Byta lamell på en ford puma

lundvall92
3 januari 2014 · 1 Inlägg

hejsan kopplingen på min bil har precis rasat och jag tror att det är lamellerna som har skjutit och undrar nu hur jävligt det är att byta på en Ford puma om det är värt att ens försöka ge sig på själv eller om det är alldeles för jävligt på den här typen av bil

jimb_o TSR
4 januari 2014 · 100 Inlägg

lundvall92 skrev:
hejsan kopplingen på min bil har precis rasat och jag tror att det är lamellerna som har skjutit och undrar nu hur jävligt det är att byta på en Ford puma om det är värt att ens försöka ge sig på själv eller om det är alldeles för jävligt på den här typen av bil

Har du ingen större erfarenhet av att mecka och ingen lyft så skulle jag rekomendera å lämna in
är man lite erfaren och har en lyft så i sig är det inget svårt å byta men du byter lameller och tryckplatta samtidigt och urtrampningslagret
men kolla så det inte är läckage på slavcylinder eller dyligt först.

Volvo V70 2,4t "TSR" (2000)
Volvo 945 Classic "TSR" (1998)
zzr94092
4 januari 2014 · 4 400 Inlägg

ibland så ska även svänghjulet bytas åxxå,men hur det är med det på Ford vet jag inte,kanske inte ens är ett dubbelmassesvänghjul på bilen.

jimb_o TSR
4 januari 2014 · 100 Inlägg

vad är det för motor?

Volvo V70 2,4t "TSR" (2000)
Volvo 945 Classic "TSR" (1998)
Evildan
4 januari 2014 ·

Om du letar tips på hur du skall gå till väga så sök på FORD Fiesta MKIV då det är den bilen som till stor del döljer sig under skalet.
Det är för en hobbymek inte svårt att demontera växellådan på en sådan oavsett om du har 1.4l eller 1.6l eller 1.7l.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang