3031
Sök

Problem med EOBD 1260

12 086 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
Jag håller på att installera en USB-kopplad elektronikpryl till min dator.

I instruktionen till hur man gör detta står det:

[ControlFlags]
ExcludeFromSelect=*

;[PreCopySection]
;HKR,,NoSetupUI,,1

[DestinationDirs]
DefaultDestDir   = 11
FTD2XX.Files.Ext = 10,System32\Drivers
FTD2XX.Files.Dll = 11
FTD2XX.Files.Exe = 11
FTD2XX.Files.Inf = 17

[DefaultInstall]
CopyFiles=FTD2XX.Files.Ext, FTD2XX.Files.Dll, FTD2XX.Files.Exe
AddReg=FTD2XX.AddReg, FTD2XX.UnInst

Det enda jag fattar är att driverfilerna ska ligga under system32/driver.
Jag har googlat på Addreg men fattar ju noll.
Någon kunnig som på svenska kan förklara för mig vad jag behöver göra för att den lilla prylen ska fungera?
Senast redigerat av Germax (13 februari 2014)

Sleeper
3 084 Inlägg
11 februari 2014
Instruktion? det där är förmodligen en .inf fil va? vad är det du ska installera?

http://msdn.microsoft.com/en-us/library … 85%29.aspx

där står det lite om .inf filer det finns inget setup program? typ setup.exe?
Senast redigerat av Sushikocken (11 februari 2014)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

12 086 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
ah.. inf typ tongue Jag är inte helt säker på den här skiten.

Det är ett interface för att koppla ihop med bilen.
vad ska jag göra?

Sleeper
3 084 Inlägg
11 februari 2014
hmm gå in på kontrollpanelen/system/enhetshanteraren kolla upp gula frågetecken typ med usb.. högerklicka "uppdatera drivrutin" / "välj drivrutinsvara som finns på datorn"/"låt mig välja i en lista"/"visa alla enheter"/"disk finns" sedan söker ddu upp din .inf fil och trycker next  smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

12 086 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
När jag kopplar in prylen på den här datorn (windows 7) så kommer det upp blaha att den inte fungerar finns inge drivrutin mm. Jag högerklickade på .inf-filen och valde installera. Knorr knorr sa datorn sen va det över, funkar fortf inte. Kan ha o göra med att det är windows 7 dock, i inf-filen ger den instruktioner för 98, XP och 2000.
När jag kopplar in prylen i min gamla bärbara dator (xp) så händer det inte ett skit, den syns inte i hanteraren alls. Gör samma sak med inf-filen och då börjar den knorra en hel del, färdigt utan varningar men den syns fortf inte i hanteraren? Måste man göra något mer i XP?

Sleeper
3 084 Inlägg
11 februari 2014

Sleeper
3 084 Inlägg
11 februari 2014
Men när du stoppar in din usb grej så kommer det finnas ett gult (!) eller ? vid din grej typ
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/ba/Device_Manager_Windows_2003.png
där du ska högerklicka uppdatera du kan ju ta en screenshot på enhetshanteraren annars.

Frågetecknet hittar du nog under usb-styrenheter.

Sleeper
3 084 Inlägg
11 februari 2014
alltså det är själva .inf filen som är drivrutinen som du skall installera. bara för att klargöra att det är drivrutinen smile

12 086 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
Jag har varit ute i bilen och testat lite. När jag sätter i prylen så dyker den upp under Ports (COM & LPT) fullt fungerande med tillhörande drivrutiner, allt ser bra ut, inga frågetecken eller annat. Jag har testat att byta COM-nummer utan någon skillnad.
Jag testade en annan pryl jag har smile som jag vet fungerar, den dyker även den upp under  Ports (COM & LPT), fullt fungerande enligt windows och den får kontakt med bilen och fungerar felfritt till tillhörande program.

Alltså, windows tycker prylen sitter bra där den gör, den har sina drivrutiner men inget av de program jag har som kräver denna pryl fungerar utan alla säger att de inte hittar prylen hmm

12 086 Inlägg
13 februari 2014
Trådstartare
Nu funkar det, det va skit på andra sidan kabeln.

Sök