5349
Sök

Min Cadillac Coupe Deville 1972 vägrar starta

Cadillac_The_King
4 januari 2014
Trådstartare
Tjenare tjenare . Tänkte höra om nån är duktig på motorer. Är så här att min Cadillac vägrar att starta har försök i 2 dagar men hon startar ens inte med startgas . Har prövat o bytt batteri tänkte köra in henne i garaget nu . Då jag inte har haft plats under julen så har hon fått stå ut det är original motorn från Cadillac är än 472 . Hon har bensin hon tänder inte ens men motor går runt när man vrider om motorn . Någon som har haft samma problem så får du gärna berätta hur du fick igång den då jag skall på börja renovering snart  . Vill man ju få henne torr o ren innan man börjar meka med na :-) ha det bra så länge

Vettemannen
4 januari 2014
Trådstartare
Det kan ju vara fel på brytarspetsarna eller tändspolen.

/Benny

Cadillac_The_King
4 januari 2014
Trådstartare
Var fördelar locket som spökade . Köpte ett nytt så gick hon igång . Nu står hon i garaget på bil lyften :-) imon blir det äntligen o sätta igång o skruva

Vettemannen
4 januari 2014
Trådstartare
Cadillac_The_King skrev:
Var fördelar locket som spökade . Köpte ett nytt så gick hon igång . Nu står hon i garaget på bil lyften :-) imon blir det äntligen o sätta igång o skruva

Va bra att du fick igång den! Kul att du skrev i tråden vad felet var!!

/Benny

Cadillac_The_King
4 januari 2014
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Cadillac_The_King skrev:

/Benny

Mjo det va kul köpte lite andra tänd delar med allt gick på 400:- inte så farligt o det var på mekonomen

Vettemannen
4 januari 2014
Trådstartare
Cadillac_The_King skrev:
Vettemannen skrev:
Cadillac_The_King skrev:

/Benny

Mjo det va kul köpte lite andra tänd delar med allt gick på 400:- inte så farligt o det var på mekonomen

Jo, Mekonomen är ju ombud för Hansen Racing och delar till dessa gamla gjutjärnsspisar är inte alls så dyrt!! smile

/Benny

Sök