6305
Sök

Hårddiskupphängning, behöver hjälp snarast!

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
16 november 2006
Trådstartare
Har nu fått tummen ur *********** och börjat montera datorn i bilen, men nu är det så att mina planer har blivit ändrade p.g.a dålig plats i handskfacket..
Har fått kapat isär skivan jag hade allt på, har passat in delarna i bilen men inte löst fastsättningen riktigt än.. Moderkort, och Nätaggregatet har fått sina platser där de troligen kommer få vara..

Problemet är hårddisken, måste komma på en ny upphängning till den, min tanke är att den ska sitta fastmonterad uppifrån skruvad men en (eller flera) skruv rakt i instrummentpanelen i handskfacket.. Tycke jag skymtade en plåt där man kan skruva i..
Där finns det iaf plats för hårddisken!

Har en tråd uppe om datorn i bilen http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=25779 men den handlar inte riktigt om samma sak.

Skulle vilja se bilder på era hårddiskupphängningar i bilen för jag måste skapa en ny då min inte passar..!!

Tacksam för alla bilder ni lägger upp i tråden!

// DJ AGGWA big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

9 108 Inlägg
16 november 2006
Jag köpte en hårddiskupphängning med gummiband man sätter i datorn som vanligt från www.gtek.nu , hittar den inte nu dock. Installerade aldrig datorn i bilen så upphängningen ligger bara och skräpar. Skicka pm om du vill köpa den.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
16 november 2006
Trådstartare
okey, tror jag löst problemet faktiskt.. gjode en hållare i tunn plåt som jag sen skruvade fast i en spånskivebit med tre träskruv med distanser imellan av gummi..
Spånskivebiten sticker utanför på kanterna så man enkelt kan skruva dit den med två skruv utan att behöva demontera hårddiskenfrån hållaren.. Ääven de två skruven ska ha gummidistanser av samma typ.. smile

http://static.garaget.org/gallery/archive/2968/4077/2968-27736.jpg

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Sök