BMW 320d E91 LCI - M-sport

Ett projekt på min e91 LCI, läs om allt ifrån led-konverteringar till stötfångarbyten! Förvänta er även en del poleringsinlägg med produkttester och före/efter bilder.
  • 113 Följare
  • 134 175 Visningar
  • Projektet avslutat 8 mars 2017
aadm
10 november 2014 · 213 Inlägg

Än så länge står det väldigt still, har slängt på vintersulorna vilket är riktigt tråkigt. Men jag har även hittat på en M-bakkjol som låg i rätt prisklass som jag funderar på att införskaffa. Sedan har jag även fått för mig att byta ut mina sommarfälgar mot några andra schyssta.

Har ni några bytesförslag så tveka inte att höra av er, riktpriset är 12.000:-. Måtten 19x8.5 (Maragoni M-power 245/35/19) & 19x9.5 (Maragoni M-power 255/30/19) ET35 på både fram och bak. 6mm kvar på däcken. 5/120 bultdelning.

https://www1.garaget.org/gallery/images/164/163959/163959-c89ccdc921a1072051626193b18aad1d.jpg

Senast redigerat av aadm (12 november 2014)

Daww3 Fordonsmekaniker
10 november 2014 · 342 Inlägg

ska följas! Så kanske man får lite idéer till min egen haha wink

DawwE
BMW 325i Halv M-Sport "Black Widow" (2006)
aadm
10 november 2014 · 213 Inlägg

Daww3 skrev:
ska följas! Så kanske man får lite idéer till min egen haha wink

Kul, ja absolut du får snappa upp de bästa idéerna wink

mikegbg
10 november 2014 · 181 Inlägg

Villken skillnad det blev på bilen efter polering, får ge mig på min med smile.  Gick det bra och återkomsters listerna utan problem efter dippandet ?, funderade på lacka mina först fast efter jag läst många haft problem med monteringen skippa jag det. Nu lutar det mer åt waterprintinta dem i något kul.

Skulle ju vara värt och avvara några lock på en pollish smile

Senast redigerat av mikegbg (10 november 2014)

BMW 325d "tull fluktaren" (2009)
aadm
11 november 2014 · 213 Inlägg

mikegbg skrev:
Villken skillnad det blev på bilen efter polering, får ge mig på min med smile.  Gick det bra och återkomsters listerna utan problem efter dippandet ?, funderade på lacka mina först fast efter jag läst många haft problem med monteringen skippa jag det. Nu lutar det mer åt waterprintinta dem i något kul.

Skulle ju vara värt och avvara några lock på en pollish smile

Det blir ju extrem skillnad när man polerar en bil! Bra mycket lättare att tvätta och få ren från all skit. Sedan får du ju bort tvättrepor som blir klart synliga på en svart bil..

Om du pratar om listerna inuti så vart det väldigt bra, hade inga som helst problem med att montera dit dom efter smile

mikegbg
13 november 2014 · 181 Inlägg

Ja en polering är på sin tid 3 års tid av maskintvätt har satt sina spår, inget allvarligt syns mest när solen ligger på smile

Jo läst en del om folk som lackat listerna firma som själva att dem kan vrida sig fast det är vanlig lack inte dippade...

annars riktigt bra jobb med bilen önskar mig hitta m front med bak blir det något eget " sitter i huvudet" smile

BMW 325d "tull fluktaren" (2009)
aadm
13 november 2014 · 213 Inlägg

mikegbg skrev:
Ja en polering är på sin tid 3 års tid av maskintvätt har satt sina spår, inget allvarligt syns mest när solen ligger på smile

Jo läst en del om folk som lackat listerna firma som själva att dem kan vrida sig fast det är vanlig lack inte dippade...

annars riktigt bra jobb med bilen önskar mig hitta m front med bak blir det något eget " sitter i huvudet" smile

Ja då rekommenderar jag dig definitivt att göra det! Blir ett väldigt djup i lacken big_smile

Tackar så mycket för dom snälla orden, jag kan rekommendera dig att kika på ebay för där finns det gott om m-frontar. Däremot bakkjolen är det färre av. Så jag får se hur det blir på den fronten smile

aadm
15 november 2014 · 213 Inlägg

Tänkt säga det till er som undrar om 9.5 fälgar passar fram, och svaret är JA det gör det. Jag testade mina bakfälgar fram idag, alltså ET35 9.5. Däremot så skulle man behöva stretcha däcken för att få det att funka utan skrap! smile

aadm
18 november 2014 · 213 Inlägg

Nu kommer en liten uppdatering, tråkig mobilbild bjuder jag på men bättre kommer. Jag har varit och plockat upp ett par mörkare (tonade) framrutor idag. Så använder jag mina nuvarande som besiktningsrutor och tar bort filmen helt på dom. Jag tror det blir schysst, har inte koll på hur mörk toningsgrad det är men vet att dom inte är mörkare än bak iallafall lol

https://www1.garaget.org/gallery/images/164/163959/163959-0a3b221ef47db94ab660449ec9c0de71.jpg

Tänkte installera dessa imorgon.


Förresten, är du sugen på nya sommarfälgar till din bmw så ligger mina ute på annons.
http://www.blocket.se/dalarna/Vertini_M … 7.htm?ma=1

Senast redigerat av aadm (18 november 2014)

mikegbg
18 november 2014 · 181 Inlägg

Ser bra ut fast tror inte du behöver plocka bort vid besiktning, min gick igenom som den är nu smile kanske ska ha tur ibland med

BMW 325d "tull fluktaren" (2009)
aadm
18 november 2014 · 213 Inlägg

mikegbg skrev:
Ser bra ut fast tror inte du behöver plocka bort vid besiktning, min gick igenom som den är nu smile kanske ska ha tur ibland med

Då lär jag nog gratulera för jag tror inte det händer allt för ofta tyvärr roll Är inte så jäkla drygt att byta heller så jag kör på det säkra kortet smile

VOlsson-
19 januari 2015 · 22 Inlägg

Har du monterat H&R fjädrarna? skulle vilja sen en jämförelse bild för jag själv funderar på att införskaffa det till min E91, jag kör också på 19" fälgar, kika in och kolla om du nu var ute efter några andra, tycker dom gör sig riktigt bra på E91.
Annars riktigt fin bil du har! smile

aadm
19 januari 2015 · 213 Inlägg

ville-orust skrev:
Har du monterat H&R fjädrarna? skulle vilja sen en jämförelse bild för jag själv funderar på att införskaffa det till min E91, jag kör också på 19" fälgar, kika in och kolla om du nu var ute efter några andra, tycker dom gör sig riktigt bra på E91.
Annars riktigt fin bil du har! smile

Japp jag har monterat dom, vet inte om jag har någon jämförelse bild direkt men det vart lägre. Tycker fjädrarna är klockrena faktiskt. Sänker sådär lagom mycket och den är fortfarande klockren att köra full bil osv.

VOlsson-
19 januari 2015 · 22 Inlägg

Då får jag nog införskaffa nya fjädrar! smile har du 265:or bak som jag har också?

aadm
19 januari 2015 · 213 Inlägg

ville-orust skrev:
Då får jag nog införskaffa nya fjädrar! smile har du 265:or bak som jag har också?

Nej jag kör på 255 faktiskt. Vill få ut fälgarna mer och det går nog någon mm utan att det tar i. Annars får jag börja stretcha smile

aadm
13 februari 2015 · 213 Inlägg

Nu har det inte hänt mycket i tråden, men det är väl dags för lite nya tag. Det nya blir att tömma partikelfiltret så man får ut lite mer power. smile Dahlbäcks Racing i borlänge som har tagit väl hand om föregående bilar ska hjälpa mig med detta på måndag. Så jag lovar en före och efter film på avgasljudet. Återkommer även med resultat big_smile

VOlsson-
13 februari 2015 · 22 Inlägg

aadm skrev:
Snubblade över en ny grej som jag tänkte se om jag får någon respons på. Tanken är att byta till en m3 front (inte original för då måste jag byta strålkastare och det gillar inte budgeten) men har även hittat splitters som på bild ser schysst ut!

Min fråga är då, finns det någon därute som har sett dessa och ser det plastigt ut eller flyter det ihop rätt bra?

Bilder från google:

http://www1.garaget.org/gallery/images/164/163959/163959-09e8d70bdf3a5d45319f09e2c8ea67f7.jpg

Tanken är då såklart att lacka i samma färg som bilen och inte kolfiber eller liknande.

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

Det är exakt sådana splitters jag har monterade på min, bra passform tycker jag! Skruvas fast under i plasten med skruvar som redan sitter där.

Naikon Trummis
13 februari 2015 · 404 Inlägg

Just läst igenom tråden, sjukt fräsch är den smile Ser fram emot fler bilduppdateringar!

aadm
14 februari 2015 · 213 Inlägg

ville-orust skrev:

aadm skrev:
Snubblade över en ny grej som jag tänkte se om jag får någon respons på. Tanken är att byta till en m3 front (inte original för då måste jag byta strålkastare och det gillar inte budgeten) men har även hittat splitters som på bild ser schysst ut!

Min fråga är då, finns det någon därute som har sett dessa och ser det plastigt ut eller flyter det ihop rätt bra?

Bilder från google:

http://www1.garaget.org/gallery/images/164/163959/163959-09e8d70bdf3a5d45319f09e2c8ea67f7.jpg

Tanken är då såklart att lacka i samma färg som bilen och inte kolfiber eller liknande.

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

Det är exakt sådana splitters jag har monterade på min, bra passform tycker jag! Skruvas fast under i plasten med skruvar som redan sitter där.

Snyggt! smile det hela slutade med att jag bytte till M-fronten istället

Naikon skrev:
Just läst igenom tråden, sjukt fräsch är den smile Ser fram emot fler bilduppdateringar!

Tack så mycket! Ska bli bättre på bilderna, är så jäkla tråkigt när man har vinterpuckar på för tillfället roll

Senast redigerat av aadm (14 februari 2015)

aadm
16 februari 2015 · 213 Inlägg

Då har dagen D kommit, partikelfilter är rensat och katalysatorn borttagen big_smile Ljudmässigt.. en väldigt väldigt liten skillnad. Man har turboljudet någorlunda bättre. Annars ingen skillnad. Men prestanda mässigt!! lol Fantastiskt jävla bra blev det, alltså jäklar vilken skjuts det blev jämfört med tidigare. Så ännu en gång stort tack till Dahlbäcks Racing i Borlänge för ett kanonbra jobb.

Nu har inte min bil bänkats så siffrorna skiljer garanterat, men man ska ha fått ut mellan 240-245hk och runt 500nm.

Ljudklipp kommer nedan (men som sagt, förvänta er inget imponerande ljud lol )

https://www.youtube.com/watch?v=nVhIHg5baRA

Senast redigerat av aadm (30 maj 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang