5206
Sök

Golf 2 -91 Startar ej!! 1,8 RP motor

474 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Tjenare! För ett halvår sedan köpte jag en golf, nu ska jag börja ställa i ordning den och då startar den inte.. Den har stått sen jag hämtade den.

Vet att de finns 10.000 sådana trådar, men ingen har samma fel som jag.

Saker som jag gjort/bytt :

Tändstift
Förgasarfot
Rengjort förgasaren
Rotorn
Fördelar lock
Kollat att soppan kommer fram som den ska
Gnista finns

De har jag gjort utan resultat, den tänder inte ens.

Igår så började jag och nå polare grejja lite "djupare".
Vi började med att nollställa veven, kammen och fördelaren.

När vi började nollställa fördelaren så började den tända, men den misständer bara.
När vi vrider på fördelaren så misständer den bara, antingen mer än innan eller mindre.

Nån som kan ha några ide'er vad det kan vara för fel?

Mvh Bojjan
Senast redigerat av Bojjann (15 februari 2014)

2 855 Inlägg
15 februari 2014
För det första, sitter tändkablarna rätt, om ja, hur gamla är dom? överslag i dem?

474 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Tändkablarna sitter rätt, har testat ett par andra också. Men jag har fin gnista. Vad menar du med överslag?

2 855 Inlägg
15 februari 2014
Kan bli överslag i gamla tändkablar, det ser du om det är mörkt, och gnistan slår över från tändkabeln mot gods.

2 855 Inlägg
15 februari 2014
uhlin skrev:
Kan bli överslag i gamla tändkablar, det ser du om det är mörkt, och gnistan slår över från tändkabeln mot gods.

P.S. Kan även va nån vaccumslang som är av/spräckt.

474 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
uhlin skrev:
uhlin skrev:

P.S. Kan även va nån vaccumslang som är av/spräckt.

Det var vaccumslangen till vaccum klockan som var dålig. Men nu så får jag inte till tomgången riktigt, samt att han dör på gaspådrag. Funderar på om dom andra vaccumslangarna sitter som dom ska.. Ska försöka googla mig fram smile

2 855 Inlägg
15 februari 2014
Har du prövat ändra tändningen? Låter nästan som han skulle va lite för låg i tändningen, annars så är det kanske nån mer vaccumslang som är dålig eller sitter galet kanske

474 Inlägg
15 februari 2014
Trådstartare
Har hållt på att ställa tändningen halva dagen, blir fan ingen skillnad, ska väl tillbaka snart och fortsätta smile

Sök