Varningssymbol: Gul ratt (VW Caddy 2005) Servo?

H4ST That Shit Cray
28 januari 2014 · 1 087 Inlägg

Hej!

För ett tag sedan så kom denna varningssymbolen upp (se bild). Läser man i manulen står det att det är något fel med den elektromagnetiska servon. Jag kopplade in felsökare som jag köpte på Ebay, den hittar allting utom just det här.
Efter symbolen kom upp så har den blivit otroligt lätt i styrningen, antar att det är så den fungerar, city körning lätt och motorväg tung. Men nu är den i "city läge" hela tiden.
Någon som har en aning om vad det kan vara? Vad jag bör titta på? Kan det ha med att jag tog bort k-hämmaren samt k-stag?

http://i1184.photobucket.com/albums/z322/_Hast_/20140103_110438.jpg

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
LeafBox Lat Perfektionist
28 januari 2014 · 6 359 Inlägg

Jag lovar att någon annan kommer och ger dej den del du behöver byta, men som en sidnot. Felkodsläsare ifrån eBay som man använder med telefon osv tar i 99% av fallen endast MOTOR-koder, bla populära Torque.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
H4ST That Shit Cray
28 januari 2014 · 1 087 Inlägg

LeafBox skrev:
Jag lovar att någon annan kommer och ger dej den del du behöver byta, men som en sidnot. Felkodsläsare ifrån eBay som man använder med telefon osv tar i 99% av fallen endast MOTOR-koder, bla populära Torque.

Ja förhoppningsvis!
Min är väldigt duktig på att hitta det mesta om trasiga dörrkontaker till glödlampor, men detta ville sig inte.

Det är en Vgate VS450

http://www.runns.se/shop/8490/art90/h7335/18997335-origpic-136d52.jpg

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
H4ST That Shit Cray
30 januari 2014 · 1 087 Inlägg

Ingen?

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
JonasK -.-
30 januari 2014 · 383 Inlägg

Varför inte lägga ett par hundralappar på en felsökning på verkstad?
En mindre verkstad borde kunde hjälpa dig att läsa felkoder till hyfsat pris.
Typ en lite mindre Meca eller Mekonomen verkstad.

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas
Mack855
30 januari 2014 · 1 354 Inlägg

JonasK skrev:
Varför inte lägga ett par hundralappar på en felsökning på verkstad?
En mindre verkstad borde kunde hjälpa dig att läsa felkoder till hyfsat pris.
Typ en lite mindre Meca eller Mekonomen verkstad.

Förmodligen för att garaget är ett forum med väldigt kunniga människor angående just bilar så att vänliga själar kan komma med olika förslag på problemet när han faktiskt ansträngt sig med sitt första inlägg, TS är nog inte efterbliven och inte vet att en mindre verkstad kan hjälpa honom mot en mindre peng. Skulle alla säga som dig "åk till verkstan" skulle forumdelen på gorg få läggas ner. Ursäkta att jag inte heller kunde tillföra något vettigt, hoppas det löser sig för dig TS.

VipMartie
30 januari 2014 · 537 Inlägg

Enligt denna:

http://www.vwgenuineparts.co.uk/vw_main … ning.shtml

...så har du haft batteriproblem eller så har du försökt starta med starthjälp.

För att släcka lampan skall du svänga fullt åt vänster och sedan höger. Kör sedan raktfram i ca 15km/h. Problemet brukar också dyka upp när man byter batteriet. Något med styrningen "nollas" då och behöver referensköras...

Lycka till!

MVH / Martie

:: MartieCars.com ::..:..::.
Mitsubishi Grandis "EvoBussen" (2005)
Mitsubishi Outlander Turbo "Evolander" (2006)
Honda Civic 1.8 Sport FK2 "Diamantbilen" (2006)
H4ST That Shit Cray
31 januari 2014 · 1 087 Inlägg

VipMartie skrev:
Enligt denna:

http://www.vwgenuineparts.co.uk/vw_main … ning.shtml

...så har du haft batteriproblem eller så har du försökt starta med starthjälp.

För att släcka lampan skall du svänga fullt åt vänster och sedan höger. Kör sedan raktfram i ca 15km/h. Problemet brukar också dyka upp när man byter batteriet. Något med styrningen "nollas" då och behöver referensköras...

Lycka till!

MVH / Martie

Till er innan, jag har då egentligen inga problem att köra in bilen till verkstan, dom har gjort kostnadsfria felsökningar förut på tidigare bilar. Men då detta är en projektbil, som dessutom är avställd och obesiktigad så tänkte jag försöka själv först, och visst är det roligast att lösa något själv? smile

Detta ska testas Martie! Batteriet har varit urkopplat ett x antal gånger och fått slut på kraft några gånger. Fungerar detta så älskar jag dig! Haha lol

Senast redigerat av _Hast_ (31 januari 2014)

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
n_andersson
31 januari 2014 · 689 Inlägg

_Hast_ skrev:

VipMartie skrev:
Enligt denna:

http://www.vwgenuineparts.co.uk/vw_main … ning.shtml

...så har du haft batteriproblem eller så har du försökt starta med starthjälp.

För att släcka lampan skall du svänga fullt åt vänster och sedan höger. Kör sedan raktfram i ca 15km/h. Problemet brukar också dyka upp när man byter batteriet. Något med styrningen "nollas" då och behöver referensköras...

Lycka till!

MVH / Martie

Till er innan, jag har då egentligen inga problem att köra in bilen till verkstan, dom har gjort kostnadsfria felsökningar förut på tidigare bilar. Men då detta är en projektbil, som dessutom är avställd och obesiktigad så tänkte jag försöka själv först, och visst är det roligast att lösa något själv? smile

Detta ska testas Martie! Batteriet har varit urkopplat ett x antal gånger och fått slut på kraft några gånger. Fungerar detta så älskar jag dig! Haha lol

Det funkar exakt samma hände kompisens caddy med efter att batteriet tog slut och då nolla han styrningen

H4ST That Shit Cray
31 januari 2014 · 1 087 Inlägg

Grymt! Återkommer efter ett test!

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
VipMartie
31 januari 2014 · 537 Inlägg

_Hast_ skrev:
Detta ska testas Martie! Batteriet har varit urkopplat ett x antal gånger och fått slut på kraft några gånger. Fungerar detta så älskar jag dig! Haha lol

Bra! Säg till i god tid innan så jag hinner skilja mig först bara tonguetonguetongue

Tror att frugan kan vilja veta detta i god tid innan också lol

MVH / Martie

:: MartieCars.com ::..:..::.
Honda Civic 1.8 Sport FK2 "Diamantbilen" (2006)
Mitsubishi Grandis "EvoBussen" (2005)
Mitsubishi Outlander Turbo "Evolander" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang