Bromsfel m.m.

Lindström Envis optimist
15 juni 2005 · 454 Inlägg

Har en del frågor som jag gärna vill ha svar och tips kring om ni har.

Har en scirocco från 75 som jag håller på att fixa. Har haft problem med läckande bromssytem och har bytt en bromsledning. Efter att ha luftat alla bromsar funkade det perfekt... i typ en vecka. Vad jag upptäckt är att det läcker mellan huvudbromscylindern och "bromsklockan". Vad är det som är fel då. Jag antar att det är packningarna i bromscylinder. Finns också en väldigt litet skrpmärke i den. Vad bör man göra? Byta bromscylindern till en från skroten, byta packningarna eller nåt annat? Helst ett billigt alternativ.

Sen är jag också lite tveksam till skivorna som sitter på den men om man kan få båda däcken att låsa borde de väl va tillräckligt bra?

Sen har jag en fundering till. Har tänkt byta en hel det grejer på den. Vad törs man byta och vad kommer besiktningen kolla. Har funderat på byta bältena till några andra från en celica då det ska in ceiliastolar i den m.m.

Lindström Envis optimist
15 juni 2005 · 454 Inlägg

Man behöver kanske inte känna sig så nybörjare ändå... ingen annan som verkar veta heller så...

johann
16 juni 2005 · 4 Inlägg

eftersom du har skrapmärken är den nog körd.

jag tror det är samma H-bromscylinder som på golf, passat m.m

ang bes, bälten o stolar är nog inga problem, bara bältena
funkar som de ska

//Johan

Pontiac Bonneville "Kiffe II" (1966)
Lindström Envis optimist
17 juni 2005 · 454 Inlägg

Tack för svaret... Jo det är samma på golfen iaf. Va till skroten idag och köpte en i mkt bra skick för 150 spänn så det var riktigt värt. Har redan bytt också och det har då inte läckt än.

Låter ju bra det där med bältena också. Återstår bara att se om det funkar. Måste dock laga golvet först. Tror inte att besiktningen uppskattar att man har "flintaeffekt" på golvet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang