Bränsleförbrukning volvo 945 ltt, samt reservtanken?? hjälp tack :)

InTheWhite
18 januari 2014 · 2 153 Inlägg

Låter rimligt om du är väldigt lätt på högerfoten, inte annars.

Volvo S60 "Röda faran - Dotterns förstabil" (2005)
Volvo 945 SE "Den Blåe-Bruksbilen" (1996)
Volvo 945 classic "Den Vite-Finbilen" (1998)
Regeskog
18 januari 2014 · 78 Inlägg

Håller med Inthewhite där! smile
blir säkert as bra, men rör absolut inte gasen! wink

Volvo 740 GL 16v "Etcetra" (1988)
Johan85 Avstängd
18 januari 2014 · 1 418 Inlägg

Anderssonvafan skrev:
Jag kör med 19" nu också, kanske blir lite väl dyrt när det är vinter? har tänkt köpa wiking eco-chip till tändning och bränsle av en kille för 500kr, det skulle ge ca 200-220hk och en förbrukning på 0.9-1.0 / milen, låter det rimligt?

du tror inte motorn vill ha extra bränsle till dubbelt så högt laddtryck? bilen kommer dra som den gör nu men ännu mer om du gasar roll

Anderssonvafan
18 januari 2014 · 26 Inlägg

Med chippen??? vad kommer dem dra typ om jag leker lite emellanåt?

VOLVO är inte bara en bil, det är våran livsstil!
Regeskog
18 januari 2014 · 78 Inlägg

Chippar du den och kört lugnt kan förbrukning minska en aning, men eftersom du höjer laddet så kommer den ju garanterat dra mer när du gasar eftersom du pressar motorn mer smile

Volvo 740 GL 16v "Etcetra" (1988)
Johan85 Avstängd
18 januari 2014 · 1 418 Inlägg

du har valt fel bilmärke om du inte har lust att tanka..

Anderssonvafan
18 januari 2014 · 26 Inlägg

Okej jag uppskattar alla svar jag fått! big_smile det blir så att jag köper tändning / bränsle chip "Ecomax ifrån viking" för 500kr av killen, det borde ju dra ner förbrukningen en aning när jag kör lugnt och är väll skönt att ha en 200hk+ när man vill gasa smile

VOLVO är inte bara en bil, det är våran livsstil!
Johan85 Avstängd
18 januari 2014 · 1 418 Inlägg

Anderssonvafan skrev:
Okej jag uppskattar alla svar jag fått! big_smile det blir så att jag köper tändning / bränsle chip "Ecomax ifrån viking" för 500kr av killen, det borde ju dra ner förbrukningen en aning när jag kör lugnt och är väll skönt att ha en 200hk+ när man vill gasa smile

du kan få köpa ett specialchip av mig som drar ner förbrukningen till 0.5milen

Dedron
18 januari 2014 · 169 Inlägg

Har ECO chippat min LTT samt ett laddtryck på 0,7bar. Ligger på 0,9 blandad smile de tycker jag är rimligt wink

Senast redigerat av Dedron (18 januari 2014)

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]
Volvo 945 LTT "Meduzan" (1995)
Anderssonvafan
18 januari 2014 · 26 Inlägg

Johan85 skrev:

Anderssonvafan skrev:
Okej jag uppskattar alla svar jag fått! big_smile det blir så att jag köper tändning / bränsle chip "Ecomax ifrån viking" för 500kr av killen, det borde ju dra ner förbrukningen en aning när jag kör lugnt och är väll skönt att ha en 200hk+ när man vill gasa smile

du kan få köpa ett specialchip av mig som drar ner förbrukningen till 0.5milen

jaså vad är det för super chip?

Dedron skrev:
Har ECO chippat min LTT samt ett laddtryck på 0,7bar. Ligger på 0,9 blandad smile de tycker jag är rimligt wink

Låter riktigt rimligt för plånboken!! big_smile

VOLVO är inte bara en bil, det är våran livsstil!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
18 januari 2014 · 13 756 Inlägg

Anderssonvafan skrev:

Johan85 skrev:

Anderssonvafan skrev:
Okej jag uppskattar alla svar jag fått! big_smile det blir så att jag köper tändning / bränsle chip "Ecomax ifrån viking" för 500kr av killen, det borde ju dra ner förbrukningen en aning när jag kör lugnt och är väll skönt att ha en 200hk+ när man vill gasa smile

du kan få köpa ett specialchip av mig som drar ner förbrukningen till 0.5milen

jaså vad är det för super chip?

Dedron skrev:
Har ECO chippat min LTT samt ett laddtryck på 0,7bar. Ligger på 0,9 blandad smile de tycker jag är rimligt wink

Låter riktigt rimligt för plånboken!! big_smile

fast då lär man bara elda pengarna utan minsta nöje smile  har ruskigt kul nu och då kvittar det om den råkar ta 1.3-1.5l/milen... när min drog 0.9 landsväg så hade jag skit tråkigt..så där eldade man pengarna helt utan någon nytta förutom att transportera röven.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Nisse_Jarnet
19 januari 2014 · 77 Inlägg

Johan85 skrev:

Anderssonvafan skrev:
Okej jag uppskattar alla svar jag fått! big_smile det blir så att jag köper tändning / bränsle chip "Ecomax ifrån viking" för 500kr av killen, det borde ju dra ner förbrukningen en aning när jag kör lugnt och är väll skönt att ha en 200hk+ när man vill gasa smile

du kan få köpa ett specialchip av mig som drar ner förbrukningen till 0.5milen

Haha sånt skulle man ha fan vad nice ;D

BMW 325ix turbo 4wd "M50" (1989)
BMW 325 turbo "M50" (1988)
Johan85 Avstängd
19 januari 2014 · 1 418 Inlägg

Nisse_Jarnet skrev:

Johan85 skrev:

Anderssonvafan skrev:
Okej jag uppskattar alla svar jag fått! big_smile det blir så att jag köper tändning / bränsle chip "Ecomax ifrån viking" för 500kr av killen, det borde ju dra ner förbrukningen en aning när jag kör lugnt och är väll skönt att ha en 200hk+ när man vill gasa smile

du kan få köpa ett specialchip av mig som drar ner förbrukningen till 0.5milen

Haha sånt skulle man ha fan vad nice ;D

alla som kan bränna eprom till 2.4 och har program till att ändra kurvorna i mapparna kan fixa såna:)
går att göra ett chip så det ligger på smält gränsen på låga varv sen fettar på vid varv och gas:)

alla kända chipmakare måste ju göra safe chip för att inte motorn ska gå sönder:)

Nisse_Jarnet
19 januari 2014 · 77 Inlägg

Johan85 skrev:

Nisse_Jarnet skrev:

Johan85 skrev:

du kan få köpa ett specialchip av mig som drar ner förbrukningen till 0.5milen

Haha sånt skulle man ha fan vad nice ;D

alla som kan bränna eprom till 2.4 och har program till att ändra kurvorna i mapparna kan fixa såna:)
går att göra ett chip så det ligger på smält gränsen på låga varv sen fettar på vid varv och gas:)

alla kända chipmakare måste ju göra safe chip för att inte motorn ska gå sönder:)

Jag var lite ironisk wink Kändes bara som ett klassiskt problem: "jag har en gammal bil som drar massa sås, jag vill trimma den och få den att dra mindre soppa" big_smile

Men man måste ju börja nån gång smile

BMW 325 turbo "M50" (1988)
BMW 325ix turbo 4wd "M50" (1989)
Johan85 Avstängd
19 januari 2014 · 1 418 Inlägg

Nisse_Jarnet skrev:

Johan85 skrev:

Nisse_Jarnet skrev:

Haha sånt skulle man ha fan vad nice ;D

alla som kan bränna eprom till 2.4 och har program till att ändra kurvorna i mapparna kan fixa såna:)
går att göra ett chip så det ligger på smält gränsen på låga varv sen fettar på vid varv och gas:)

alla kända chipmakare måste ju göra safe chip för att inte motorn ska gå sönder:)

Jag var lite ironisk wink Kändes bara som ett klassiskt problem: "jag har en gammal bil som drar massa sås, jag vill trimma den och få den att dra mindre soppa" big_smile

Men man måste ju börja nån gång smile

detta är klassiskt problem:)
problemet är att han inte har råd att tanka bilen:)  du såg ju själv tanka 7 liter?
så om jag vore han så skulle ja nog byta bil:) till tex en golf eller eller nåtsmile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang