Knäckt bränslechip Volvo 940 Ltt

Jonnee
25 februari 2014 · 34 Inlägg

Godkväll. Har införskaffat mig ett chiptrim till min Volvo 940 Classic ltt. När jag skulle ta ut original-chippet så knäckte jag av en av "armarna" från chippet. Visst, de är väl ingen större fara när jag ändå har ett nytt chip, men problemet är att armen som gick av från original-chippet sitter kvar i själva hållaren där i armarna ska sitta.

Så nu kan jag inte trycka i det nya chippet.. Hur ska jag få ut den armen från hållaren?

Med vänlig hälsning

Volvo V70 "D4" (2016)
Chevrolet Corvette C5 "Cabriolet" (2002)
turbodeath
25 februari 2014 · 2 452 Inlägg

enda sättet är nog en liten nål så du får typ vända på boxen o försöka dra ner det du knäckte,annars vete tusan om du kan göra det på annat sätt.

döden kommer tillbaka
Jonnee
25 februari 2014 · 34 Inlägg

turbodeath skrev:
enda sättet är nog en liten nål så du får typ vända på boxen o försöka dra ner det du knäckte,annars vete tusan om du kan göra det på annat sätt.

Tror du de går? Det sitter ju så in i helvete...

Volvo V70 "D4" (2016)
Chevrolet Corvette C5 "Cabriolet" (2002)
turbodeath
25 februari 2014 · 2 452 Inlägg

kan gå,annars vet jag inte,har aldrig lyckats knäcka nått ben då jag tar en skruvmejsel under chipet från båda hållen o bänder upp.....

döden kommer tillbaka
Jonnee
26 februari 2014 · 34 Inlägg

turbodeath skrev:
kan gå,annars vet jag inte,har aldrig lyckats knäcka nått ben då jag tar en skruvmejsel under chipet från båda hållen o bänder upp.....

Jo det var ju så jag gjorde också, men ändå så lyckades jag knäcka en arm..

Är de enda alternativet att köpa ny brånslebox eller kan man köpa ny hållare för chippet?

Med vänlig hälsning

Volvo V70 "D4" (2016)
Chevrolet Corvette C5 "Cabriolet" (2002)
turbodeath
26 februari 2014 · 2 452 Inlägg

är ju ett jävla pil o löda en sådan hållare kan jag säga o inte säkert det blir bra,allternativ är nog en annan bränslebox,men gå till nån som lagar tv-radio apparater o hör om han har nån bra ide.

döden kommer tillbaka
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang