Bör vara den. åtgår 2 st.
de där är fett dryg min damask har också gått sönder på ena sidan dok inte lika illa som på din då min är de bara fett på damasken och lite på skölden än så länge