Extraljus Nissan Micra K11

Jonas_Mellberg Dr. Mörker
9 februari 2014 · 211 Inlägg

Nu har jag huvudbry. Ska koppla extraljus på sambons Nissan Micra.Men har stött på patrull och blev konfunderad. Bilen har tydligen minusstyrning på allt. Då är frågan vart man tar styrströmmen till relät ifrån?. Har provat att ta det från kabeln till helljuset på bilen samt minus och helljuskabeln på bilen = skit funkade inte alls. Så nu behöver herrn hjälp.

Saab 9000i 2,3 16 "Biltrim Performance II" (1990)
Saab 9-5 2,3t "Biltrim performance by JMTM" (2000)
Drönirettab
9 februari 2014 · 21 761 Inlägg

Om du kopplar båda reläspolekablarna till bilens helljus så ska det rimligtvis fungera, alltså från relästift 85 till helljusets minus och från relästift 86 till helljusets plus. smile

Pierre2JZ
9 februari 2014 · 71 Inlägg

Annars bryggar du bara signalen med matarplus på reläet och jordar reläet i helljuskabeln. Då slipper du en extra strömtjuv och extra kabel.

Toyota Tundra "The Daymaker" (2007)
Jonas_Mellberg Dr. Mörker
9 februari 2014 · 211 Inlägg

Drönirettab skrev:
Om du kopplar båda reläspolekablarna till bilens helljus så ska det rimligtvis fungera, alltså från relästift 85 till helljusets minus och från relästift 86 till helljusets plus. smile

Har provat fungerade inte

Saab 9-5 2,3t "Biltrim performance by JMTM" (2000)
Saab 9000i 2,3 16 "Biltrim Performance II" (1990)
Jonas_Mellberg Dr. Mörker
9 februari 2014 · 211 Inlägg

Pierre2JZ skrev:
Annars bryggar du bara signalen med matarplus på reläet och jordar reläet i helljuskabeln. Då slipper du en extra strömtjuv och extra kabel.

Den varianten har jag inte provat

Saab 9000i 2,3 16 "Biltrim Performance II" (1990)
Saab 9-5 2,3t "Biltrim performance by JMTM" (2000)
Drönirettab
9 februari 2014 · 21 761 Inlägg

iron_angel skrev:
Har provat fungerade inte

Det var konstigt, relät får ju i detta läge precis samma matning som helljuslampan och om lampan tänds så ska helt enkelt reläspolen också dra. hmm

Jonas_Mellberg Dr. Mörker
10 februari 2014 · 211 Inlägg

Drönirettab skrev:

iron_angel skrev:
Har provat fungerade inte

Det var konstigt, relät får ju i detta läge precis samma matning som helljuslampan och om lampan tänds så ska helt enkelt reläspolen också dra. hmm

smile Det var precis samma som jag tänkte men provade och då tändes extraljusen när man vred om ljusomkopplaren.Det fungerade som tänkt när man provade ljustutan. Jag säger barajapanska bilar varförkan dom inte göra som andra så mycket enklare det skulle bli smile.

Saab 9-5 2,3t "Biltrim performance by JMTM" (2000)
Saab 9000i 2,3 16 "Biltrim Performance II" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang