Idag har jag dragit på sommardäcken och jag visste ju att det fanns en skada på ena innerskärmen pga att ena styrstoppet hade lossnat (nu sitter det styrstopp från C70). Så det blir att byta denna innerskärmen när jag byter stötdämpare.
Vinterdäcken är rengjorda och klara för vinterförvaring, inte ett märke på dem och däcken fick rulla ca 100mil, så dem blev väl precis inkörda tills dem åker av
Har påbörjat arbete med att lägga nytt rostskydd i hjulhusen bak, såg att det inte var så bra när jag bytte till sommardäcken. Så började med att skrapa bort det gamla och sedan tvättade jag rent, kommer ta andra sidan också. Sen tar jag henne till tvätthallen och tvättar rent med högtryckstvätten, efter det får hon stå och torka i garaget i ett par dagar innan jag lägger på nytt rostskydd.
Ja det här är vad jag tänkt använda för att rostskydda, kör Hagmans primer som grund, sen T03 för att komma åt i springor osv. Sen pensla F40 tjockflytande och sist underredsmassa där det är extra utsatt för stenskott, mot bakdörren tex.
Fick hem nya blinkers idag och hade sedan tidigare nya Volvo original lamphållare liggandes. Väntar på nya blinkers till skärmarna också, sen byter jag ut dem gamla
Nu är ena sidan klar, det är ju inget man blir tårögd över men det var funktion som gällde den här gången...
Man kunde använda T03 som primer så den har jag lagt två lager med. Man kom även upp bakom innerskärmen med den. Sedan penslat två lager F40 som har fått torkat en dag emellan. Avslutade med underredsmassan mot bakdörren och även i överkant.
Efter primern T03
Köpte nya plastmuttrar till innerskärmen, det var lite skillnad...