2651
Sök

S14 Goes Sick

försöka få en clean & stark s14

Lackerare
61 168 Visningar
Uppdaterades senast 29 mars 2015
2Fast4You
499 Inlägg
25 februari 2014
#81
Tycker det är väldigt onödigt att byta ut dom blå slangarna, man relaterar ju alltid blå silikonslangar till sportigare bilar och jag tror inte svarta slangar skulle se snyggt ut.


Lackerare
587 Inlägg
25 februari 2014
Trådstartare
#82
ArvidsZon skrev:
Tycker det är väldigt onödigt att byta ut dom blå slangarna, man relaterar ju alltid blå silikonslangar till sportigare bilar och jag tror inte svarta slangar skulle se snyggt ut.

ska ej byta slangarna har ja bestämt mig kostar 3900 kr för slangarna då det är det bästa märket som finns samco så blir bara o pulverlacka ventilkåpan o putsa på hela motorn


Japansk
72 Inlägg
2 mars 2014
#83
Gunnars gamla motor ?

Samarbetspartners: SSR-Nordic, spacer.se, Raidopower.se

Lackerare
587 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
#84
stämmer bra det smile


Lackerare
587 Inlägg
3 mars 2014
Trådstartare
#85
VA tror ni om orange brytning typ ford rs orange funderar på om man ska köra på brun lack sen motorrummet o bagageutrymmet i rs orange o sen massa chrome/polerat detaljer  i motorutrymmet


VD Hammar
613 Inlägg
3 mars 2014
#86
ang RS orange.
Inget snyggt ur styling synpunkt men helt klart riktigt race!!

MVH Johan

53 Inlägg
3 mars 2014
#87
Jag tror på det... Den färgen är en jävligt snygg färg i övrigt och kan bli en rätt skön brytning!


Lackerare
587 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
#88
här kommet motorspecet smile

Alla slangar bytta till blå Samco silikonslangar
Blocket topdeckat, borrat till första överdimensionen.
Vevaxel fullt uppmätt och polerad
Eagle stakar
ARP bultar överallt (topp, ramlager och vev)
CP pistons kolvar
Fullt roterande balanserat till 0,5 gram på 2 tums radie
Ny oljepump och vattenpump
Stort oljetråg GReddy med skvalpplåtar
Ny kamkedja, sträckare och kedjeförare
Toppen planad med bearbetade förbränningsrum och borttagna squish kanter, portade kanaler. Mirafrästa ventilsäten, nya tätningar och styrningar.
SuperTech incornel avgasventiler
Brian Crower titanium retaniners och ventilfjädrar
Tomei kammar 272 grader, 12,5mm lyft
Tomei stälbart kamdrev på avgassidan och borttagen VVT (avgasdrev=Primera insugsdrev)
Nya vippor och lyftare
Power Enterprices topplockspackning
Bosch 1680cc spridare
Sard fuel rail
Äkta WAG tändspolar, nya
80mm spjällhus
JUN insug
AN 10 x 2 till vevhusventilation
Garret 3071r kullagrad turbo, intern WG
Megan Racing grenrör
Nismo motorkuddar
Tomei rocker arm stopper
Givetvis nya packningar överallt
Pneumatisk kopplingsdosa för vakuum slangar
GReddy/Grex oil sandwich
Haltech Platinum Sport sprut
Z32 växellåda med short shift
Custom byggd delad kardan med stödlager-bolt on
Sachs 618 tryckplatta med (separat och integrerad balanserat) lättat svänghjul och 6-puckad lamell


392 Inlägg
6 mars 2014
#89
Mycket gott godis i motorn!

Lackerare
587 Inlägg
6 mars 2014
Trådstartare
#90
Tackar tackar jaa faktist så är ja sjukt nöjd o det ända som ja skulle vilja byta är turbo o grenröret men de blir nästa år det får duga i  år smile


392 Inlägg
6 mars 2014
#91
Fy fan, riktigt trevlig spis du fått tag i!
Sjukt nice.

MVH//Jonas

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!

Lackerare
587 Inlägg
6 mars 2014
Trådstartare
#92
Orange_Dragon skrev:
Fy fan, riktigt trevlig spis du fått tag i!
Sjukt nice.

MVH//Jonas

ja den e nice tack tack smile


Lackerare
587 Inlägg
6 mars 2014
Trådstartare
#93
idag har ja slipgrundat skärmarna o även hunnit slipa dom inför lack sen har jag lagt igen hålen i bakluckan och shittat dom så de får torka till på måndag  o om 2 veckor blir de o ta o flytta hela bilen från garaget till skolan för o börja med karossen smile

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1897785_10203187993281276_38971856_n.jpg


Lackerare
587 Inlägg
9 mars 2014
Trådstartare
#94
polaren svarvade en växelspaks knopp åt mig vad tycks smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/91/90444/90444-c39340869ca4369415b4352e4e86efb9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/91/90444/90444-ee85ff0591101b7c8436d8a495e3554b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/91/90444/90444-ac7d15115c29199f6bddb684e901d8b5.jpg
Senast redigerat av Gc8 (9 mars 2014)


2Fast4You
499 Inlägg
10 mars 2014
#95
Är den gjord i stål så vet jag en som kommer svarva växellådsdrev iallafall. smile


Lackerare
587 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#96
ArvidsZon skrev:
Är den gjord i stål så vet jag en som kommer svarva växellådsdrev iallafall. smile

nejnej ingen stål


1 574 Inlägg
11 mars 2014
#97
ArvidsZon skrev:
Är den gjord i stål så vet jag en som kommer svarva växellådsdrev iallafall. smile

Varför skulle du svarva just dom om den va gjord i stål? org spaken är ju i stål också? wink
Sen är de nog ingen låda som gillar karateväxlingar om du syftade på just de roll

OT, ser riktigt bra ut med den lacken du valt! men bryt inte av den med orange... kör hellre på svart eller vit om du skulle behålla de blåa silikonslangarna! smile


Lackerare
587 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
#98
Brago skrev:
ArvidsZon skrev:
Är den gjord i stål så vet jag en som kommer svarva växellådsdrev iallafall. smile

Varför skulle du svarva just dom om den va gjord i stål? org spaken är ju i stål också? wink
Sen är de nog ingen låda som gillar karateväxlingar om du syftade på just de roll

OT, ser riktigt bra ut med den lacken du valt! men bryt inte av den med orange... kör hellre på svart eller vit om du skulle behålla de blåa silikonslangarna! smile

jag har ej org låda har en z32 låda som tål mkt stryk. och nej blir o köra på svart brunt o kanske chrome detaljer


2Fast4You
499 Inlägg
11 mars 2014
#99
Brago skrev:
ArvidsZon skrev:
Är den gjord i stål så vet jag en som kommer svarva växellådsdrev iallafall. smile

Varför skulle du svarva just dom om den va gjord i stål? org spaken är ju i stål också? wink
Sen är de nog ingen låda som gillar karateväxlingar om du syftade på just de roll

Inget med hans växlingar att göra och jag förstår inte hur du tänker när du trodde att utav en bild så skulle man tro att han börjar slå i växlarna. Jag menar att stål i den där storleken och byta ut mot en liten knopp gör stor skillnad tyngdmässigt och växellådan vibrerar rätt bra under färd vilket kan leda till att spaken ligger och försöker dra ur växeln.
Men eftersom han sa att den inte är i stål så torde den vara i aluminium vilket vem som helst vet, väger mindre.


Lackerare
587 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
#100
allt rullar på som det ska med bygget nästa v ska bilen tas till skolan för o börja med lackjobbet gamla fälgarna sålda o snart är det dax o beställa hem nya fälgar någon som kan ge lite tips på villka fälgar man ska ha har lite svårt o bestämma mig :p



Sök