Som enligt bild på denna 945 GL 1994 så är det ett litet hål i vattenpumpen där man ser axeln snurra, jag har aldrig sett detta förut så måste därför fråga er!
Ska det vara en plugg för hålet? Eller är det ett skvallerrör om det läker glycol förbi axeln om pumpen blir dålig?
Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)
Det är normalt så vitt jag kan minnas iaf (var några år se´n jag skruvade rödblockare).
//Brådhis
Aha, efter lite google så verkar det vara ett hål på de flesta, fast på undersidan... Tror du man kan spraya lite fett i hålet? Borde väl inte göra någon skada så länge man inte fyller upp hela utrymmet
Det är normalt så vitt jag kan minnas iaf (var några år se´n jag skruvade rödblockare).
//Brådhis
Aha, efter lite google så verkar det vara ett hål på de flesta, fast på undersidan... Tror du man kan spraya lite fett i hålet? Borde väl inte göra någon skada så länge man inte fyller upp hela utrymmet
Det kan du säkert, men till vilken nytta? Låt den stackars pumpen vara som den är.
//Brådhis
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
//Brådhis
Det kan du säkert, men till vilken nytta? Låt den stackars pumpen vara som den är.
//Brådhis
Bilen har stått i ett drygt år och ibland på tomgång så låter det lite från vattenpumpen (kondens i hålet?). Tänkte om man kunde få den lite tyst en stund, kanske, förmodligen inte. Sedan är det ju alltid kul att spruta fett i små hål