Volvo 940 bakljus. koppla så blinkers lyser rött med blinkar oranget (switchback diod)

Abris_HC
3 januari 2014 · 21 Inlägg

Tjenare!

Är lite fundersam om de är nån som testat och få in en switchback diod i en 940 sedan?

http://www.diodhuset.se/diod-led-lampor … p-s1%2F328

är lite fundersam ifall nån har nåt bra tips!

har fixat så jag har extra parkeringslampor bak, men nu är jag fundersam om de går och göra samma sak på blinkersen fast med dessa switchback dioder!

Nån som testat eller vet på ett ungefär vart man ska löda fast kablarna för och få blinkers/parkering på samma?

Mycket tacksam för bra svar/tips!

Volvo 944 turbo "Vintervila" (1994)
sweeken
3 januari 2014 · 338 Inlägg

Jorda "chassiet" på lampan
Koppla en av "klumparna" till + till bakljus/postion
koppla den andra till + plus till blinkers med 21w motstånd imellan

Det borde fungera...

Abris_HC
3 januari 2014 · 21 Inlägg

sweeken skrev:
Jorda "chassiet" på lampan
Koppla en av "klumparna" till + till bakljus/postion
koppla den andra till + plus till blinkers med 21w motstånd imellan

Det borde fungera...

Du har inte en bra bild på en 940 lamphållare bak där man ser vart man ska löda ungefär?

Är lite fundersam vilken av alla trådar på kretskortet man ska löda in kabeln på tongue

Volvo 944 turbo "Vintervila" (1994)
sweeken
3 januari 2014 · 338 Inlägg

Abris_HC skrev:

sweeken skrev:
Jorda "chassiet" på lampan
Koppla en av "klumparna" till + till bakljus/postion
koppla den andra till + plus till blinkers med 21w motstånd imellan

Det borde fungera...

Du har inte en bra bild på en 940 lamphållare bak där man ser vart man ska löda ungefär?

Är lite fundersam vilken av alla trådar på kretskortet man ska löda in kabeln på tongue

Nej, men det går ju att mäta med en multimeter vart plus till dem är. Annars kan kanske någon annan fixa bild (jag har ingen 745/945)

Abris_HC
3 januari 2014 · 21 Inlägg

sweeken skrev:

Abris_HC skrev:

sweeken skrev:
Jorda "chassiet" på lampan
Koppla en av "klumparna" till + till bakljus/postion
koppla den andra till + plus till blinkers med 21w motstånd imellan

Det borde fungera...

Du har inte en bra bild på en 940 lamphållare bak där man ser vart man ska löda ungefär?

Är lite fundersam vilken av alla trådar på kretskortet man ska löda in kabeln på tongue

Nej, men det går ju att mäta med en multimeter vart plus till dem är. Annars kan kanske någon annan fixa bild (jag har ingen 745/945)

kanske glömde skriva de . men är en 944!

får väl åka och införskaffa en multimeter och testa mig fram smile

får tacka för svaren!

Volvo 944 turbo "Vintervila" (1994)
dsrolf
3 januari 2014 · 804 Inlägg

Det är inte svårt att se vilken tråd som går till bakljus, ta loss hållaren så ser man direkt vilken som är bakljus eller så kan du titta på min bild där jag har lött fast en kabel för att få extra bakljus!

Abris_HC
4 januari 2014 · 21 Inlägg

dsrolf skrev:
Det är inte svårt att se vilken tråd som går till bakljus, ta loss hållaren så ser man direkt vilken som är bakljus eller så kan du titta på min bild där jag har lött fast en kabel för att få extra bakljus!

bakljus har jag . men ska försöka göra samma fast med blinkersen och bakljusen!

Men borde väl va ungefär samma?

Om inte annat skulle du kunna ta en bild där du visar på ett ungefär vart jag ska sätta kablarna?

skulle vart riktigt nice smile

Volvo 944 turbo "Vintervila" (1994)
dsrolf
4 januari 2014 · 804 Inlägg

Har bild på en hållare, ska lägga upp den direkt och då får du montera en tvåpolig hållare även till blinkersen och har du tvåpolig till bak/bromsljus så är det bara koppla en kabel i mellan dom!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang