Köpråd: Volvo 850 T5

Kalaspinglan
4 februari 2014 · 697 Inlägg

93a och automat som gått ca 30000 mil, e de nått å ha för en billig peng..??

Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
turbodeath
4 februari 2014 · 2 452 Inlägg

fanns ingen t5a som kom 93...möjligt att det är en glt ...eller så har nån slängt i en turbomotor..

döden kommer tillbaka
Cadillac_The_King
4 februari 2014 ·

Volvo är Volvo bra tåliga bilar  kanske skulle ge 2000-3000 :- om den är bes o skattad Max tanke på 30000 mil på mätarn

Kalaspinglan
4 februari 2014 · 697 Inlägg

turbodeath skrev:
fanns ingen t5a som kom 93...möjligt att det är en glt ...eller så har nån slängt i en turbomotor..

Säker..!? För när jag googlar de så står de att dom kom 91 :s fast de gör ju inget om nån har lagt i en annan motor tongue

Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Kalaspinglan
4 februari 2014 · 697 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:
Volvo är Volvo bra tåliga bilar  kanske skulle ge 2000-3000 :- om den är bes o skattad Max tanke på 30000 mil på mätarn

Har hört att man ska passa sej för modellerna innan -95..??

Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Blyfot_Racing
4 februari 2014 · 904 Inlägg

Turbon kom 94 är det en t5 så ä det import.

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Cadillac_The_King
4 februari 2014 ·

Kalaspinglan skrev:

Cadillac_The_King skrev:
Volvo är Volvo bra tåliga bilar  kanske skulle ge 2000-3000 :- om den är bes o skattad Max tanke på 30000 mil på mätarn

Har hört att man ska passa sej för modellerna innan -95..??

Vad jag har hört så kan dom börja brinna  försök o hitta nån runt 95 min gamla 850 är 95 har haft problem med den gas vajern gick av den har stått sill i 5 mån progrund av givaren på luftburken strula bytte den sen gick vajern av

Blyfot_Racing
5 februari 2014 · 904 Inlägg

Haft fyra turbos 94 inga större problem har jag haft me dom bara service tuta å köra

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Kalaspinglan
5 februari 2014 · 697 Inlägg

Haha..de kunde tydligen va en 94a, Jan skulle kolla imorron big_smile
Sååå everybody, ni har RÄTT o jag e glad att de finns forum smile
Hur många pållar finns de under huven på en sån här..??

Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
cewee
5 februari 2014 · 349 Inlägg

Kalaspinglan skrev:

turbodeath skrev:
fanns ingen t5a som kom 93...möjligt att det är en glt ...eller så har nån slängt i en turbomotor..

Säker..!? För när jag googlar de så står de att dom kom 91 :s fast de gör ju inget om nån har lagt i en annan motor tongue

Det här fick jag upp på google från 3 olika källor iaf:

1994 kom första ansiktslyftningen på GLT och nya 850 (t5) Turbo. Med 225 hk var den Volvos dittills starkaste personbil. Nedåt breddades programmet med GL som har enklare utrustning. GLE bytte namn till SE. Växellådorna förstärks och turbomodellen får M56H, övriga M56L.

Senast redigerat av cewee (5 februari 2014)

Kalaspinglan
5 februari 2014 · 697 Inlägg

cewee skrev:

Kalaspinglan skrev:

turbodeath skrev:
fanns ingen t5a som kom 93...möjligt att det är en glt ...eller så har nån slängt i en turbomotor..

Säker..!? För när jag googlar de så står de att dom kom 91 :s fast de gör ju inget om nån har lagt i en annan motor tongue

Det här fick jag upp på google från 3 olika källor iaf:

1994 kom första ansiktslyftningen på GLT och nya 850 (t5) Turbo. Med 225 hk var den Volvos dittills starkaste personbil. Nedåt breddades programmet med GL som har enklare utrustning. GLE bytte namn till SE. Växellådorna förstärks och turbomodellen får M56H, övriga M56L.

De kunde tydligen va en 94a sa han, får se imorron big_smile

Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Brådhis * Voff voff *
5 februari 2014 · 10 244 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:

Kalaspinglan skrev:

Cadillac_The_King skrev:
Volvo är Volvo bra tåliga bilar  kanske skulle ge 2000-3000 :- om den är bes o skattad Max tanke på 30000 mil på mätarn

Har hört att man ska passa sej för modellerna innan -95..??

Vad jag har hört så kan dom börja brinna  försök o hitta nån runt 95 min gamla 850 är 95 har haft problem med den gas vajern gick av den har stått sill i 5 mån progrund av givaren på luftburken strula bytte den sen gick vajern av

Om bilen han ska titta på inte börjat brinna under dom senaste 21 åren så är nog risken väldigt liten att den barnsjukdomen på den inte åtgärdats...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
passos bappelsin
5 februari 2014 · 390 Inlägg

om den e välskött så e den ju värd lite pengar  det ända jag vet är att stolsvärmen va för stark därav brand men man kan ju stänga av den när röva e varm tongue

30k på mätarn då e den ju nästan inkörd.. men kolla efter oljelekage och se hur dden går tongue

Lycka till wink

Kalaspinglan
5 februari 2014 · 697 Inlägg

Brådhis skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Kalaspinglan skrev:

Har hört att man ska passa sej för modellerna innan -95..??

Vad jag har hört så kan dom börja brinna  försök o hitta nån runt 95 min gamla 850 är 95 har haft problem med den gas vajern gick av den har stått sill i 5 mån progrund av givaren på luftburken strula bytte den sen gick vajern av

Om bilen han ska titta på inte börjat brinna under dom senaste 21 åren så är nog risken väldigt liten att den barnsjukdomen på den inte åtgärdats...

//Brådhis

Haha...ja de e sant big_smile

Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
VocJanne Tekniker
5 februari 2014 · 6 Inlägg

Som sagt kolla efter olje läckage och sedan finns det en liten egenhet och det är frusen intercooler Pga att den är så sjukt tunn!!! lika stor som vattenkylaren men bara nån cm tjock typ Annars 30k nyss inkörd wink

Kalaspinglan
5 februari 2014 · 697 Inlägg

passos skrev:
om den e välskött så e den ju värd lite pengar  det ända jag vet är att stolsvärmen va för stark därav brand men man kan ju stänga av den när röva e varm tongue

30k på mätarn då e den ju nästan inkörd.. men kolla efter oljelekage och se hur dden går tongue

Lycka till wink

Ringer dej annars Janne tongue

Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Kalaspinglan
5 februari 2014 · 697 Inlägg

VocJanne skrev:
Som sagt kolla efter olje läckage och sedan finns det en liten egenhet och det är frusen intercooler Pga att den är så sjukt tunn!!! lika stor som vattenkylaren men bara nån cm tjock typ Annars 30k nyss inkörd wink

Okej tack för tipset smile

Skoda Octavia 5E "Kollegan" (2015)
Audi 80 V6 2,8 "S2 Replikan" (1992)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 februari 2014 · 13 673 Inlägg

Brådhis skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Kalaspinglan skrev:

Har hört att man ska passa sej för modellerna innan -95..??

Vad jag har hört så kan dom börja brinna  försök o hitta nån runt 95 min gamla 850 är 95 har haft problem med den gas vajern gick av den har stått sill i 5 mån progrund av givaren på luftburken strula bytte den sen gick vajern av

Om bilen han ska titta på inte börjat brinna under dom senaste 21 åren så är nog risken väldigt liten att den barnsjukdomen på den inte åtgärdats...

//Brådhis

det var en idiotlösning som gjorde att dessa brann så är dom servade på volvo så är det ingen fara..då brinner dom inte oftare än någon annan bil.

det var motorvärmarens kabel som skavde hål i bränsle ledningen där efter började det visst brinna ;-)
bytte en hög sånna när jag hade praktik på volvo som 16åring

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Brådhis * Voff voff *
5 februari 2014 · 10 244 Inlägg

Growe skrev:

Brådhis skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Vad jag har hört så kan dom börja brinna  försök o hitta nån runt 95 min gamla 850 är 95 har haft problem med den gas vajern gick av den har stått sill i 5 mån progrund av givaren på luftburken strula bytte den sen gick vajern av

Om bilen han ska titta på inte börjat brinna under dom senaste 21 åren så är nog risken väldigt liten att den barnsjukdomen på den inte åtgärdats...

//Brådhis

det var en idiotlösning som gjorde att dessa brann så är dom servade på volvo så är det ingen fara..då brinner dom inte oftare än någon annan bil.

det var motorvärmarens kabel som skavde hål i bränsle ledningen där efter började det visst brinna ;-)
bytte en hög sånna när jag hade praktik på volvo som 16åring

Precis, och det gäller bara dom som har motorvärmarkontakten bakom regskylten. Och som sagt har det inte brunnit på 20+ år så lär dom inte göra det nu. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 februari 2014 · 13 673 Inlägg

Brådhis skrev:

Growe skrev:

Brådhis skrev:

Om bilen han ska titta på inte börjat brinna under dom senaste 21 åren så är nog risken väldigt liten att den barnsjukdomen på den inte åtgärdats...

//Brådhis

det var en idiotlösning som gjorde att dessa brann så är dom servade på volvo så är det ingen fara..då brinner dom inte oftare än någon annan bil.

det var motorvärmarens kabel som skavde hål i bränsle ledningen där efter började det visst brinna ;-)
bytte en hög sånna när jag hade praktik på volvo som 16åring

Precis, och det gäller bara dom som har motorvärmarkontakten bakom regskylten. Och som sagt har det inte brunnit på 20+ år så lär dom inte göra det nu. smile

//Brådhis

hade dom ens något annat utag då? smile
minin var väll inte uppfunnen heller

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang