Vid månadsskiftet ska jag besiktiga henne så jag vet vad jag ska/kan prioritera framöver...men nya stötdämpare och fjädrar hade varit trevligt. Ska byta ut nivomat till vanliga dämpare bak.
Står i valet mellan Sahs stötdämpare (är väl det som satt på original) och Eibach sänkningssats 30mm:
Nu har jag kört ca 25 mil sen jag bytte packningen till oljelocket och idag när jag tog bort tändstiftskåpan så var det helt torrt. Hoppas att det var så enkelt att packningen var slut och det hade runnit ner olja till tändstiften.
När jag ändå höll på tog jag bort kontakten som går från vevhusventilationen, som sitter på röret till turbon, har sökt men inte fattat vad den kontakten gör...nån som vet? Den var iaf inte igensatt, gjorde rent och satt tillbaka.
När jag satt tillbaka kontakten hittade jag en slang som inte satt fast, gick iväg under motorn, så det var bara att palla upp bilen och krypa under...
Den gick ju ingenstans, nån som slängt ner en slang bara...
Jag tror att PTCn den med kontakten på är någon slags resistor som blir varm för att slippa kondens vatten. kan ha fel :)Men den ska värma upp iaf. Vad hade du för storlek på silikon slangen från WG till insug?
Okej perfekt blir en beställning där då. Alla andra slangar där vid turbon det är väl 4mm också?
Nej, om du tänker på dem som går från turbo/insugsrör till magnetventil så är dem större, tror att dem är 5mm. Jag kan kolla detta, annars har jag artikelnummer på den slangen som man köper per meter från Volvo om du hellre vill ha det? Tror den gick på ca 150kr för en meter.
Varit ute och monterat dem nya bussningarna till växellänkaget.
Såhär ser dem ut i jämförelse med varann
Hur det ser ut när man tagit bort bussningen
En bussning var helt slut
Monterat och klart
Var ut och provkörde, den känns lite taightare i växlingarna, men jag har tidigare upplevt problem med att lägga i trean från fyran, hoppas att dessa löser det problemet...långsökt kanske
Nu har jag monterat C70 styrstopp, hoppas att däcken inte ska ta i nu. I mina länkarmar var det inte hål rätt igenom för nitarna så jag provade först med dem popnitarna (från Volvo) som jag köpte med styrstoppen, det fungerade tyvärr inte, dem var för korta. Så jag borrade hål rätt igenom länkarmarna och köpte popnitar i dimension 4x16mm.
Ja det var inga problem eftersom det redan fanns hål där (inte rätt igenom), så det gick snabbt o lätt.
Efter jag bytt så knakade/knackade det lite när man svängde fullt, sökte runt lite och det var nån som skrev att Volvo brukade ha fett på styrstoppen för att motverka det...sanning eller inte så fungerade det för mig iaf. Det blev bra med dem styrstoppen
Jaha...bussningarna till krängningshämmaren passade inte alls, så det fick bli en ny krängningshämmare från Volvo för 1500kr istället, var ju inte riktigt vad man hade tänkt sig.
Men va fan gör det när man fick hem en 850 BTCC idag...måste ha varit ett svagt ögonblick när jag budade på denna