3071
Sök

Magsjuka / Spysjuka

Jackass
802 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
Har precis haft en sjuhelvetes omgång med magsjuka och tänkte dela med mig av vad jag upplevde som hjälpsamt.

Andra är givetvis välkomna att bidra med egna tips.

* Resorb (bakis tabletter från teknikmagasinet funkar också) vätskeersättning (Gör att man slipper en hel del värk)
* Smärtstillande som är snabbvärkande så man inte hinner spy upp den
* Toalettrengöring, typ klorin och en sån där sak som färgar vattnet blått och gör att det doftar gott är också ovärderlig
* Avslagen Cola (detta känner väl alla till men tar med det iaf)
* Isglass (spirello, twister, pigelin), vissa människor blir sämre i magen av socker så pröva försiktigt.
* Handsprit så du slipper smitta hela familjen
* Toapapper
* En hink
* En tandkräm som smakar fräscht

Förslag från andra:

* Koltabletter (Stabiliserar magen)
* Kefir

Hoppas det hjälper någon.
Senast redigerat av Hunted (11 februari 2014)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

1 863 Inlägg
10 februari 2014
Ligger hemma just nu med denna helvetiska sjukdom.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
10 februari 2014
Har aldrig upplevt denna sjukdom av nån anledning... I värsta fall sk!ter jag extra mycket...
Men av egna erfarenheter o morsans (högt utbildat dietist) goda råd kan jag rekommendera kefir eller en annan osötat, helst sur yogurt. Men egentligen vore det bästa att tömma magen först på nåt sätt.
Finn s.k. kol tabletter som man ska ta när man har diarré, det hjälper att stabilisera magen en aning.
Kakao helst i ren pulver kan göra en underverk men det får man mata in med mat sked, inget gott..

Cadillac_The_King
10 februari 2014
Hade det i fredags efter jag var på väg hem från stan vips så blev jag jätte varm var tvungen o hoppa ur bilen o spy fick jag hög feber som tur var så spydde jag bara luft Hade inte ätit på 2 dar innan fredan vart väl därför . På lördag natt kunde man äta lite sopa . Än sak jag har märkt bättre o spy ute än på toan märkte att man blev friskare fortare nör man spydde ute än på toan . Den skiten är fy fan på fyllan är det ju annat då tänker man inte så mkt på det värsta är ju när man är nykter o få skiten . Värkar va många som ha haft det . Det känns att man är 20 kg lättare hehe

Jackass
802 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
Grabber skrev:
Har aldrig upplevt denna sjukdom av nån anledning... I värsta fall sk!ter jag extra mycket...
Men av egna erfarenheter o morsans (högt utbildat dietist) goda råd kan jag rekommendera kefir eller en annan osötat, helst sur yogurt. Men egentligen vore det bästa att tömma magen först på nåt sätt.
Finn s.k. kol tabletter som man ska ta när man har diarré, det hjälper att stabilisera magen en aning.
Kakao helst i ren pulver kan göra en underverk men det får man mata in med mat sked, inget gott..

Jag hade det när jag var liten, ca 7-8 år. Sen har jag klarat mig tills jag fyllde 30. Och sedan dess har jag haft det 2 gånger nu. Märkligt hur man fungerar.

Har hört från flera olika håll att man skall undvika laktos/mjölkprodukter men om din mor är dietist så kanske man törs lita på det rådet. Koltabletter var ett mkt smart tips, skall ta med det!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
12 februari 2014
Hunted skrev:
Grabber skrev:

Jag hade det när jag var liten, ca 7-8 år. Sen har jag klarat mig tills jag fyllde 30. Och sedan dess har jag haft det 2 gånger nu. Märkligt hur man fungerar.

Har hört från flera olika håll att man skall undvika laktos/mjölkprodukter men om din mor är dietist så kanske man törs lita på det rådet. Koltabletter var ett mkt smart tips, skall ta med det!

Ja man bör undvika vanliga mejeriprodukter men "sura" går bra.
Tydligen är magens första reaktion en redig spya (ursäkta språket) men sen ska det vara bättre.

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
12 februari 2014
Kefir och naturell yougurt funkar bra kan jag nämna, min 3åriga tös är/var dålig i veckan (nu insjukna grabben ikväll med) milt mot magen sedan "snäll" bakterier finns i den syrliga drycken

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

Sök