Starkare helljus (lagliga) till Volvo S40 -03

Donken86
11 oktober 2008 · 184 Inlägg

Simon1986 skrev:

Fuckface skrev:

makeupdude skrev:
men xenon konvertering går inte genom besiktningen väl?

Spelar ingen roll om dom är Emärkta eller inte Helljuset får man konvertera till xenon iaf. brukar dom kolla helljusbilden på besiktningen. Det har dom aldrig gjort på mig iaf.

Jag besiktade bilen igår, har xenon i helljus och extraljus, han sa inget om de (tog bort xenonet i halvljuset)
Tror att man får ha vilka ljus man vill och hur många när det gäller helljuset. Och E märkning! tror inte polisen kollar om ljusen är e-märkta om dom stannar dig. tvivlar starkt på att besiktningen gör de också.

Koop
11 oktober 2008 · 1 867 Inlägg

Vill man inte xenonkonvertera så har mekonomen kampanj nu på Osrams +90% lampor "NightBreaker"

Angående helljusen så behöver man inte ens ha dom, jag har rullat igenom bes två gånger nu utan fungerande helljus.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Sokrates Eliminator
11 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Koop skrev:
Vill man inte xenonkonvertera så har mekonomen kampanj nu på Osrams +90% lampor "NightBreaker"

Angående helljusen så behöver man inte ens ha dom, jag har rullat igenom bes två gånger nu utan fungerande helljus.

Vilket skitsnack, du måste visst ha helljus.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Koop
11 oktober 2008 · 1 867 Inlägg

Ok. Som jag har förstått det så är helljus extrautrustning precis som dimljus, och är inget krav för att få en bil godkänd för trafik i sverige.
Beror väl lite på vart man besiktigar, på din station kanske inte sånt går igenom, men här går det.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Stefan Varberg Supraman
11 oktober 2008 · 2 300 Inlägg

helljusen ska tydligen va ok att konvertera.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
-Mackan- Fire And Silk
11 oktober 2008 · 2 254 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
helljusen ska tydligen va ok att konvertera.

Men, för att få köra med Xenon på halvljuset måste du ha automatisk nivåreglering i framlycktorna och högtrycksspolning, vilket inte är helt gratis att installera smile

Men, No Risk No Fun, så det är nog många som kör utan de där krafset. big_smilecool


Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Emill88
17 mars 2009 · 163 Inlägg

Vet ngn om hur 12v 55/60w funkar på en s40? köpte nya lampor men dom är svaga:S vill ha lite starkare. får man ha mer än 55/60 w?

Skoda Octavia RS "Racerblå" (2011)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
17 mars 2009 · 2 203 Inlägg

-Mackan- skrev:

Stefan Varberg skrev:
helljusen ska tydligen va ok att konvertera.

Men, för att få köra med Xenon på halvljuset måste du ha automatisk nivåreglering i framlycktorna och högtrycksspolning, vilket inte är helt gratis att installera smile

Men, No Risk No Fun, så det är nog många som kör utan de där krafset. big_smilecool


Mvh Markus

Tråden handlar väl om att få starkare ljus i HELLJUSET?

1. Kolla så du inte har spänningsfall
2. Har du inte det så byt lampor till typ Nightbreaker.
3. Sätt i en Xenonsats, då får ju ett sjukt bra helljus i orginallyktorna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang